Automobily

V bazarech kvůli ukončení výroby výrazně stoupla poptávka po rapidech

Rapid Liftback, foto: Škoda Auto
Rapid Liftback, foto: Škoda Auto

Konec výroby modelu Škoda Rapid přinesl i nečekaný efekt v autobazarech. Zájem o něj výrazně stoupl, i když většinou s nástupem nového modelu naopak zájem klesá. Vyplývá to z dat prodejů největšího tuzemského prodejce ojetých vozidel AAA Auto.

Letos v létě nás lehce zaskočil zvýšený zájem o modely Škoda Rapid. Často se stává, že s příchodem nového modelu naopak zájem o ten původní mírně klesne. V případě Rapidu se zájem naopak výrazně zvedl a tento model přeskočil i jinak velké suverény Škoda Superb nebo Ford Focus a je čtvrtým nejprodávanějším vozem v našich autocentrech,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

Podle dat AAA Auto se aktuálně prodejní cena ojeté Škody Rapid pohybuje v průměru na 271 650 korunách, ale její nástupce Scala je na 456 990 korunách. „Rapid byl od prvopočátku velmi vydařený po designové stránce a zákazníky pozitivně vnímaný,“ doplnila Topolová.

Obecně v popularitě ojetých automobilů dlouhodobě nedochází k výrazným výkyvům. Nejžádanějšími ojetinami jsou tradiční modely Škoda Octavia, Fabia a Superb, Volkswagen Passat a Golf či Ford Focus.

Vzestup oblíbenosti modelu Rapid zvýšil zájem o vozy Škoda nad dlouhodobý průměr. Během léta jich jen autocentra AAA AUTO v České republice prodala téměř trojnásobek oproti automobilům druhé nejoblíbenější značky Volkswagen. Vzrostl lehce i zájem o benzínové vozy, a to na 52%. V případě karoserií tradičně vedou hatchbacky (31%), kombíky (28%), SUV (18%) a MPV (11%), a to i přes vyšší zájem o kabriolety a coupé, kterých se za poslední dva měsíce prodalo dva a půl krát více než v průměru od ledna do května. Nejoblíbenějšími barvami u aut v létě jsou ty světlé, nejčastěji stříbrošedivá (23%) a bílá (16%).

13
Diskuze

avatar
10 Komentáře
3 Reakce na komentáře
14 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
13 Autoři komentářů
FoxPixaStefyMoulisKolins Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Fox
Host
Fox

Dát za auto pomalu polovinu, to je docela rozdíl. Sice to má něco najeto, ale pořád i s případnou investicí za opravy to vyjde o dost levněji, než u zcela nového, ale záleží na prioritách každého jednotlivce…

Pixa
Host
Pixa

Naštěstí je jich v autobazarech ještě pořád dost. 1.6 TDI skoro nic najeto a koupeno za 280tis, což je pro mě parádní cena. Scala mě nijak extra nezaujala a čekat na ní taky nehodlam.

Stefy
Host
Stefy

Já do Rapida šel (rok starý), vyšel cenově o dost lépe než zcela nový a hlavně byl liftback. Ty se pohybují cenově 340+

Moulis
Host
Moulis

Je pravda, že rapidů v bazarech dost ubylo. Dlouho jsem sledoval pohyb cen a nakonec stejně asi půjdu do 2-3let staré octáky, ale v lepší výbavě.

Kolins
Host
Kolins

taky jsem koukal po rapidovi, ale pak jsem koupil, ikdyz jsem si musel priplatit hezkou octavku v triackach a nelituju vubec

Pitrys
Host
Pitrys

Na bestsellingcarsblog.com jsem si všiml že stoupla poptávka nejenom v bazarech ale i na mnoha trzích měl Rapid pěkné nárusty prodejů, na to že je to výběhový model….

Tom Langer
Host
Tom Langer

Koupit si lepší auto se podle mě dá dneska už jenom v bazaru, protože normální člověk na nové, aby to nebyl úplnej základ, nemá. Rok, dva ojeté slušné se tam už pořídit dobře dá.

jirka
Host
jirka

bodejť ne, když Scala je dost drahá, skoro 400t je fakt hodně, lidi to asi pochopili 🙂

Jiri
Host
Jiri

Nojo, skodovka si stale mysli, ze prodavat vlastni auta draz tady nez v zahranici je dobry napad. Je opravdu smutne, kdyz v nemecku koupite levneji nez v cr a dokud se tohodle nesmyslu nezbavime, cisla pujdou dale dolu…
Navic pul milionu za tak male auto da skodovce opravdu jen neotresitelny vlastenec a kazdy rozumny hospodar sahne po jine znacce, ktera nabidne vice prostoru, lepsi vybavu a v tomhle pripade uz i lepsi komfort.

Georg
Host
Georg

mate tam nahore spatny url, na moudra tohodle typu je lepsi http://www.dfens-cz.com...

GPGP
Host
GPGP

Tak to bude tím, že Scala je dost drahá, stojí na platformě A0 tzn. stejně jako W Polo, a prodávat ji za 450.000 je fakt dost….

Jen tak
Host
Jen tak

ona ta platforma zas tak velkou roli nehraje. jsou dulezitejsi veci .

modularita platforem vw je dost velka a predurcuje pouze minimum rozmeru.

scal je sice drazsi, nez rapid, ale je taky podstatne vetsi, a technicky vyspelejsi.

MildaIV
Host
MildaIV

Jenže Rapid bylo vozidlo, které dobře nahrazovalo Favorita, Feldu nebo jedničkovou Fabii. Nové Fabie jsou už moc malé a Scala už je pro dost lidí zbytečně drahá. I u nás ve firmě nahradili Rapidy služební Fabie. Dost silně pochybuju, že firma připlatí na Scalu.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll