V Praze vyjíždí nová generace modernizovaných „wan“, tramvaje jsou hlavně pro noční linky

Nová generace modernizovaných tramvají T3R.PLF. Foto: Daniel Šabík / DPPNová generace modernizovaných tramvají T3R.PLF. Foto: Daniel Šabík / DPP

Tramvaje řeší požadavek na noční provoz nízkopodlažních vozidel v hlavním městě.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v pondělí vypraví do provozu první vůz nové série tramvají T3R.PLF. Tramvaj evidenčního čísla 8286 vznikla přestavbou z tramvaje T3R.P. Letos by se v provozu mělo objevit třináct takových tramvají.

DPP oznámil nasazení tramvaje na sociálních sítích. Vyjede v pondělí 6. března na linku 13, pořadí 2. Tramvaje vznikají ve spolupráci s Pragoimexem, který dodává skříně, část tramvají by měl upravit sám. Tento první vůz si DPP upravil sám ve svých dílnách. Tramvaje mají přezdívku „wana“.

Tramvaj je reakcí na požadavek objednatele na nasazování nízkopodlažních tramvají do nočního provozu. DPP nechce v noci nasazovat modernější tramvaje kvůli obavám z vandalismu, proto jde cestou modernizace starších. Nízkopodlažní je prostřední část.

Pro cestující se kromě nízkopodlažní části změní uspořádání sedaček, a to na 2+1 ve vysokopodlažní části. Podlaha je dvoubarvevná  pro lepší orientaci slabozrakých. Nový je také odbavovací a informační systém (OIS).

DPP ke stávajícím 35 vozům T3R.PLF plánuje pořídit 65 faceliftovaných vozů. Cílový stav tramvají T3R.PLF má být 100 vozů. Loni uzavřel DPP se společností Pragoimex smlouvu na úpravy až 65 tramvají. Část si ale zřejmě upraví sám. Kompletace jedné tramvaje vyjde na více než šest milionů korun, upravená skříň pak stojí zhruba čtyři miliony korun.

Nová generace modernizovaných tramvají T3R.PLF. Foto: Daniel Šabík / DPPNová generace modernizovaných tramvají T3R.PLF. Foto: Daniel Šabík / DPPNová generace modernizovaných tramvají T3R.PLF. Foto: Daniel Šabík / DPP
Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp T3R.PLF
136 komentářů