„Tesla“ mezi elektrokoly posílí. Nizozemský VanMoof získal další kapitál na expanzi

Kola VanMoof. Foto: VanMoofKola VanMoof. Foto: VanMoof

Zatím největší investice v oboru ukazuje na velký zájem o mikromobilitu.

Nizozemský výrobce kol VanMoof oznámil, že díky novým investorům takřka zdvojnásobil kapitál. Zatím největší jednorázovou investici v odvětví elektrokol chce VanMoof použít na expanzi a využít boomu elektrických kol. Zpráva potvrzuje velký zájem o segment mikromobility mezi investory.

VanMoof ve zprávě uvedl, že získal investici v hodnotě 40 milionů dolarů (900 milionů korun) od investičních společností Norwest Venture Partners, Felix Capital a Balderton Capital. Společnost již v květnu získala dalších 13,5 milionu dolarů.

Poptávka po prémiových elektrokolech nejvyšší kvality je na historickém maximu. Města po celém světě investují do infrastruktury pro jízdní kola,“ uvedla firma v tiskové zprávě. VanMoof během pandemie koronaviru dosáhl meziročního růstu tržeb o 220 %. Peníze od nových investorů chce použít na posílení výrobních kapacit a pokrytí poptávky a zkrácení čekacích lhůt na nové kolo. Současně chtějí upravit i aplikaci pro používání kol pro lepší zákaznický servis. Hlavní růst firma očekává v USA.

Společnost VanMoof byla založena v roce 2009 dvěma bratry. Taco a Ties Carlierovi se rozhodli, že budou vyrábět dokonalá městská kola. Aktuálně mají v nabídce dva modely, S3 a menší X3, s kterými chtějí dosáhnout 1 milionu prodaných kusů ročně.

Prodej kol je jedním z mála odvětví, kterému pandemie nepodlomila nohy. Výrobci i prodejci z celého světa hlásí vyprázdněné sklady. Podle některých odhadů to znamená, že trh s elektrickými koly se do 5 let zvedne až na 46 miliard dolarů, tedy téměř dvojnásobek toho, co analytici odhadovali před světovou krizí.

Podobnost s Teslou není jen v atraktivitě pro investory, stejně jako ona se i VanMooof snaží získat pod vlastní střechu co největší část výroby, a dokonce, na rozdíl od zaběhlé praxe v odvětví, sám otevírá vlastní „showroomy“ po celém světě. Ty největší má v Amsterdamu, Londýně či Tokiu, Praha na svůj showroom zatím čeká.

Kola VanMoof. Foto: VanMoofKola VanMoof. Foto: VanMoofKola VanMoof. Foto: VanMoofKola VanMoof. Foto: VanMoofKola VanMoof. Foto: VanMoof

Lubomír Fridrich

autor se dlouhodobě věnuje mikromobilitě

 

Tagy elektrokola VanMoof
8 komentářů