V Ostravě je hotová další tramvajová trať na 80 km/h, na Dubinu přibyly nízké protihlukové stěny

Tramvaj Stadler Tango NF2 na modernizované trati na sídliště Dubina. Foto: DPOTramvaj Stadler Tango NF2 na modernizované trati na sídliště Dubina. Foto: DPO

Zrychlení na téměř kilometr dlouhém úseku přinese zkrácení jízdní doby o dvě vteřiny.

Tramvajová trať mezi zastávkami Josefa Kotase a Václava Jiřikovského, vedoucí na pomezí sídlišť Dubina a Bělský les, se stala čtvrtým úsekem v síti Dopravního podniku Ostrava (DPO), kde mohou tramvaje jezdit rychlostí až 80 km/h. Dnes byla trať slavnostně otevřena, provoz začne od neděle.

Zakázku za 85,3 milionu korun získalo sdružení firem Hroší stavby Morava a OHLA ŽS. Podél trati vznikly nízké protihlukové stěny. Na jaře budou osazené květinami a bylinami. Cena v soutěži výrazně klesla, odhad byl 125 milionů korun. Stavbu má z většiny zaplatit dotace z Operačního programu Doprava.

Jde o další úsek, na kterém po stavebních úpravách můžeme zvýšit rychlost tramvají, ale zároveň o první úsek v blízkosti obydlené části města. Proto trať doplňujeme i o nízkou protihlukovou stěnu s vegetací. Doprava bude v tomto úseku rychlejší a trať, díky květinám, s trochou nadsázky i voňavější,“ řekl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

Vyšší rychlost 80 km/h je v Ostravě na čtyřech úsecích: Nová Ves Vodárna – Svinovské mosty, Důl Zárubek – Hranečník, Kolonie Jeremenko – Dolní Vítkovice a nově Josefa Kotase – Václava Jiřikovského.

Modernizací prošel 958 metrů dlouhý úsek, kde dosud tramvaje jezdily rychlostí 60 km/h. Kolejový svršek byl již ve špatném stavu i kvůli nevhodnému podloží tramvajové trati převážně z degradované struskové sypaniny. Zrychlením dojde ke zkrácení jízdní doby o dvě vteřiny.

Tagy 80 km/h dopravní podnik ostrava DPO zvyšování rychlosti tramvajových tratí v Ostravě
15 komentářů