V Plzni otevřeli další zelený tramvajový pás, má snížit prašnost

Zelený tramvajový pás v Plzni - Bolevci. Foto: Miroslav KlasZelený tramvajový pás v Plzni - Bolevci. Foto: Miroslav Klas

Město využilo rozsáhlou rekonstrukci trati v Bolevci.

Síť tramvajových tratí v Plzni má druhý úsek se zeleným pásem. Vznikl v Plaské ulici v Bolevci. Město využilo loňskou modernizaci trati k osazení tramvajového pásu rozchodníky, které sníží hluk a prašnost.

Po tramvajové trati na Slovanské aleji se jedná o další zelenou trať v Plzni. Část teď ještě zelených rozchodníků je již zasazena do kolejového pásu a zalita, další na osazení čekají. Práce probíhají postupně. Do kolejiště se pokládá vodozádržná podkladová vrstva pro zeleň, na kterou se pak poprvé v Plzni sázejí suchomilné rozchodníky, které zlepší vzhled celé komunikace.

Po trati jezdí tramvaje linky 1, loni proběhla rozsáhlá rekonstrukce. Kolejový rošt byl v přímém úseku nově vystavěn z pražců z předepjatého betonu a mimo krátké úseky v křižovatkách se poprvé v Plzni osadil kolejnicemi tzv. železničního tvaru bez typického tramvajového žlábku. Uložení kolejnic s novými komponenty z recyklované pryže tlumí hluk a vibrace kolejnic.

Tramvajová trať linky č. 1 od manipulační konečné v Mozartově ulici do Bolevce byla otevřena 25. května 1990 a po více než 30 letech provozu byla již ve špatném technickém stavu a vyžadovala rekonstrukci. V tomto úseku jezdily tramvaje po konstrukci tvořené kolejnicemi na dřevěných pražcích ve štěrkovém loži. Délka části dvoukolejné tramvajové trati, která se opravila, je asi 850 metrů a nezahrnula krátký úsek v křižovatce ulic Plaské s Okounovou, který již prošel obnovou, a vlastní obratiště na konečné v Bolevci. Rekonstrukci tramvajové tratě v Bolevci zajišťovala Správa veřejného statku města Plzně.

Tagy Plzeň Správa veřejného statku města Plzně zelený pás
19 komentářů