Z postu ředitele SOR Libchavy odešel spoluzakladatel firmy, výrobce letos představí nový autobus

Autobus SOR NS12. Foto: SOR LibchavyAutobus SOR NS12. Foto: SOR Libchavy

Druhý největší tuzemský výrobce autobusů chce posílit svoji přítomnost v byznysu elektrobusů a nízkoemisních autobusů.

Po třiceti letech opouští Jaroslav Trnka výkonné funkce u druhého největšího českého výrobce autobusů. Jeden ze spoluzakladatelů firmy se od 1. června přesunul z postu generálního ředitele na pozici člena dozorčí rady SOR Libchavy.

Personální změny oznámil výrobce v tiskové zprávě. Generálním ředitelem se nově stal Jiří Paroulek. Došlo i ke změně organizační struktury, která nově fakticky odpovídá způsobu řízení známému z akciových společností.

Pan Trnka je podepsán pod neuvěřitelným podnikatelským příběhem. Společně s kolegy se mu podařilo vybudovat prakticky z ničeho zcela novou značku autobusů, která se na trhu úspěšně etablovala. I po prodeji spoluvlastnického podílu zůstal nadále aktivní jako generální ředitel firmy a podílel se na určování jejího dalšího směřování,“ řekl Jiří Nováček, předseda dozorčí rady SOR. Podle něj kontinuita zůstane zachována i Trnkovým přechodem do dozorčí rady.

Novým generálním ředitelem je Jiří Paroulek, který se stal i jedním z jednatelů firmy patřící do skupiny EP Industries Daniela Křetínského. Paroulek působil více než 20 let ve vedoucích manažerských pozicích dodavatelů automobilového průmyslu „Do SORu přicházím s cílem posílit jeho pozici nejen na českém a slovenském trhu. Rád bych se zaměřil na prohloubení kooperace na našich tradičních exportních trzích a na prohloubení vývoje nízkoemisních a bezemisních vozidel,“ uvedl Jiří Paroulek po svém nástupu do struktur SORu.

Nová řada vozidel míří do příměstské dopravy

Nově má firma pět jednatelů namísto stávajících tří. To má podle firmy zvýšit pružnost rozhodování a urychlit expanzi. Společnost SOR Libchavy vznikla v roce 1991, první autobus dokončila v roce 1993, tedy před 28 lety. Firma se chce v budoucnu více zaměřit na elektromobilitu nebo nízkoemisní vozidla.

Výrobce současně oznámil, že letos vyjede s novou řadou vozidel pro meziměstskou a příměstskou dopravu. „Nová řada vozidel ponese označení SOR IC, low-entry varianty budou označeny jako SOR ICN. Stejně jako současná generace našich autobusů je i nová modelová řada koncipována tak, aby byla minimalizována spotřeba paliva. Už v minulosti se nám tak podařilo docílit stavu, kdy měl náš klasický dieselový autobus naprosto srovnatelné parametry spotřeby jako hybridní autobusy,“ řekl jednatel a obchodní ředitel společnosti Filip Murgaš.

Tagy SOR SOR Libchavy
57 komentářů