umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Doprava ve městě Infrastruktura Metro Tramvaje Zprávy

Výluky přehledně: Odříznutí Žižkova a nová smyčka na Zahradním Městě. DPP plánuje opravy za 340 milionů

Náhradní tramvajová doprava při výluce linky metra C. Pramen: ROPID
Náhradní tramvajová doprava při výluce linky metra C. Pramen: ROPID
Od května bude odříznuta dolní část Žižkova, neboť DPP  bude opravovat průjezd křižovatkou Bulhar

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) oznámil na letošní první pololetí opravy a vylepšení infrastruktury v hodnotě 340 milionů korun. Letošní práce odstartoval už koncem ledna opravou tramvajové trati v Chotkově ulici, o tomto víkendu navázal výměnou pražců a modernizací zabezpečovacího zařízení v metru na trase C mezi stanicemi Florenc a Ládví.

Do začátku letních prázdnin DPP opraví dalších šest kilometrů tramvajových tratí. Kromě toho DPP v dubnu plánuje začít stavět novou tramvajovou smyčku na Zahradním Městě pod Jižní spojkou, aktuálně běží tendr na zhotovitele. O Velikonocích bude pokračovat s výměnou pražců na trase C a pravidelnou jarní revizí projde i lanovka na Petřín. Od května bude na měsíc odříznuta dolní část Žižkova, neboť DPP  bude opravovat tramvajový průjezd křižovatkou Bulhar.

Výběr z nejdůležitějších oprav a rekonstrukcí, které DPP plánuje v 1. pololetí 2021

Chotkova
Termín stavebních prací a výluky tramvajové dopravy: 31. 1. 2021 – 25. 2. 2021
Rozsah stavebních prací: oprava tramvajové tratě
Úsek bez provozu tramvajové dopravy: Klárov x nábřeží Edvarda Beneše – Chotkova x Badeniho
Náhradní autobusová doprava: není zavedena

Metro C Ládví – Florenc
Termín stavebních prací a výluky části trasy C: 13. 2. 2021 – 14. 2. 2021
Rozsah stavebních prací: výměna dřevěných pražců v traťovém uzávěru + výměna zabezpečovacího zařízení
Úsek bez provozu metra: trasa C v úseku Florenc – Ládví
Provoz metra C:
Ládví – Letňany
Florenc – Háje
Náhradní tramvajová doprava: XC

Francouzská – Blanická
Termín stavebních prací a výluky tramvajové dopravy: 26. 2. 2021 (20:00 h) – 28. 2. 2021
Rozsah stavebních prací: výměna části kolejové konstrukce na křižovatce Francouzská x Blanická
Úsek bez provozu tramvajové dopravy: Vinohradská x Jičínská – Francouzská x Blanická
Náhradní autobusová doprava: nebude zavedena
Omezení automobilové dopravy: vedena po objízdných trasách

Náměstí Míru – Francouzská
Termín stavebních prací a výluky tramvajové dopravy: 1. 3. 2021 – 26. 3. 2021
Rozsah stavebních prací: oprava tramvajové tratě, výměna částí kolejových konstrukcí na křižovatkách Bělehradská x Jugoslávská a Francouzská x Blanická
Úsek bez provozu tramvajové dopravy: Bělehradská x Jugoslávská – Francouzská x Blanická
Náhradní autobusová doprava: bude zavedena
Omezení automobilové dopravy: vedena po objízdných trasách

Lanová dráha na Petřín
Termín prací a výluky lanové dráhy: 8. 3. 2021 – 26. 3. 2021
Rozsah stavebních prací: pravidelná revize lanové dráhy
Úsek bez provozu lanové dráhy: Újezd – Petřín

Metro A Skalka – Depo Hostivař
Termín stavebních prací a výluky části trasy A: 13. 3. 2021 – 14. 3. 2021
Rozsah stavebních prací: výměna zabezpečovacího zařízení
Úsek bez provozu metra: trasa A v úseku Depo Hostivař – Skalka
Provoz metra A: Skalka – Nemocnice Motol
Náhradní autobusová doprava: bude zavedena

Vladimírova –Táborská – Na Pankráci
Termín stavebních prací a výluky tramvajové dopravy: 27. 3. 2021 – 4. 6. 2021
Rozsah stavebních prací: rekonstrukce tramvajové tratě
výměna části kolejové konstrukce na křižovatce Vladimírova x Nuselská, výměna části kolejové konstrukce a výměna kolejových oblouků v obratišti tramvají Vozovna Pankrác
Úsek bez provozu tramvajové dopravy: Nuselská x Vladimírova – obratiště tramvají Vozovna Pankrác
Náhradní autobusová doprava: bude zavedena
Omezení automobilové dopravy: vedena po objízdných trasách

