Z 90 na 100 km/h za 5,7 miliardy korun. Správa železnic chystá revitalizaci tratě Plzeň – Klatovy

Výměna mostu na trati Plzeň - Klatovy v obci Dehtín. Pramen: Správa železnicVýměna mostu na trati Plzeň - Klatovy v obci Dehtín. Pramen: Správa železnic

Proměna trati má přinést změnu dopravního konceptu.

Cesta vlaky mezi Plzní a Klatovy by měla být po roce 2029 rychlejší než dosud. Správa železnic vypsala soutěž na projektanty revitalizace tratě. Ta má přinést zkrácení jízdní doby o sedm minut.

Úpravy trati Plzeň – Klatovy mají mimo jiné umožnit změnu dopravního konceptu tak, aby vlaky od Prahy mohly z Plzně přímo pokračovat ve směru Klatovy, anebo aby na ně bylo možné navázat přípoje směr Klatovy/Železná Ruda s krátkou přestupní dobou. Zároveň dojde ke zvýšení pohodlí cestujících v železničních stanicích a také ke zvýšení bezpečnosti provoz,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Zkrácení jízdních dob má přinést současně rychlejší obraty rychlíků v Klatovech. Trať z Plzně do Klatov měří 48 kilometrů.

Maximální rychlost na jednokolejné trati je 90 km/h, Správa železnic ji chce zvýšit na 100 km/h. „Z pohledu technického stavu je stavební část řešeného úseku trati na hraně dlouhodobě udržitelné úrovně provozuschopnosti. V nejbližších letech proto bude nezbytná obnova tratě v celé délce,“ uvádí se v záměru projektu, který je součástí zadávací dokumentace.

Nová nástupiště i polohy kolejí

Ve všech stanicích budou dále zřízena normová nástupiště splňující současné normy pro pohyb osob se sníženou schopností pohybu a orientace. V případě stanice Plzeň-Valcha budou nástupiště ve stanici zrušena a nahrazena novou zastávkou Plzeň-Valcha zast., umístěnou blíže k centru osídlení.

Součástí plánu na revitalizaci jsou drobné úpravy v polohách kolejí. Ty mají přispět ke zkrácení jízdních dob. V úseku Plzeň – Chlumčany u Dobřan mají jezdit vlaky o dvě minuty kratší dobu než dosud, mezi Chlumčany a Klatovy o sedm minut.

Záměr již schválila centrální komise ministerstva dopravy. Aktuálně se počítá s náklady 2,07 miliardy korun pro úsek Plzeň – Dobřany, 1,36 miliardy korun pro část do Přeštic a dalších 2,33 miliardy korun pro úsek do Klatov. Celkové náklady tak přesahují 5,7 miliardy korun. „Realizace staveb by měla probíhat v jednom období. Podle současných předpokladů to má být v letech 2027–2029,“ dodal Gavenda.

Tagy Správa železnic Trať 183 Plzeň - Klatovy
144 komentářů