V Brně rychle klesá zájem o papírové jízdenky, nahrazuje je pípnutí u odbavovacího strojku

Bezkontaktní nákup jízdenky v brněnské MHD. Foto: DPMBBezkontaktní nákup jízdenky v brněnské MHD. Foto: DPMB

Počty prodaných jízdenek bezkontaktním odbavením překonaly další rekord.

Papírové jízdenky v brněnské městské hromadné dopravě tvoří již menšinu všech prodaných jednorázových jízdních dokladů. Největší podíl získaly jízdenky zakoupené přiložením bezkontaktní platební karty k odbavovacímu strojku ve vozidle pod systémem Pípni a jeď!

Vyplývá to z dat zveřejněných Dopravním podnikem města Brna (DPMB) u příležitosti nového rekordu počtu zakoupených jízdenek službou „Pípni a jeď!“ za jeden den. 21. září cestující ve vozech brněnské MHD uskutečnili dohromady 48 373 transakcí. „Doposud jsme nejvíc jízdenek ve vozech prodali v devátém měsíci loňského roku. Letos v září jsme metu 44 653 transakcí překonali, a to hned čtyřikrát. Potvrzuje se, že jízdenky zakoupené bezkontaktně kartou přímo ve vozech se těší stále větší a větší oblibě. Od jejich zavedení jsme prostřednictvím služby ‚Pípni a jeď! prodali jízdenky za více než 300 milionů korun,“ popsal Miloš Havránek, generální ředitel DPMB.

„Pípni a jeď!“ aktuálně tvoří 44 procent z prodaných jednorázových jízdenek. Menší zájem o papírové jízdenky je patrný. Aktuálně je však stále využívá přes 30 procent cestujících. Postupně ale dojde k jejich omezování. DPMB je ale nechce zrušit.

Elektronické odbavování cestujících zavedl Dopravní podnik města Brna v roce 2017. Nejdříve si cestující mohli koupit elektronickou šalinkartu. Před dvěma lety se služba rozšířila i o elektronický nákup jednorázových jízdenek ve vozech MHD. Jednorázové jízdenky využívá 25 procent cestujících, 75 procent upřednostňuje šalinkarty, které jsou od letošního roku vydávány pouze elektronicky.

Tagy bezkontaktní platby v MHD Dopravní podnik města Brna DPMB Pípni a jeď!
65 komentářů