dkv-spojujeme

Výstavba plavební komory Rohatec na Baťově kanále zatím nezačne, řeší ji ÚOHS

Budoucí podoba jezu Rohatec s novým zdymadlem na Radějovce. Pramen: ŘVC ČRBudoucí podoba jezu Rohatec s novým zdymadlem na Radějovce. Pramen: ŘVC ČR

Nová plavební komora u přístavu Skalica má vzniknout na Baťově kanále po 80 letech, pustí lodě do Hodonína.

Výstavba plavební komory Rohatec, která prodlouží Baťův kanál směrem na jih do Hodonína, zřejmě podle plánu v březnu nezačne. Jeden z neúspěšných účastníků zadávacího řízení podal stížnost na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) zatím nemá informace, jak bude šetření pokračovat ani kdy bude ukončeno, uvedl mluvčí ŘVC Jan Bukovský.

Dodavatelem má být společnost Swietelsky stavební s vítěznou cenou 208,9 milionu korun bez DPH. „Momentálně ale nemůžeme zahájit stavební práce. V tomto okamžiku to nemá zásadní dopad na plánované dokončení a zprovoznění v roce 2023, nicméně záleží, jak dlouho potrvá řízení u ÚOHS a s jakým bude výsledkem,“ dodal Bukovský.

Nová plavební komora u přístavu Skalica má vzniknout na Baťově kanále po 80 letech. Společně se splavněním zhruba 800 metrů navazující říčky Radějovky se díky tomu jižní konec Baťova kanálu napojí na řeku Moravu. Tento krátký úsek brání tomu, aby lodě z Baťova kanálu mohly doplout na hladinu Moravy u Rohatce a plout dalších šest kilometrů až do Hodonína. Celkové náklady na prodloužení dosahují 234 milionů korun.

Baťovým kanálem se zjednodušeně nazývá vodní cesta z přístavu Skalica do Otrokovic (jez Bělov). Cesta měří necelých 54 kilometrů, její delší část vede po řece Moravě, 25 kilometrů připadá na uměle vybudovaný kanál. Kromě prodloužení na jih do Hodonína je v plánu i prodloužení severním směrem do Kroměříže.

ČTK

Tagy Baťův kanál plavební komora Rohatec ŘVC
2 komentáře