Vysočinu čeká mimořádná změna jízdních řádů, zastupitelé chtějí řešit výpadky ČD

Motorový vůz 841 Stadler RS1 v Humpolci. Foto: České dráhyMotorový vůz 841 Stadler RS1 v Humpolci. Foto: České dráhy

Cestující na Vysočině čeká od 16. března mimořádná změna jízdních řádů u zhruba stovky vlaků. Důvodem je kritika cestujících na

Cestující na Vysočině čeká od 16. března mimořádná změna jízdních řádů u zhruba stovky vlaků. Důvodem je kritika cestujících na některé časové polohy vlaků od prosince minulého roku, kdy už jízdní řád počítal s novým integrovaným systémem Veřejná doprava Vysočiny.

Chystané změny potvrdila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová, konkrétní změny zatím ale kraj ani dopravce nezveřejnil. Březen není obvyklým termínem pro změny jízdního řádu, většinou dochází k posunům až v červnu.

Změna se dotkne zhruba stovky vlaků na trati 240 (Brno – Jihlava), na trati 227 (Kostelec u Jihlavy – Slavonice), na trati 225 (Havlíčkův Brod – Horní Cerekev) a na trati 230 (Havlíčkův Brod – Kolín). „Reflektuje připomínky cestujících, které souvisí s výrazným posunem a urychlením linky R 11 (Brno – Jihlava – České Budějovice – Plzeň) a následnou návazností regionálních spojů,“ řekla Rajnochová.

Podle ní změna jízdního řádu částečně odstraní nedostatky, které se objevily po zahájení platnosti nového jízdního řádu. „Například nedostatečná kapacita souprav vybraných spojů, minutové posuny dojezdů z důvodu větší stability a zamezení přenosu zpoždění na následné nebo protijedoucí spoje. Další úpravy jízdního řádu pak budou následovat případně v červnu podle rozhodnutí Kraje Vysočina,“ dodala Rajnochová.

České dráhy čeká i vysvětlování poruch vozidel. Příští týden proběhne mimořádné jednání krajské komise pro dopravu, která má jediný bod s názvem Stabilita železničního jízdního řádu 2019/2020. „Po změně grafikonu se začaly množit poruchy hnacích vozidel národního dopravce, a to především na lince R11 a u spěšných a osobních vlaků mezi Brnem a Jihlavou. Budeme po zástupci národního dopravce vysvětlení a návrh řešení situace,“ vysvětlil předseda dopravní komise Aleš Kratina.

„Probíhá analýza poruchovosti kolejových vozidel a porovnání s předchozím obdobím, ke které se budeme moci vyjádřit, až budeme znát její výsledky,“ upřesnila Rajnochová.

Výpadky Českých drah na Vysočině neprošly zdaleka takovou medializací jako problémy alternativních dopravců, kteří v Česku převzaly s nástupem nového jízdního řádu provoz na vybraných tratích.

Tagy České dráhy Kraj Vysočina Top VDV Veřejná doprava Vysočina
157 komentářů