V Táboře se na osm měsíců uzavře dopravě hráz Jordánu, město bude stavět novou lávku

Hráz rybníka Jordán v Táboře. Pramen: Město TáborHráz rybníka Jordán v Táboře. Pramen: Město Tábor

Nová lávka budou replikou té stávající z roku 1929, které hrozilo kvůli špatnému stavu zavření.

Město Tábor spustí po Velikonocích svou největší letošní investiční akci, kterou je výstavba nové lávky na hrázi rybníka Jordán. Stavba se uskuteční spolu s opravou mostu přes přeliv rybníka, kterou provede Jihočeský kraj. Společná investice kraje a města si vyžádá dlouhodobou uzavírku hráze rybníka, po které vede jedna z nejdůležitějších dopravních tepen města.

Uzavírka hráze nastane ve středu 12. dubna a potrvá zhruba 31 týdnů. „Je před námi zásadní stavební akce, která ovlivní centrální průjezd městem pro automobily na osm měsíců. Chápeme, že to nebude komfortní, ale snažíme se co nejsvižněji opravit jednu z nejoblíbenějších a nejfrekventovanějších pěších tras ve městě. Děkujeme všem za pochopení a trpělivost,“ řekl starosta Tábora Štěpán Pavlík.

Provoz bude veden po objízdné trase. Výjimku budou mít pouze vozy zdravotníků, hasičů a policistů a autobusy MHD. Ty budou moci projet po polovině silnice, dopravu budou řídit semafory. Přes hráz budou moci i během stavby chodit pěší, k dispozici jim bude protilehlý chodník.

Novou lávku na hrázi Jordánu postaví společnost Metrostav TBR za zhruba 103 miliony korun včetně DPH, což je zhruba o osm milionů méně než cena předpokládaná.

Lávka bude replikou té stávající, vybudované v roce 1929. Je to železobetonová rámová konstrukce tvořená sloupy a průvlaky, na níž je deska jednoho z nejvýznamnějších chodníků ve městě. Lávce na návodní straně Jordánu hrozilo z důvodu špatného technického stavu uzavření.

Při průběžném hodnocení stavu město zjistilo jeho zhoršování, degradaci mostovky, úložného prahu a především sloupů s výraznými svislými trhlinami. Diagnostický průzkum Kloknerova ústavu ČVUT potvrdil chybějící pochozí izolaci, odhalil stopy průsaků, pokles podpěrných sloupů a pokročilou korozi výztuže sloupů. Nová konstrukce lávky musí být kvůli geotechnickým poměrům založena na mikropilotách a stavební jáma bude provedena se záporovým pažením se zemními kotvami.

Tagy hráz Jordánu Tábor
5 komentářů