Ústecký kraj vypsal zakázku na provoz lodních linek na léta 2022 až 2026

Osobní loď Porta Bohemica Labské plavební společnosti. Pramen: Labská plavební společnostOsobní loď Porta Bohemica Labské plavební společnosti. Pramen: Labská plavební společnost

Novinkou v lodní dopravě v Ústeckém kraji bude integrace přívozu Hřensko – Schöna do Dopravy Ústeckého kraje.

Ústecký kraj hodlá i v příštích letech provozovat v rámci svého integrovaného dopravního systému lodní linky. Ty vedou z Ústí nad Labem do Roudnice nad Labem (mimořádně až do Brandýsa nad Labem) a z Ústí nad Labem do Hřenska (mimořádně až do Bad Schandau).

Kraj aktuálně vypsal soutěž na provozovatele těchto lodních linek na léta 2022 až 2026, sezona trvá vždy od dubna do října. Hlavním kritériem bude cena za jednu plavební hodinu. Rozsah veřejné zakázky je stanoven v rozmezí nejméně 1 074 plavebních hodin a nejvýše 1 611 plavebních hodin.

Dosud linky provozovala Labská plavební společnost se sídlem v Děčíně, smlouvu měla na léta 2017 až 2021. Podle posledního „předcovidového“ dodatku na rok 2019 činil výkon za sezonu 1 296 plavebních hodin s jednotnou cenou 3 980 korun za hodinu. Celkem tak sezona vyšla kraj zhruba na 5,1 milionu.

Novinkou v lodní dopravě v Ústeckém kraji bude integrace přívozu Hřensko – Schöna do Dopravy Ústeckého kraje. Podle mluvčí kraje Magdaleny Fraňkové po integraci dlouhodobě volaly především organizace cestovního ruchu. „Až nyní se podařilo získat od dopravce přívozu kladnou odezvu a finálně dojednat. Umožní to návštěvy Hřenska a přilehlých lokalit s jízdními doklady DÚK, čímž se uleví v letní sezóně hodně vytížené autobusové lince. V mimosezónním období tím vzniká spojení do Hřenska za tarif DÚK dokonce četnější, než je přímá doprava autobusem,“ doplnila Fraňková.

Tagy Labská plavební společnost lodní doprava na Labi přívoz Ústecký kraj
2 komentáře