U Jaroměře začala stavba sedmi kilometrů D11, hotovo bude koncem roku 2021

Budoucí D11 u Hradce Králové, ilustrační foto. Autor: ŘSDBudoucí D11 u Hradce Králové, ilustrační foto. Autor: ŘSD

U Jaroměře se dnes rozezněla kladívka poklepávající základní kámen stavby dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří. Oficiálně zde začala stavba

U Jaroměře se dnes rozezněla kladívka poklepávající základní kámen stavby dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří. Oficiálně zde začala stavba více než sedmikilometrového úseku, jehož součástí je i pět dálničních mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky a 6,5 kilometru protihlukových zdí. Hotovo má být v prosinci 2021.

D11 Smiřice - Jaroměř. Autor: ŘSD

D11 Smiřice – Jaroměř.
Autor: ŘSD

Zakázku na stavbu získala skupina Porr za 1,5 miliardy korun, což je 62 procent předpokládané ceny. Stavba se tak řadí do série těch, kde došlo v tendru k výraznému propadu pod očekávání projektantů. Ministr dopravy Dan Ťok při ceremoniálu cenu označil za „velmi ostrou“, vyjádřil ale naději, že firmy postaví dálnici kvalitně a včas.

Z místního pohledu spočívá význam stavby především v tom, že odvede tranzitní dopravu z Jaroměře. Na otevření dálnice je ale navázáno současné zprovoznění severního obchvatu města v podobě přeložky silnice I/33. Je to podmínka územního rozhodnutí k dálnici .

Příprava obchvatu je ale ve skluzu, upozornil dnes starosta Jaroměře Jiří Klepsa. „Obchvat považuji za naprosto klíčovou záležitost, stejně důležitou jako dálnici,“ řekl starosta. ŘSD nemá vykoupeny pozemky ani stavební povolení, přesto věří, že nakonec obě stavby zprovozní ve stejný čas.

Z hlediska dálkové dopravy má dálnice v budoucnu výrazně zlepšit spojení s Polskem. „Pevně věřím, že v roce 2024 či 2025 bude možné projet po dálnici od Baltu do Prahy,“ řekl polský ministr stavebnictví a infrastruktury Andrzej Adamczyk. Na polské straně se D11 napojí na rychlostní silnici S3. Ťok očekává zahájení stavby posledních dvou českých úseků k hranici v roce 2022.

Vedle úseku Smiřice – Jaroměř se měla už začít stavět i navazující patnáctikilometrová část Hradec Králové – Smiřice, na kterou už má smlouvu v hodnotě 2,6 miliardy sdružení Eurovia, Metrostav, Swietelsky. Proti stavebnímu povolení ale podal rozklad ekologický spolek Děti Země, načež ŘSD žádost o povolení stáhlo a řízení se bude opakovat. ŘSD chce nicméně i tuto stavbu zahájit ještě letos.

Tagy D11 dálnice Jaroměř Porr ťok
11 komentářů