Vlaky z Prahy do Plzně od prosince zrychlí až o 22 minut, nejen díky tunelu

Stavba tunelu Ejpovice. Foto: MetrostavStavba tunelu Ejpovice. Foto: Metrostav

Cestování vlakem mezi Prahou a Plzní od prosince výrazně zrychlí. Plánované otevření ejpovického tunelu a úprava jízdního řádu mezi Berounem

Cestování vlakem mezi Prahou a Plzní od prosince výrazně zrychlí. Plánované otevření ejpovického tunelu a úprava jízdního řádu mezi Berounem a Smíchovem vymaže z jízdní doby mezi oběma městy 12 minut u expresů a až 22 minut u rychlíků vyšší kvality.

Vyplývá to z návrhu jízdních řádů, které na svých stránkách zveřejnila Správa železniční dopravní cesty. I když ještě nejsou finální, většinou se už zásadně nemění.

V současnosti vyjíždějí Západní expresy z Prahy hlavního nádraží vždy 33 minut po celé hodině, nově budou vyjíždět 46 minut po celé. V Plzni jsou dvě minuty před celou, od prosince minutu před celou. Doba jízdy se tak zkrátí o 12 minut, z Prahy hlavního nádraží na hodinu a třináct minut, ze Smíchova dokonce jen na hodinu a šest minut.

Ve směru z Plzně pojedou expresy vždy v celou hodinu, na Smíchově budou za hodinu a osm minut, na hlavním nádraží za hodinu a šestnáct minut. V případě jízdní doby z Plzně na pražské hlavní nádraží tak jde o zkrácení dokonce o šestnáct minut. Rychlíky pojedou rovněž rychleji: namísto dosavadní hodiny a 42 minut zvládnou cestu za hodinu a 24 minut na cestě z Prahy (o 18 minut rychleji),  z Plzně místo hodiny a 48 minut pojedou hodinu a 26 minut (o 22 minut rychleji). Vedle devítiminutové úspory díky tunelu počítá jízdní řád u rychlíků i se zkrácením jízdní doby mezi Berounem a Smíchovem o sedm minut. To je dáno tím, že nově nebude rychlík zdržován osobním vlakem. O minuty se zkrátí i pobyty ve stanicích.

Relativně největší zkrácení jízdních dob čeká cestující, kteří jezdí jen z Rokycan do Plzně. Dosud jim cesta trvá 20 minut, nově jen 11 minut. Otevřením tunelu se také zkrátí samotná kilometrická vzdálenost o šest kilometrů. Cestující, kteří mají jízdenku podle kilometrického tarifu, tak ušetří.

V tunelu se přitom zatím nepojede maximální rychlostí, ta bude pro začátek omezena na 100 až 120 kilometrů v hodině. Časem se maximum zvýší na 160 kilometrů v hodině, což dojezdové časy ještě mírně zkrátí. Podle posledních zpráv má dojít ke zprovoznění tunelu v listopadu (jižní trouba) a prosinci (severní trouba) letošního roku. Stavba tunelu se mezitím značně prodražila. Z původních necelých čtyř miliard už tunel stojí více než pět miliard korun.

I kvůli očekávanému zrychlení vlaků ruší už teď od června provoz autobusů mezi Prahou a Plzní společnost ČSAD autobusy Plzeň.

Cestování vlakem mezi Prahou a Plzní

Dosud:

Západní expresy odjezd z Prahy :33 hlavní nádraží, :40 Smíchov – Plzeň příjezd :58 doba jízdy 1 hodina 25 minut

Západní expresy odjezd z Plzně: 01, příjezd Smíchov :22, Praha hlavní nádraží :31, doba jízdy 1 hodina a 30 minut

Rychlík vyšší kvality (Rx) odjezd z Prahy :03 hlavní nádraží, :10 Smíchov – Plzeň příjezd: 45, doba jízdy 1 hodina a 42 minut

Rychlík vyšší kvality (Rx) odjezd z Plzně :13, příjezd Smíchov :52, Praha hlavní nádraží :01 doba jízdy 1 hodina a 48

Nově:

Západní expresy odjezd z Prahy :46 hlavní nádraží, :53 Smíchov – Plzeň příjezd :59, doba jízdy 1 hodina a 13 minut

Západní expresy odjezd z Plzně: :00, příjezd Smíchov :08, Praha nádraží :16, doba jízdy 1 hodina a 16 minut

Rychlík vyšší kvality (Rx) odjezd z Prahy :16 hlavní nádraží, :23 Smíchov, :40 Plzeň, doba jízdy 1 hodina a 24 minut

Rychlík vyšší kvality (Rx) odjezd z Plzně :20, příjezd Smíchov :38, Praha hlavní nádraží :46, doba jízdy 1 hodina a 26 minut

 

Tagy Praha - Plzeň trať 170 tunel Ejpovice Západní expres
50 komentářů