Automobily Doprava ve městě Parkování

Tři čtvrtě milionu korun za bezplatné parkování hybridů. ÚOHS snížil Praze trest

Parkování hybridů na zónách placeného stání. Foto: Toyota
Parkování hybridů na zónách placeného stání, ilustrační foto. Foto: Toyota
Podle ÚOHS Praha diskriminovala majitele hybridů s vyšším výkonem spalovacího motoru.

Hlavní město Praha musí definitivně zaplatit pokutu 740 tisíc korun za to, jakým způsobem bývalé vedení města v čele s Adrianou Krnáčovou (ANO 2011) nastavilo podmínky parkování hybridních vozidel.

Podle pravidel schválených na jaře v roce 2018 část těchto vozidel parkovala ve všech zónách placeného stání v hlavním městě zcela zdarma. Zvýhodnění se týkalo jen těch vozů, které měly výkon spalovacího motoru do 135 kW. Podle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) jde o diskriminační zvýhodnění.

Předseda ÚOHS Petr Mlsna oznámil snížení pokuty z původních 984 tisíc na 740 tisíc korun. „Zejména došlo ke zkrácení doby trvání přestupku a v důsledku toho také ke snížení pokuty na 740 000 korun,“ uvedl ÚOHS v tiskové zprávě.

ÚOHS Praze vytkl, že podmínka výkonu do 135 kW nebyla zvolena na základě objektivních a nediskriminačních kritérií. „Jednání hlavního města Prahy bylo způsobilé narušit na území České republiky hospodářskou soutěž, když z prodejců hybridních automobilů zvýhodňovalo pouze ty, kteří prodávali vozidla s výkonem motoru do 135 kW. K narušení soutěže mohlo dojít i mezi podnikateli, kteří využívali ke své podnikatelské činnosti hybridní vozidla s motorem nepřesahujícím 135 kW, oproti těm, kteří rovněž využívali hybridní vozidlo, avšak se silnějším motorem, a neměli tak možnost získat bezplatné parkování v zónách placeného stání,“ uvedl ÚOHS v tiskové zprávě. Některé automobilky možnosti bezplatného parkování využívali v marketingové kampani.

Rozklad Prahy šéf ÚOHS odmítl.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dorota

Hlavně je to zvýhodnění oproti všem automobilům se standardním motorem, protože hybrid zatěžuje prostředí naprosto stejně.

Petr

„Některé automobilky možnosti bezplatného parkování využívali v marketingové kampani.“

automobilky – využívaly

Pane Sůro, jakožto profesionální novinář si, prosím, dávejte pozor na hrubky, za které se dávají pětky už na základní škole. Děkuji Vám.

Jan Sova

No tak ono je vůbec sporné pozitivně diskriminovat něco, co si můžou dovolit jen milionáři. Pokud teda v Praze parkují jenom milionáři (nebo většinově), tak beru zpět.

mirek

Každý vlastník bytu v Praze je milionář 😀

Vít Jůza

Úžasné … tomu úřadu nevadí, že jsou na parkovném takzvaně pozitivně diskriminovány hybridy, ale jen to, že jsou diskriminovány pouze ty s menším výkonem spalovacího motoru, tedy pouze ty, které jsou dejme tomu možná přece jen ekologičtější.

Jiří Kocurek

Ford Fusion Hybrid (výroba 2012–2020) se nevejde o celé 3 kW. A rozhodně bude mít nižší emise než cokoliv vyrobené v rámci Dieselgate, byť s polovičním výkonem.

Matně se pamatuju, že kolem toho byly nějaké třenice, že to chtěl někdo někomu nandat. Ale možná se pamatuju špatně.

Willy

Koho vůbec napadnul hloupý výmysl dávat zvýhodnění podle výkonu?! Stačilo jednoduše zvýhodnit auta se značkou „EL“, což je nenapadnutelné.

Feedhunter

Ten, koho to napadlo by měl že svého vrátit to zaplacené parkovné.

kulhán

A měli to udělat snad podle obsahu? Jako je tomu nesmyslně u zákonného pojištění?

Jiří Kocurek

Jak která pojišťovna. Někde to mají podle výkonu a ne podle objemu.

-nejmenováno- člení vozidla podle výkonu na 5 kategorií:
– do 49 kW
– 50 – 59 kW
– 60 – 69 kW
– 70 – 79 kW
– 80 – 99 kW
– více než 100 kW

Jan Sova

Kde? Teď max. zkouší oslovit zákazníky s malým nájezdem do 10tis. km/rok.
Jinak zarputile trvaji na objemu, asi vědí proč. Teda bavím se o známých značkách, ale pokud je nějaká „noname“ a jde do toho, tak sem s ní, prověříme.

Willy

Podle toho, zda vozidlo splňuje podmínky pro přiznání značky „EL“.

Dorota

A jeden jediný důvod, proč by měly být zvýhodněný auta s EL, za nimi je od počátku výroby ve finále větší uhlíková stopa než u klasického automobilu s E6.

Gwann

no, tak to je prosím strašně podstatné rozhodnutí tohoto úřadu…jistě tím bylo postiženo alespoň 20 řidičů…toto není výtka panu Surovi, naopak je třeba informovat, čím se UOHS zabývá…

kdyby se starali spíš o různé ty kartely i obecně podmínky zakázek, které ničí konkurenci…viz třeba jediné povolené prázce…

Petr

UOHS se stará, když někdo podá podnět. Podnět zde dali výrobci hybridů.