Varšava – Lodž za 45 minut. Polsko začíná projektovat první vysokorychlostní trať

Polské pendolino. Autor: PKP Intercity - B.BanaszakPolské pendolino. Autor: PKP Intercity - B.Banaszak

Přípravné práce mají začít už příští rok.

Polská státní společnost Centralny Port Komunikacyjny (CPK) podepsala první kontrakty na projektování vysokorychlostní trati v zemi. Povede z Varšavy do Lodže. Doba jízdy se má zkrátit ze stávajících 90 minut na 45 minut.

Zakázka na 140 kilometrů dlouhou trať je rozdělena do tří částí, vítězi jsou tři různá sdružení. Celková hodnota zakázek je přes 300 milionů zlotých. První zakázku na projektování úseku z Varšavy k novému plánovanému letišti CPK získalo konsorcium firem Biuro Projektów Metroprojekt (nemá nic společného s českým Metroprojektem) a Sud Architekt Polska. Druhá zakázka se týká zbývající části trati do Lodže, získalo ji sdružení Egis Rail a Jaf-Geotechnika. Třetí část se týká pokrytí GSM-R, získalo ji konsorcium vedené firmou Biuro Projektów Komunikacyjnych.

Vstupujeme do další fáze, kdy začne vznikat kompletní projektová dokumentace pro stavební a další povolení.“ řekl Maciej Jagielski, který má v CPK na starosti železniční část. Vítězové mají 17 měsíců na dokončení.

Nová vysokorychlostní trať bude postavena na rychlost 250 km/h s možností zvýšení až na 350 km/h. Bude napojena na plánované letiště, které mezi oběma městy vznikne.

Mapa vysokorychlostní trati mezi Varšavou a Lodží. Foto: CPK

Mapa vysokorychlostní trati mezi Varšavou a Lodží. Foto: CPK

CPK chce už na konci příštího roku začít s přípravnými stavebními pracemi, hlavní práce mají začít v roce 2024.

Tagy Centralny Port Komunikacyjny CPK Polsko VRT VRT Polsko vysokorychlostní tratě v Polsku
123 komentářů