Výrobce brzdových systémů DAKO-CZ za čtyři roky zdvojnásobil tržby, poprvé přesáhly dvě miliardy korun

Brzdový systém kolejového vozidla. Foto: Dako-CZBrzdový systém kolejového vozidla. Foto: Dako-CZ

Firmě pomohla zahraniční expanze, cílí nově na severoamerický trh.

Výrobce brzdových systémů a komponent pro kolejová vozidla DAKO-CZ poprvé ve své historii překonal dvoumiliardovou hranici tržeb. Firma plánuje další expanzi.

Vyplývá to z tiskové zprávy o výsledcích firmy za loňský rok, podle které firma loni měla tržby 2,096 miliardy korun. O rok dříve to bylo 1,56 miliardy korun. Navzdory nepříznivým okolnostem, jako byly covidová pandemie, narušení dodavatelských řetězců či extrémní nárůst cen energií související s konfliktem na Ukrajině. Od roku 2019 stouply tržby čtyřnásobně.

„V průběhu covidu jsme ani na jeden den nepřerušili výrobu, v roce 2020 jsme navíc za plného provozu vybudovali nový centrální sklad, rozšířili jsme montážní halu a kompletně jsme inovovali logistické toky ve výrobě, čímž se nám povedlo významně navýšit její kapacitu,“ řekl předseda představenstva Lukáš Andrýsek.

Firmě se dařilo díky expanzi do zahraničí. V roce 2021 vznikla v Ostravě další dceřiná společnost DAKO-CZ Machinery zaměřená na sériovou výrobu, především pro Indii. Zakázky pro tamní trh tvoří dnes zhruba třetinu obratu společnosti.

V roce 2022 naše expanze pokračovala. V Indii jsme s klíčovým hráčem na tamním trhu, společností Medha Servo Drives, založili podnik MEDHA DAKO-CZ Pvt. Ltd. se sídlem v Hyderabadu. Naše spolupráce se soustředí na dodávky ucelených a moderních brzdových systémů pro nově připravované vozy EMU, metra a lokomotiv pro indickou železnici. Se společností Jupiter Wagons, dvojkou na trhu výroby nákladních vozů, jsme založili společnost JWL DAKO-CZ India Ltd., který sídlí v Kalkatě. Indické aktivity zastřeší nově vznikající dceřiná společnost DAKO-CZ India,“ popisuje Lukáš Andrýsek indickou expanzi.

Na další růst má společnost, která tři čtvrtiny své produkce exportuje, zaděláno i v Evropě, Africe a Jižní Americe, kde bude implementován zcela nový brzdový systém na projektu Automated People Mover. Tento speciální vlak bude provozován na mezinárodním brazilském letišti v São Paulu. Výrobce chce proniknout na severoamerický trh.

Tagy DAKO-CZ
12 komentářů