V Lotyšsku už jsou dvě jednotky od Škody, testování začne v srpnu

První dvě elektrické jednotky od Škody pro Lotyšské dráhy. Autor: Mārtiņš Zilgalvis/F64První dvě elektrické jednotky od Škody pro Lotyšské dráhy. Autor: Mārtiņš Zilgalvis/F64

Škoda vyrobí pro lotyšské dráhy celkem 32 souprav, dodávka má být završena do konce roku 2023.

V Lotyšsku už je i druhá kompletní elektrická jednotka od Škody Transportation. Oznámily to v pátek Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens) s tím, že plánují zahájit testy dvou nových škodováckých vlaků na lotyšských kolejích v srpnu.

Škoda posílá nové vlaky do Lotyšska v rozloženém stavu po silnici. S expedicí první jednotky začala koncem června. „Vzhledem k současné situaci v Evropě jsme museli změnit naše původní plány na přemístění vlaků. Všechny vlaky a potřebné díly budou do Lotyšska dodány výhradně po silnici. Spolupracujeme s partnerem z Lotyšska, který pomůže s finální montáží vlaků v Lotyšsku. Vlak namontujeme na širokorozchodný podvozek, namontujeme elektrické zařízení na střechu a provedeme všechny potřebné práce pro zahájení testování vlaku,“ uvedl už dříve šéf Škody Vagonky Martin Bednarz.

První dvě elektrické jednotky od Škody pro Lotyšské dráhy. Autor: Mārtiņš Zilgalvis/F64První dvě elektrické jednotky od Škody pro Lotyšské dráhy. Autor: Mārtiņš Zilgalvis/F64První dvě elektrické jednotky od Škody pro Lotyšské dráhy. Autor: Mārtiņš Zilgalvis/F64Přeprava elektrické jednotky pro Lotyšsko. Pramen: Škoda GroupPřevoz nových jednotek pro Lotyšsko z Ostravy do Plzně. Pramen: Škoda TransportationPřeprava elektrické jednotky pro Lotyšsko. Pramen: Škoda Group

Škoda vyrobí pro lotyšské dráhy celkem 32 souprav, cena zakázky se pohybuje okolo 6 miliard korun. Dodávka má být završena do konce roku 2023. V ceně je zahrnuta i údržba, dodávky náhradních dílů a školení. První už podle lotyšských drah proběhlo v první polovině června v Plzni, kde se zaměstnanci lotyšského dopravce (především strojvedoucí) seznámili s novou jednotkou.

Nové elektrické jednotky jsou určeny pro provoz na tratích s rozchodem 1 520 mm a napájecím systémem 3 kV s možností budoucí změny na 25 kV. Vozidla musejí odolat klimatickým podmínkám od −40 °C do +40 °C. Kapacita vozidel činí 400 sedících a až 450 stojících cestujících. Maximální rychlost je 160 km/h.

Lotyši s českými vlaky počítají na paprskovité trasy z Rigy směrem na města Aizkraukle, Tukums, Skulte a Jelgava. První cestující by se měli svézt na podzim.

Tagy Lotyšsko Škoda Transportation Škoda Vagonka
13 komentářů