Automobily

Toyota se poprvé dostala v Česku mezi tři nejprodávanější značky, prudce rostou prodeje motocyklů

Toyota Corolla. Foto: Toyota
Toyota Corolla. Foto: Toyota
Prodeje aut za letošní rok propadly o čtvrtinu, daří se naopak odbytu motocyklů.

Český tuzemský trh s novými osobními automobily pokračoval i v srpnu v poklesu. V meziročním porovnání trh spadl o třetinu.

Vyplývá to z dat Svazu dovozců automobilů. Za srpen se u nás registrovalo 16 611 nových osobních vozidel, což znamená pokles o 33,4 % v porovnání s loňským srpnem.

Klesající trh přináší zajímavé změny v pořadí nejprodávanějších značek. Zatímco pozice Škody Auto jako tuzemské jedničky je neochvějná a druhým v pořadí je letos už standardně Hyundai, k překvapení došlo na třetím místě. Poprvé v historii českého trhu s novými auty je trojkou Toyota.

Čtvrtý Volkswagen porazila jen o 9 vozů, vzestup Toyoty na tuzemském trhu je ale dlouhodobý. Za celý rok je na pátém místě, ještě v roce 2017 byla přitom až v druhé desítce. Trojice nejprodávanějších značek za srpen na českém trhu letos ztrácí podstatně méně než ostatní značky: zatímco registrace nových vozidel spadly meziročně o čtvrtinu, Škoda, Hyundai i Toyota o méně než pětinu.

Toyota těží především ze zájmu části zákazníků o hybridy: jen za srpen se u nás registrovalo 358 vozidel této značky mělo hybridní pohon, jde o 38 % všech toyot v Česku registrovaných v srpnu. Takový podíl hybridů jiná značka nemá.

Z hlediska paliva vede celkově na tuzemském trhu benzín s 66,18 %, podíl nafty letos vzrostl na 29,04 % (oproti 26,8 % za 1–8/2019). Zvyšuje se počet registrovaných vozů s čistě elektrickým pohonem ( 1 477 ks) a plug-in hybridů (988 ks)

Klesající trh s motorovými vozidly ukazuje další zajímavý vývoj: letos výrazně roste prodej motocyklů. Za srpen stoupl počet registrací o 32,5 %, za celý rok pak o 8 %. Narůstá prodej především slabších motocyklů, zejména skútrů. Nejprodávanějším značkou byla Honda, která má pětinu trhu.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
...

Toyota má pár pěkných aut. Třeba LandCruiser, Tundra nebo Hilux. A o něco menší RAV. Zbytek je nezajímavý.

Josef

Čím je RAVka zajímavá?

Véna

Hloupost!!! RAV4 je hezké a kvalitní auto.

Honza

Toyoty jsou jedny z nejlepších a jedny z mála nejkvalitnějších aut na světě. Design je už jen otázkou vkusu…

JiP

Navic podil motorek je taky zajimavy. V tomto kontextu zcela nechapu napr. ceskou JAWU, ktera se stale snazi probijet na motorkovy trh s nejakymi retro nesmysly pro par kupcu. Kdyby udelali nejaky update napr. Babety a prodavali to za par penez, tak jim mnozi utrhnou ruce. …a pak by jednou mozna byly penize i na vyvoj neceho silnejsiho.

jkjk

Konkurovat Číňanům jedoucím na velké objemy výroby? To moc nedává smysl.

JiP

…jeste mensi smysl ale dava snazit se pojovat s giganty jako Kawasaki, Honda, Suzuki…….

Peeetr

Není pravda. Maloobjemově je nesrovnatelně snazší vyrábět a prodávat dražší věci.

Josef

Jenže na dražší věc musíte vybudovat značku… A na Jawa slyší málokdo.

JiP

Proto si myslim, ze minimalne v CR a SK by to melo mnohem vetsi uspech nez aktualni produkce, hlavne pokud by to bylo jednoduche funkcni a za rozumny peniz.

Josef

Italové to umí… Na Čínu je celkem velké clo.

Kubrt

Babetta neměla s Jawou nic společného kromě značky, byla to od počátku akce Povážských strojární.

123

E-babeta samozřejmě dávno existuje a stojí cca 25 litrů. Byť ji stejně samozřejmě nevyrábí Jawa, stejně jako nevyráběla tu původní.

JiP

Tak ono hybridni Toyoty jsou dnes etalonem spolehlivosti a i ekonomicky to dava vcelku smysl oproti cistym elektroautum. Navic hybridy jsou uzivatelsky stale normalni auta, neresite zadne nabijeni, kable v kufru, dojezd, v zime si pekne zatopite v lete zachladite a stale zustava plnohodnotny prostro v aute, protoze baterie se vejde pod zadni rady sedadel. Mame Yaris Hybrid a na popojizdecky po meste a okoli neni lepsi volba. Navic od domu odjezdu zcela bez hluku, coz oceni rodina hlavne rano, kdyz jeste vsichni spi.

Karensky

Naprosty souhlas….Yaris v hybrid taky máme..Pecka a momentálně v malých autech těžko najít cokoliv podobného. Jinak se dívám na nějaký auris starší v kombajnu. Předtím byl Prius i Landcruiser…..Ted by mě asi lákalo Camry, ale je mimo rozpočet aktuální bohužel
Ale obecně Toyota vždy super, spolehlivá atd…Prius design sice trochu mimo, ale jinak super

JiP

Tak je videt, ze lidi na to tady taky zacinaji prichazet, spotreba lepsi ne nafta a pritom se s tim daji jezdit popojizdecky.

pája

Hybrid? Jako mít dva pohony v jednom autě? Docela blbost. Ale chápu, že když jste si hybrida koupil, tak to hanit nebudete.

JiP

Je videt, ze vy jste si ho nekoupil a vubec nevite o cem mluvite.

PetrD

U těch skútrů je nějaký podíl elektro verzí?

Peeetr

A od příštího roku vytěsní Toyota podíl PSA a rozjede výrobu ve své továrně v Česku už konečně naplno se zavedením větších vozů.

123

Zdroj??? O té odluce od PSA jsem už slyšel, ale že by se měla měnit třída, to tedy ne.

JiP

Tak do Kolina se presune prave vyroba Toyoty Yaris ( i Hybrid), ktera se dnes vyrabi ve Francii a castecne myslim v Turecku.

123

A jo, moje chyba, já Y beru jako pidiauto, i když je samozřejmě pravda, že proti Aygu větší je.

Petr

Yaris se vyrábí v Evropě jen ve Francii,část výroby se odtud přesune do Kolína a tim uvolni kapacitu na vyrobu modelu Yaris Cross…