Výměna pražců: Trasa metra C je mezi Muzeem a Pražského povstání na devět dní bez vlaků

Z výměny pražců v pražském metru mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Foto: Swietelsky RailZ výměny pražců v pražském metru mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Foto: Swietelsky Rail

Výměna pražců v metru je tvrdá manuální práce, neboť nelze využít mechanizaci jako u povrchové železnice.

Dopravní podnik hl. m. Prahy dnes zahájil devítidenní výluku na lince metra C. Chce využít prodloužený víkend a začátek letních prázdnin k další etapě výměny dřevěných pražců za betonové na nejstarším úseku metra.

Práce budou tentokrát probíhat na obou kolejích ve stanici I. P. Pavlova, celkem se zde vymění 440 dělených pražců. Z tohoto důvodu je ode dneška do neděle 11. července obousměrně přerušen provoz v úseku Pražského povstání – Muzeum. V úseku Pražského povstání – Hlavní nádraží dopravní podnik zavedl náhradní autobusovou dopravu XC. Během výluky bude v severní provozní větvi prodloužen interval mezi spoji na 6 až 7 min.

V pražském metru je celkem 39 808 pražců, z toho jich je 19 397 na trase C. DPP dosud vyměnil 16 879 původních dřevěných pražců za betonové, z toho na trase C jich je nových 6520. V celé síti metra tak zbývá nahradit ještě zhruba 57 procent pražců, na lince C 66 procent pražců. Práce letos probíhaly i o Velikonocích a pokračovat se v nich bude i v dalším obvyklém termínu na podzim během prodlouženého víkendu od 28. do 31. října.

Výměna pražců v metru je tvrdá manuální práce, neboť nelze využít mechanizaci jako u povrchové železnice. Pražce jsou navíc v metru zabetonovány a nelze je vytáhnout z boku. Musí se demontovat obě kolejnice i se třetí, napájecí, a rozříznout pražec na tři části a vylomit. Protože mají nepravidelný tvar, pro nový betonový pražec je třeba lože ručně uzpůsobit.

Tagy dpp metro trasa C výluka výměna pražců
33 komentářů