Úpravy průtahu Frýdkem-Místkem získávají reálné obrysy, zvažuje se nová křižovatka

Současná podoba křižovatky, kdy ze směru od Nového Jičína není možné odbočit na ulici 8. pěšího pluku. Foto: Zdopravy.cz - Vojtěch OčadlýSoučasná podoba křižovatky, kdy ze směru od Nového Jičína není možné odbočit na ulici 8. pěšího pluku. Foto: Zdopravy.cz - Vojtěch Očadlý

Na průtahu městem vzniknou také nové autobusové zálivy, úrovňové přechody pro chodce a myslí se i na obnovení některých napojení místních komunikací. Realizovat by se mohly také dílčí cyklistické úpravy.

Město Frýdek-Místek připravuje úpravy průtahu městem. Umožnilo mu to zprovoznění dlouho očekávaného obchvatu a s tím související odvedení tranzitní dopravy z centra. To chce nyní magistrát vrátit lidem. Jedním z chystaných zásahů je vybudování nové křižovatky na křížení ulic Hlavní třída a 8. pěšího pluku, nedaleko centra Místku a polikliniky. Magistrát už proto vypsal veřejnou zakázku na zpracování projektové dokumentace stavebních úprav a světelného značení. Napoprvé se do zakázky sice nikdo nepřihlásil, město ji však plánuje vypsat znovu. Zakázka má vyhodnotit různé varianty, zvažuje se třeba i kruhový objezd.

Za současného stavu není možné odbočit ze směru od Nového Jičína na ulici 8. pěšího pluku. V místě rovněž chybí přechody, průtah tedy není možné přejít z jedné strany na druhou a lidé jej musí složitě obcházet. Přímo u něj stojí například knihovna nebo kino. Projektová dokumentace bude vypracována podle vyhotovené studie, kterou pro město připravilo ČVUT v Praze.

S úpravami křižovatky by se mohlo podle tiskové mluvčí Frýdku-Místku Jany Musálkové Jeckelové začít nejdříve na podzim tohoto roku. V přípravě jsou podle ní rovněž další úpravy průtahu, půjde například o výstavbu autobusových zálivů, úrovňových přechodů pro chodce či obnovení některých napojení místních komunikací. Realizovat by se mohly také dílčí cyklistické úpravy.

Obchvat pomohl

Úbytek tranzitní dopravy už je na průtahu Frýdkem-Místkem znát. Potvrzují to první dostupná data i zkušenosti místních. Nejvíce se podle nich zprovoznění obchvatu projevilo asi na křižovatce U Vykopnutého v Místku (Hlavní tř., Ostravská ul.), kde se ve směru od Příbora ve špičce již nevyskytují dlouhé kolony.

„Zatím máme data jenom z jednoho úseku získaná z řadičů křižovatky. Proti stavu před zprovozněním obchvatu, kdy zde v průměru jezdilo 32 000 vozidel za den, se data za leden pohybovala v rozpětí 20 000 až 25 000 vozidel za den. Přesnější dopravní průzkumy plánujeme zhruba půl roku po úplném zprovoznění obchvatu města,“ dodala Musálková Jeckelová.

Možné úpravy na křížení ulic Hlavní třída a 8. pěšího pluku ve Frýdku-Místku. Zdroj: ČVUTMožné úpravy na křížení ulic Hlavní třída a 8. pěšího pluku ve Frýdku-Místku. Zdroj: zakazkyfm.czSoučasná podoba křížení ulic Hlavní třída a 8. pěšího pluku ve Frýdku-Místku.
Zdroj: Google Maps
Tagy D48 dálnice D48 Frýdek-Místek Frýdek-Místek obchvat I/48 silnice I/48
26 komentářů