V Brně začala přestavba přednádraží, způsobila chaos v dopravě

Prostor před nádražím v Brně po úpravách, vizualizace. Autor: ARCHIKA - architektonická projekční kancelářProstor před nádražím v Brně po úpravách, vizualizace. Autor: ARCHIKA - architektonická projekční kancelář

Na respektování dopravního značení dohlížejí policisté i strážníci.

V Brně včera začala přestavba prostoru před hlavním nádražím. Způsobila chaos v dopravě. Uzavřený je chodník od KFC k obchodnímu domu Letmo stejně jako souběžná silnice. Někteří řidiči se proto rozhodli projet po tramvajových kolejích, což je zakázané. V opačném směru se tvořila kolona aut směřujících pod viadukt. Od nádražní budovy už totiž nelze odbočit do Benešovy ulice, ale pouze pod viadukt. Stavbaři také uzavřeli část chodníku, kterým se přichází k tramvajovým ostrůvkům z Masarykovy ulice, a na omezení si tak musejí zvyknout i chodci. Na respektování dopravního značení dohlížejí policisté i strážníci.

Po přestavbě, která má skončit do 30. června, má být prostor před nádražím přívětivější k chodcům. Brňané jej dlouhodobě označují za jedno z nejhorších míst ve městě. Mezi zastávkami a obchodním domem Letmo má vzniknout pěší zóna a vjezd zde bude povolen jen dopravní obsluze. Na opačné straně sice bude silnice ponechána, avšak bude zakázáno odbočení doleva do Benešovy ulice a bude možné jet pouze k viaduktu.

Přenosné dopravní značení však už dnes s výjimkou autobusů zakazuje odbočit od nádražní budovy do Benešovy. Průjezd kolem Letma znemožňuje nejen dopravní značení, ale i samotná stavba. „Dopravní značení je jednoznačné, takže naše hlídky působí na místě preventivně. Řidiči, když je vidí, tak pravidla dodržují,“ řekl ČTK policejní mluvčí David Chaloupka. Přítomnost policie a strážníků si podle jejich mluvčí Markéty Skřivánkové vyžádal odbor dopravy magistrátu. „Nějaký čas bude trvat, než si řidiči zvyknou na změnu organizace dopravy,“ uvedla.

Díky vzniku pěší zóny bude možné od Letma projít na nástupní ostrůvek, zábradlí bude odstraněno. U ostrůvku u nádraží bude zábradlí částečně přerušené, aby bylo možné dostat se nejkratší cestou k nádražní budově. Po rekonstrukci tramvajových ostrůvků v roce 2017 nemohli chodci projít nejkratší cestou k Letmu ani k nádraží, Drážní úřad si vynutil zábradlí po celé délce ostrůvku. Kvůli tomu začali lidé chodit po tramvajových kolejích.

Prostor před nádražím v Brně po úpravách, vizualizace. Autor: ARCHIKA - architektonická projekční kancelářProstor před nádražím v Brně po úpravách, vizualizace. Autor: ARCHIKA - architektonická projekční kancelářProstor před nádražím v Brně po úpravách, vizualizace. Autor: ARCHIKA - architektonická projekční kancelářProstor před nádražím v Brně po úpravách, vizualizace. Autor: ARCHIKA - architektonická projekční kancelářProstor před nádražím v Brně po úpravách, vizualizace. Autor: ARCHIKA - architektonická projekční kancelářTramvaje v Brně.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tagy brno Brno hlavní nádraží přednádražní prostor
38 komentářů