lot
Cestovní ruch Vodní doprava Zprávy

Vltavská cesta je celá v provozu. Díky dešťům se otevřela i komora Kořensko

Vltava pod vodním dílem Kořensko. Pramen: Povodí Vltavy, dokumentace EIA
Vltava pod vodním dílem Kořensko. Pramen: Povodí Vltavy, dokumentace EIA

Rekreační plavidla mohou tuto sezonu konečně využívat celou vltavskou vodní cestu od Českých Budějovic k hrázi Orlíku, potažmo až do Prahy. Povodí Vltavy se zpožděním uvedlo do provozu i poslední plavební komoru Kořensko pod soutokem Vltavy s Lužnicí. Komora byla zavřená kvůli nedostatku vody v Orlíku.

„Plavební komora Kořensko konečně v provozu. Deště minulých dní umožnily zprovoznit poslední plavební komoru na Vltavské vodní cestě,“ uvedla Státní plavební správa na Twitteru. Ostatní infrastruktura na vodní cestě je v provozu už od začátku května.

Kořensko je nejslabším článkem celé vodní cesty na horní Vltavě, kterou za dvě miliardy zbudovalo v minulých letech Ředitelství vodních cest. Sucho a pokles hladiny Orlíku zde v minulých letech vedly k zavření komory, a tím ke znehodnocení celé vodní cesty, která tím bývá rozdělena na dva oddělené úseky. Komora se vždy zavírala uprostřed léta, letos se ale poprvé stalo, že komora ani nezahájila sezonu.

Situace by se však mohla v příštích letech zlepšit. Povodí Vltavy prohlubuje koryto řeky pod komorou. Práce by měly skončit v roce 2021, v plavební sezoně se nepracuje.

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

Teď napršelo tolik, že od zítřka zvýší odtok z Vraného ze 40 na 80 m3/s. http://www.pla.cz/planet/projects/webservices/GetFileFromDB/ukaz_soubor.ashx?id=dsfs64f54va Ale nedělám si iluze, že to pomůže nadlouho. Spíš se bude střídat sucho a přívalové deště.

pozorovatel

A pracovalo se na prohlubování koryta aspoň letos i v době, kdy by sice formálně plavební sezóna už měla probíhat, ale kvůli stavu vody stejně neprobíhala?

roman

Pracovali na tom v zimě

Jiří Kocurek

Během koronavirové krize, kdy měli lidi sedět doma?