Všudybylka po více než roce opět zadýmala. Má opravený kotel

Parní lokomotiva 354.195 Všudybylka z roku 1925. Pramen: archiv ČDParní lokomotiva 354.195 Všudybylka z roku 1925. Pramen: archiv ČD

Pracovníci ČD Muzea v Lužné u Rakovníka pracují i na dokončení oprav parní lokomotivy 423.009 Velký Bejček.

Parní lokomotiva 354.195 Všudybylka, která patří Českým drahám, v minulém týdnu znovu „obživla“. K zatopení došlo po více než roční přestávce, kterou vyplnila nutná oprava kotle. Lokomotiva je doma v depu historických vozidel v Lužné u Rakovníka, v jehož okolí je také nejčastěji k vidění.

„Na stroji se kompletně vyměnily trubky v kotli včetně komunikační roury a došlo i k opravě popelníku,“ uvedl ředitel centra historických vozidel ČD Muzea v Lužné u Rakovníka Marek Plochý. Lokomotiva je nyní podle něj znovu připravena na jízdy.

Parní lokomotiva 354.195 Všudybylka z roku 1925. Pramen: archiv ČDParní lokomotiva 354.195 Všudybylka z roku 1925. Pramen: archiv ČDParní lokomotiva 354.195 Všudybylka z roku 1925. Pramen: archiv ČDParní lokomotiva 354.195 Všudybylka z roku 1925. Pramen: archiv ČDParní lokomotiva 354.195 Všudybylka z roku 1925. Pramen: archiv ČDParní lokomotiva 354.195 Všudybylka z roku 1925. Pramen: archiv ČD

Všudybylka 354.195 byla vyrobena v roce 1925. Její rychlost je až 90 km/h, přetlak páry v kotli 13 bar, služební hmotnost je 85 tun a výkon 1 150 koní. Zastupuje přitom jednu z nejzdařilejších parních řad u tehdejších ČSD, neboť byla spolehlivá, rychlá a úsporná.

Lokomotivy se vyráběly v několika sériích a modifikacích v letech 1913 až 1941. Přezdívku získaly podle svého rozšíření, byly využívány na osobních vlacích a lehkých rychlících.

Pracovníci ČD Muzea v Lužné u Rakovníka aktuálně pracují i na dokončení oprav parní lokomotivy 423.009 Velký Bejček. Předpokládaný termín dokončení je leden příštího roku. Tato lokomotiva z roku 1922 se pak vrátí do České Třebové, kde je doma.

Tagy České dráhy lokomotiva 354.195 Všudybylka parní lokomotivy Všudybylka železniční nostalgie
58 komentářů