Východní větev Jižní tangenty Českých Budějovic vyprojektuje SUDOP Praha

Jižní tangenta je jednou z největších dopravních investic Jihočeského kraje vůbec.

Jihočeský kraj pokračuje v přípravě východní větve Jižní tangenty Českých Budějovic. Aktuálně završil tendr na dodavatele projektové dokumentace (pro společné povolení i provedení stavby). Projekt dodá SUDOP Praha za 18,5 milionu korun, vyplývá z věstníku veřejných zakázek. Tendru se účastnilo sedm zájemců, předpokládaná cena byla 15 milionů.

Jižní tangenta je jednou z největších dopravních investic Jihočeského kraje vůbec. Její tříkilometrová západní větev (jinak též I. etapa budování tangenty), která se staví od roku 2021, propojí dálnici D3 se současnou silnicí I/3 (výpadovka na Dolní Dvořiště a Český Krumlov). Vyjde na 845 milionů korun.

Budoucí D3 a Jižní tangenta u Českých Budějovic. Pramen: ŘSD

Budoucí D3 a Jižní tangenta u Českých Budějovic. Pramen: ŘSD

Východní větev (II. etapa tangenty) naváže u dálnice D3 na západní část a vyústí na novohradskou silnici II/156, kterou se kraj v posledních letech snaží „zušlechtit“ obchvaty obcí. Stavět se má v letech 2026 až 2029, do té doby musí kraj získat společné povolení (v územním a stavebním řízení) a vykoupit potřebné pozemky.

Východní větev tangenty bude měřit 5,5 kilometru, zřejmě nejnáročnějším stavebním prvkem bude estakáda přes řeku Malši a přilehlý biokoridor. Kraj Jižní tangentu vnímá jako důležitou i kvůli napojení mezinárodního letiště v Plané na dálnice D3. V areálu letiště má mimo jiné vzniknout servisní centrum a zázemí pro kamiony.

Jižní tangenta bude silnice II. třídy. Do stejné kategorie bude po dokončení dálnice D3 převedena i současná silnice I/3.

Tagy České Budějovice Jihočeský kraj Jižní tangenta
7 komentářů