Za stopkou pro nákladní vlaky v Německu byla porucha, nikoliv nedostatek elektřiny

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Metransu. Pramen: Siemens MobilityLokomotiva Siemens Vectron v barvách Metransu. Pramen: Siemens Mobility

Asociace nákladních dopravců bude chtít nezávislé prošetření mimořádnosti.

Středeční několikahodinové zastavení provozu pro elektrické nákladní vlaky ve velké části Německa nesouviselo s nedostatkem elektřiny v německé rozvodné síti, ale poruchou při údržbě sítě.

Vyplývá to z vyjádření Deutsche Bahn, serveru TZB-info.cz to sdělila mluvčí Deutsche Bahn. „V noci z úterka na středu došlo k technickým obtížím při plánované údržbě. Pro zachování stability sítě bylo nutné dočasně omezit provoz části vlaků. Porucha byla vyřešena za méně než dvě hodiny a od té doby vlaky znovu jezdily,“ uvedla mluvčí DB. Redakce Zdopravy.cz se ve středu u DB také dotazovala, ale odpověď nedostala.

Evropská asociace nákladní železniční dopravy (Netzwerk Europäischer Eisenbahnen NEE) v tiskové zprávě uvedla, že bude požadovat nezávislé prošetření celé události. „Nákladní dopravci byli zásahem do plánovaného provozu pochopitelně zaskočeny a požadují nezávislé prověření těchto informací,“ uvedla asociace.

Deník Zdopravy.cz o události informoval jako první ve středu. V textu se objevila i pasáž o utlumování některých zdrojů energie v Německu. V kontextu vysvětlení o důvodech závady jsme ji nyní vymazali.

Tagy DB Netze nedostatek trakční energie výpadek napájení
14 komentářů