Trolejbusy na pravém břehu Labe v Ústí na pár let dojezdily, nesmí na most

Poslední jízda trolejbusu Škoda 15Tr03/6 ev. č. 567. přes most Edvarda Beneše v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚLPoslední jízda trolejbusu Škoda 15Tr03/6 ev. č. 567. přes most Edvarda Beneše v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL

Trolejbusy by na mostě Edvarda Beneše letos oslavily patnáct let provozu.

V Ústí nad Labem dnes začala velká změna sítě městské hromadné dopravy. Důvodem je špatný stav mostu Dr. Edvarda Beneše, který je nově uzavřen i vozidlům MHD. Během dneška a zítřka na něj kvůli změně značení nesmí ani osobní auta.

Most byl dosud jedinou spojnicí pro trolejbusy přes Labe. Veškerá MHD se nově přesune na Mariánský most. Ten ale nemá troleje a trolejbusy tak musí nahradit autobusy.

Od dnešního dnes je zřízena linka X od Divadla, přes Mírové náměstí na Karla IV. „Tato linka převezme obsluhu trolejbusových linek 60 a 62 v oblasti Střekova,“ uvedla Jana Dvořáková z DPMUL. Linka č. 60 z Mírové bude ukončena na Mírovém náměstí a nepojede k hlavnímu vlakovému nádraží. Linka č. 62 bude zrušena. Linka č. 61 převezme obsluhu lokality Předlice za zrušenou linku č. 62.

Zastávka Krajský soud bude zrušena v obou směrech a nahrazena zastávkou ZPA. U hlavního vlakového nádraží budou všechny autobusové spoje Dopravního podniku města Ústí nad Labem nově zastavovat pouze u ostrůvku. Zastávka u budovy hlavního vlakového nádraží bude sloužit pro ostatní dopravce.

Téměř patnáct let provozu trolejbusů

DPMÚL má parciální trolejbusy umožňující částečnou jízdu mimo troleje, přes Labe je ale zatím nenasadí. „Na základě vyhodnocení dopravní situace, související s dopravními opatřeními budeme připraveni následně nasadit parciální trolejbusy pro obsluhu v oblasti Střekova. V současné chvíli disponujeme 9 parciálními trolejbusy, které jsou využívány v denním provozu a při výlukách na trolejbusových linkách. Vzhledem k faktu, že uzavření mostu Dr. Edvarda Beneše je pro nás všechny nová dopravní zkušenost, která se samozřejmě bude vyvíjet v čase. Tím pádem bude zcela určitě docházet k úpravám dopravních opatření,“ řekla Dvořáková.

Uzavření mostu oznámil Ústecký kraj na počátku října. O jeho špatném stavu se ví dlouho. „Úprava provozu na mostě vzešla z pravidelné detailní diagnostiky mostu, kde bylo toto řešení doporučené v zájmu zachování jeho maximálního využití do doby rekonstrukce,“ řekla mluvčí kraje Magdalena Fraňková.

Ústecký kraj připravuje kompletní rekonstrukci mostu. V tuto chvíli má pravomocné stavební povolení a připravuje podklady pro soutěž na stavební firmu, která se rekonstrukce zhostí. V příštím roce by měla začít výstavba provizorní lávky pro pěší, která je nutná také k přeložení veškerých sítí. Následně se přistoupí k vlastní rekonstrukci, ta by měla být hotová do konce roku 2025. S opravou mostu postaveného v letech 1934 až 1938 se počítalo už v roce 2020.

Most Edvarda Beneše byl otevřen 9. 8. 1936, jezdily přes něj i tramvaje. Trolejbusy přes něj jezdí od roku 2007.

Poslední jízda trolejbusu Škoda 15Tr03/6 ev. č. 567. přes most Edvarda Beneše v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚLPoslední jízda trolejbusu Škoda 15Tr03/6 ev. č. 567. přes most Edvarda Beneše v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚLPoslední jízda trolejbusu Škoda 15Tr03/6 ev. č. 567. přes most Edvarda Beneše v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚLTrolejbus na mostě Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL Most Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem. Foto: RomanM82 /Wikimedia Commons
Tagy Dopravní podnik města Ústí nad Labem DPMÚL most Edvarda Beneše Střekov Ústecký kraj Ústí nad Labem
27 komentářů