Metro C Pražského povstání – Pankrác
Termín stavebních prací a výluky části trasy C: 2. 4. 2021 – 5. 4. 2021
Rozsah stavebních prací: výměna dřevěných pražců za betonové
Úsek bez provozu metra: trasa C v úseku Pražského povstání – Hlavní nádraží
Provoz metra C:
Letňany – Hlavní nádraží
Pražského povstání – Háje
Náhradní autobusová doprava: bude zavedena

Podjezd Bulhar + Opletalova
Termín stavebních prací a výluky tramvajové dopravy: 20. 5. 2021 – 20. 6. 2021
Rozsah stavebních prací: výměna kolejových oblouků, výměna částí kolejových konstrukcí v úseku Opletalova x Senovážné náměstí – Seifertova x Italská
Úsek bez provozu tramvajové dopravy:
Senovážné náměstí x Jindřišská – zastávka Husinecká
(v ul. Seifertova u zastávky Husinecká mobilní kolejový přejezd)
Náhradní autobusová doprava: bude zavedena
Omezení automobilové dopravy: částečné v místě prací

Metro C Ládví – Letňany
Termín stavebních prací a výluky části trasy C: 12. 6. 2021 – 13. 6. 2021
Rozsah stavebních prací: výměna zabezpečovacího zařízení
Úsek bez provozu metra: trasa C v úseku Ládví Letňany
Provoz metra C: Ládví – Háje
Náhradní autobusová doprava: bude zavedena

Podjezd Zahradní Město
Termín stavebních prací a výluky tramvajové dopravy: 15. 6. 2021 – 15. 9. 2021
Rozsah stavebních prací: výměna oblouků v úseku Dubečská – Na Padesátém + u OC Hostivař, stavební práce Správy železnic + napojení nově budované tramvajové smyčky Zahradní Město
Úsek bez provozu tramvajové dopravy: výjezd z obratiště tramvají Radošovická – obratiště tramvají Nádraží Hostivař
Náhradní autobusová doprava: bude zavedena
Omezení automobilové dopravy: vedena po objízdných trasách

Palackého náměstí (I. etapa)
Termín stavebních prací a výluky tramvajové dopravy: 21. 6. 2021 – 6. 7. 2021
Rozsah stavebních prací: výměna části kolejové konstrukce na Palackého náměstí
Úsek bez tramvajové dopravy: Národní x Masarykovo nábřeží/Spálená x Myslíková Palackého náměstí/Na Moráni x Karlovo náměstí (26. 6. – 27. 6. 2021 úplná výluka v oblasti, včetně kolejových větví k Výtoni a k Andělu)
Náhradní autobusová doprava: nebude zavedena
Omezení automobilové dopravy: vedena po objízdných trasách

Upozornění: v termínu 7. 7. 2021 – 14. 7. 2021 bude probíhat druhá etapa výluky
Úsek bez provozu tramvajové dopravy (II. etapa): Palackého náměstí x Na Moráni, Na Moráni x Karlovo náměstí
Náhradní autobusová doprava (II. etapa): nebude zavedena
Omezení automobilové dopravy (II. etapa): omezení v místech prací

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
filo

Co se bude opravovat na tom Žižkově? Zrovna kolejový oblouk na výjezdu z podjezdu pod magistrálou do Seifertovy ulice se měnil poměrně nedávno. Ale pravda fakt jen ten oblouk přes silnici pro auta, podjezd i trať dál v Seifertově je panelová.

Jaaa

Proč se ta křižovatka jmenuje Bulhar? Není to spíš U Bulhara?

Prazak

Z podobného důvodu, z jakého se nádraží v Pardubicích nejmenuje „V Pardubicích“, ale „Pardubice“.

Jaaa

Aha. A víte o tom něco faktického, nebo jste sem jenom přišel dělat ramena?

Prazak

Tak pro ty pomalejší ještě polopatě: pro názvy nádraží, zastávek křižovatek a podobně jsou podobné nadbytečné předložkové vazby dost nepraktické. Proto také byly z názvů zastávek v Praze už někdy před polovinou minulého století hromadně odstraněny, a stejně tak křižovatkám se říká Můstek, Anděl, Octárna, Národní divadlo a podobně, bez té předložky „u“. Ono zní dost blbě říkat „pojedu přes U Bulhara“, proto se jezdí přes Bulhar.

Jenda

Té křižovatce se říká U Bulhara už přes sto let. Zhruba do 2. světové války stála na rohu Husitské a Seifertovy ulice hospoda U Bulhara a podle ní se stejným názvem začala lidově označovat celá křižovatka. V roce 1979 pak byla tímhle názvem oficiálně pojmenována kratičká ulice mezi křižovatkou a Vrchlického sady. Jak získala název ta hospoda, na to jsou jen teorie, nicméně s největší pravděpodobností to má co dočinění s Bulhary jakožto národností, kteří směrem k Vítkovu údajně měli nějaké zahrádky. A proč tomu někteří říkají Bulhar…to bude asi stejný důvod, jako proč někteří říkají Karlovu mostu Karlák. Prostě… Číst vice »

filo

Tak já to slyšel s trafikou a měla snad být spíš v Hybernský ulici, v místě, kde je dnes zeď nad parkovištěm v areálu Masarykova nádraží. Ale to nakonec není zas tak důležitý. A bulhar se říká prostě proto, že to je kratší a k záměně místa nedojde.

