Letecké společnosti Letectví Letiště

V Česku poprvé přistane Asiana, jako charter do Ostravy si ji objednal Hyundai

Boeing 777-200 společnosti Asiana Airlines. Foto: Jeff Gilbert / Wikimedia Commons
Boeing 777-200 společnosti Asiana Airlines. Foto: Jeff Gilbert / Wikimedia Commons
Ostravské letiště čeká nečekaná premiéra jihokorejské aerolinky. Odveze zaměstnance automobilky Hyundai.

Mošnovské letiště čeká příští týden další nečekaná premiéra. Poprvé v Česku s cestujícími přistane jihokorejská společnost Asiana Airlines.

Do Ostravy přilétne Boeing 777-200 ze Soulu 13. 8. ve 14:40, zpět se má letadlo vydat o den později v 15 hodin. Posádka v Ostravě přespí. O příletu informoval facebookový profil LKMT Spotters.

Po měsíci půjde o další širokotrupé osobní letadlo v Ostravě. V červenci do Mošnova přilétl Airbus A330 společnost Korean Air. Stejně jako v případě tohoto letu šlo o objednaný charter společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech, která potřebovala přepravit část zaměstnanců z nošovického závodu do korejské centrály a zpět.

Důvodem vypravení speciálních letů je přerušení pravidelné linky mezi Prahou a Soulem, kterou zaměstnanci Hyundai běžně cestovali. Od 21. srpna má dojít k obnovení spojení jednou týdně.

Asiana Airlines jsou druhou největší jihokorejskou leteckou společností, menší než Korean Air. Dopravce je součástí Star Alliance.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
johny

Nevi nekdo, zda to vyuzovaji i lidi z Kia v Ziline?

standa

….legrace, Hundai je dobrý

Analytik

Kdo by to čekal. PRG jen pár lokálních linek a do Ostravy widebody longhaul.

Asdf

Tady se ukazuje, že pravidelná linka by opravdu smysl měla, ale Praha je Praha…

M.D.

To jo pravidelná linda Soul – Ostrava 1x za měsíc, rozhodně smysluplná linka

MartinS.

Z Prahy se do Koreje létalo denně, v sezóně i B747 nebo A380. Ostravu objednávají podruhé po měsíci s B777 a ani nevíme, kolik tím poletí lidí. Opravdu si myslíte, že něco takového je na pravidelnou linku? Pod slovem „pravidelná“ si představuji něco, co létá alespoň 1x týdně.

Tom

Minule bylo na priletu 80pax a na odletu 50pax … trošku jsem nechapal

standa

..to mohli letět Dakotou

Jirka

tak manažeři asi chtějí víc pohodlí a taky asi kvůli koroně každý sedí sám….

Miroslav

Jako pravidelná linka jednou za měsíc? Myslíte, že by Hyundai zaplnil wide body letadlo třeba jednou týdně?

Martin V.

Letní slunovrat je jednou za rok a taky je to pravidelný jev. 🙂

Ota Z.

a kdo by v tom létal? 🙂 Hyundai a další subdodavatelské firmy jsou sice velký zákazníci, ale aby plnili širokotrupé letadlo denně případně cca 4x týdně je velká fantazie člověka, co za tím vidí jen „nutnou“ linku do Ostravy 😀

Nstmbk

Vůbec nejde o pravidelnost linky, to je utopie. Tady jde o to, že stále zatracovaná a zbytečná Ostrava stála za to,aby se sem vypravila takováto přímá linka…i když jen 2x. Kraj má tak i přes KTW v oblasti obchodních cestujících nějaký potenciál a to nahrává LOTu…jinak ČSA s játrem přes Prahu létala vždy s určitým množstvím Asiatů.

Robert

Potenciál dávno promrhali chytrolíni z kraje. Předběhli nás Poláci z Krakova a Katovic. Sice tlačí schůdky k letadlu ručně, ale jsou lepší….

Nstmbk

Potenciál bohužel promrhán je,ale proč nad tím neustále brečet a neposunout se dál,když to letiště tu je. Linka do WAW se snad uplatní. Je tu opravna s lakovnou, jedna z největších ve střední Evropě. Hlavně se tu ale rozšiřuje cargo, transkontinentální linku nemají jak v KTW,KRK,BTS apod. Zvlášť když pro střední Asii létá jako jedna z mála v EU,a využívají ji z větší části země EU. Po URC,PVG,TSN se teď létá z LHE,DAC a SJW, s mezipřistáním v TAS. I když vcelku nepravidelně,ale párkrát do týdne se vytočí. Na takové letiště to není špatný výkon. Ale pro turistické lety je… Číst vice »

Tomas

mlceti zlato…

Partneři

Škoda transportation
CSCARGO