V Německu vzniká nástupce Dornieru. Bude delší, má být cestou k bezemisním letadlům

Vizualizace nového letadla D 328 eco. Foto. Deutsche AircraftVizualizace nového letadla D 328 eco. Foto. Deutsche Aircraft

Německá firma očekává, že poroste zájem menšími letadly na kratší vzdálenosti.

Německá společnost Deutsche Aircraft představila podobu nového letounu D328 Eco. Výrobce si od něj slibuje, že bude vývojovým krokem ke zcela bezmisnímu létání.

Jde o letadlo, které vychází z modelu zkrachovalého výrobce letadel Dornier D328, ke kterému Deutsche Aircraft získal výkresy a práva k výrobě. Vývoj letadla probíhá v Lipsku a městě Oberpfaffenhofen v Bavorsku, kde dříve Dornier působil.

Nový letoun má být alternativou pro turbovrtulová letadla s kapacitou do 50 míst. Oproti původnímu modelu D328 bude mít o 2,1 metru delší trup, celkem bude měřit 23,31 metru. Vejde se do něj 43 namísto původních 33 pasažérů.

Dornier D328 se vyráběl od roku 1992 do roku 2008. Prodalo se jej celkem 220 kusů, projekt ale výrazně přispěl ke krachu celé společnosti Dornier.

Deutsche Aircraft uvedl, že letadlo bude mít kompletně nový kokpit s jinou avionikou. Podle firmy je kokpit připraven na dobu, kdy bude stačit na palubě jen jeden pilot. Letadlo bude poháněno motory PW127S od kanadské společnosti Pratt and Whitney. Posílený bude také podvozek pro možnost přistávání na nezpevněných površích.

Firma plánuje uvést letadlo na trh v roce 2025, vývoj stroje částečně financuje německá vláda. Letadlo má zvládat let na speciální letecké palivo z obnovitelných zdrojů. Podle Deutsche Aircraft půjde o základ pro letadlo, které bude do 15 let zcela bezemisní. Firma očekává, že stroj povede i ke změně modelu leteckého byznysu a ubude tras, které vedou přes velká letiště. Podle výrobce jsou budoucností naopak kratší lety s letadly o menší kapacitě.

Tagy D328 D328 eco Deutsche Aircraft Dornier seznam
48 komentářů