V Ostravě začal železniční veletrh, kraj poslal organizátorům desetkrát více než předchozím pořadatelům

Jednotka Regiofox pro České dráhy. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Regiofox pro České dráhy. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Veřejnosti se poprvé představuje RegioFox pro České dráhy nebo KISS pro ZSSK.

V Ostravě dnes začíná mezinárodní železniční veletrh Rail Business Days. Poprvé se tu představí například některé nové jednotky pro České dráhy či dopravce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Akce navazuje na veletrh Czech Raildays, který se v Ostravě dlouhodobě konal vždy v červnu. Namísto areálu hlavního nádraží se nyní akce koná blíže centru města v Trojhalí Karolina.

Veletrh je určen hlavně pro prezentaci výrobců kolejových vozidel, jejich dodavatele a dopravce. Například České dráhy tu v premiéře představí nové provedení třívozové jednotky RegioPanter od Škoda Group či motorovou jednotku RegioFox od Pesy. Stadler Rail přivezl do Ostravy jednotku KISS pro ZSSK. ČD Cargo zde slavnostně pokřtí lokomotivy Siemens Vectron 393 AC s pomocným dieselovým motorem.

Správa železnic přivezla do Ostravy mostní inspekční jednotku a mobilní BTS, tedy základnovou vysílací stanici určenou pro řízení provozu železnice. Ukáže zde i VRTmobil, sloužící ke komunikaci s veřejností při představování výhod plánovaných vysokorychlostních tratí a zodpovězení otázek týkajících se vlivu na bezprostřední okolí.

Organizátoři veletrhu se ukázali jako podstatně zdatnější než původní pořadatelé v získávání dotací na celou akci. Zatímco společnost Railway Builder dostávala z Moravskoslezského kraje na akci dotaci obvykle kolem 180 tisíc korun, nový pořadatel Via Pro Motion získal dotaci dva miliony korun.

Veletrh potrvá do 7. června. Otevřen je každý den od 09:00, dnes a v úterý do 18:00 a ve středu do 16:00. Jednodenní vstupné stojí 150 korun, děti a studenti mají vstup zdarma. Součástí veletrhu je dnes i konference věnovaná aktuálním tématům v oboru.

Stadler Kiss pro ZSSK. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStadler Kiss pro ZSSK. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva 363.505 společnosti ČD Cargo s polepem lákající na práci u dopravce. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva na vodík od Pesy. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva 362 Českých drah po instalaci ETCS. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSiemens Vectron Dual Mode. Lokomotiva s elektrickým a dieselovým pohonem, která se aktuálně testuje i v Česku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSiemens Vectron řady 393 pro ČD Cargo s modulem Last Mile. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový třívozový RegioPanter 640.2 od Škoda Group. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraJednotka Regiofox pro České dráhy. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Tagy Rail Business Days
39 komentářů