Začala oprava Barrandovského mostu, potrvá pět let. Dopravu omezí od roku 2022

Část Barrandovského mostu: mimoúrovňové křížení cyklostezky a Strakonické. Foto: Jan SůraČást Barrandovského mostu: mimoúrovňové křížení cyklostezky a Strakonické. Foto: Jan Sůra

Oprava konečně začala. Pět let budou moci Pražané sledovat práce na Barrandovském mostě.

Dlouho odkládaná rekonstrukce Barrandovského mostu dnes začala první etapou, která zahrnuje sanaci spodní stavby. Ta potrvá zhruba rok a půl a dopravy se v zásadě nedotkne. Výjimkou je ulice Modřanská, kde bude provoz v úseku pod mostem až do prosince veden v režimu 1+1. Na vrchní část mostu se práce přesunou na jaře 2022. Hotovo má být v roce 2025.

Zakázku na sanaci spodní stavby v soutěži získala společnost Eurovia. Pražská Technická správa komunikací za první etapu zaplatí 63 milionů korun bez DPH. Stavba přitom měla začít už v červnu. Celková cena rekonstrukce se odhaduje na 600 milionů korun.

Na jaře 2022 budou zahájeny práce i na vrchní stavbě s omezením dopravy. Při uzavření nájezdu na Barrandovský most ve směru z Barrandova či Strakonické počítá TSK s objížďkou přes část Pražského okruhu. Na mostě by měl být vždy zachován provoz alespoň v režimu 2+2. Materiál na stavbu a ze stavby by se měl vozit i po vodě.

Dle finančních nákladů lze soudit, že oprava Barrandovského mostu bude náročnější než mostu Nuselského. Jeho kompletní rekonstrukce vyšla na 300 milionů. Těmto relacím se pak zcela vymyká Libeňský most, jehož záchrana má vyjít zhruba na dvě miliardy. Složité to budou mít silničáři i s Hlávkovým mostem, u jehož nosné konstrukce diagnostika nedávno konstatovala stupeň 6 (velmi špatný). Horší už je jen havarijní „sedmička“.

Barrandovský most spojuje Prahu 4 a 5. Měří přes 340 metrů a je na něm osm jízdních pruhů a dva chodníky. Stavěl se v letech 1978 až 1988.

Tagy Barrandovský most oprava TSK Praha
52 komentářů