Prazak

A dávno odejdivší bez znalosti reálií nepostřehli, že názvy tohoto typu se už před téměř stoletím substantivizovaly. Ostatně i když se hospoda jmenuje U Vomáčků, tak se chodí k Vomáčkům nebo kolem Vomáčků. Tak prostě takové názvy fungují.

Gwann

to bude peklicko…vícekrát přerušené 10 a 16, měsíc 9, 22 u miraku, mno…

Tomáš Záruba

Teda ten ostrovní provoz céčka Ládví – Letňany je solidní úchylárna. 🙂

Jenda

To bude na tom služebním přechodu u 7. nástupiště na Hlaváku šrumec jako na Václaváku. Přestupovat kvůli jedné zastávce na autobus a v něm poskakovat v koloně k Bulharu, to se málokomu směřujícímu na vlak nebo metro bude chtít.

Gwann

11/13 na muzeum a podél magistraly

V. K.

Je škoda, že je teď rozpočet napjatý až přes míru, protože teď by byl vzhledem k útlumu dopravy vhodný čas na razantnější tempo rekonstrukce metra.

Jirka

Rozpočet napnutý není, protože se téměř nic nového nestaví. Opravářské čety budou opravovat tak jako každý rok.

Filip Jirsák

O Velikonocích se asi pražce nebudou měnit v úseku Pankrác – Pražského povstání, když v tomto úseku bude zachován provoz metra. Vyloučen bude naopak úsek z Pražského povstání na druhou stranu, do centra.

PIDofil

Podle mě je v textu chyba: bude-li se ta v pořadí třetí výluka TT (na Vinohradech) týkat úseku Bělehradská x Jugoslávská – Francouzská x Blanická, pak bude výluka TT nikoli jen v úseku Náměstí Míru – Francouzská, ale už od Tylova náměstí, tedy už od zastávek I. P. Pavlova, nikoli až a jen od Náměstí Míru. Ani případnou námitku ve stylu „tak to publikoval DPP, resp. ROPID“ nelze akceptovat, protože definice „Náměstí Míru – Francouzská“ je v tomto případě zavádějící a matoucí: pokud už takto, pak by název měl logicky znít „Jugoslávská – Náměstí Míru – Francouzská“ (předpokládám, že oblouk… Číst vice »

Vladimír

To jsem také nepochopil.
Předpokládám, že první výluka Francouzská-Blanická povede k tomu,že se opraví odbočka z Francouzské do Blanické a dál do Korunní a v další etapě od Pavláku po Mírák bude přerušen provoz, ale v Blanické směrem z Vršovic, to tramvaje zatočí na Korunní.

Ryk Mat

Žádná ze zastávek I. P. Pavlova nebude výlukou zasažena, tak v nadpisech není použita. V terminologii DPP se jedná o výluku zastávky Náměstí Míru a přilehlých traťových úseků včetně přilehlých větví kolejových konstrukcí. Tento text je zjevně převzat z interní dokumentace DPP.

PIDofil

Mně je jedno, co si interně používá DPP (a třeba s ním i ROPID) – já jen oprávněně kritizuji, že z pohledu uživatelů MHD je používání takových označení zavádějící a hloupé, protože je mate: kdyby měl ten systém fungovat tak, jak se snažíte naznačit vy, musely by v názvu výluky být vyjmenovány všechny výlukou zasažené zastávky, což zjevně nejsou..

John334

Neříká se křižovatce „U Bulhara“? „Křižovatka Bulhar“ mi zní divně…

Rudolf 33

S ohledem na to, že ani jedna verze není oficiální, je jedno, jak tomu místu kdo říká.

Jenda

Tak minimálně z té křižovatky vychází ulice, která se oficiálně jmenuje U Bulhara.

Ryk Mat

Je to samozřejmě křižovatka Husitská – Hybernská – Seifertova.

Ryk Mat

K té potom přiléhá křižovatka Wilsonova – Hybernská – U Bulhara.

filo

U Bulhara se jmenuje ta ulice podle magistrály k Sherwoodu. Říká se tak i křižovatce, ale kratší označení je běžný, ono je mnohem snažší říct „a pak přijedeš k Bulharu a odbočíš do Husitský“ než to omotávat, aby tam zaznělo to U Bulhara…..

PIDofil

A co brání v běžném hovoru použití výrazu „přijedeš k Bulharu“ jak pro název křižovatky „U Bulhara“, tak i pro (možný) název křižovatky „Bulhar“?
Když někdo pojede třeba do zastávky „U Matěje“ (ecce – pak že předložkové vazby v názvech zastávek neexistují !!!) na ten plácek pod kostelem, také mu přece každý řekne „přijedeš k Matěji“ a ne „přijedeš k U Matěji“!