Tarifní revoluce ve Středočeském kraji nebude, plán na zrušení pásem padl

Autobus MAN Lion’s City. Foto: RopidAutobus MAN Lion’s City. Foto: Ropid

Radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký nezískal ani v rámci koalice na změnu tarifu dostatečnou podporu.

Středočeský kraj opustil plány na zásadní proměnu tarifu pro cestování veřejnou dopravou, o kterém mluvil v posledních měsících. Změna měla přinést od září letošního roku mimo jiné zrušení pásem a jejich nahrazení časovými jízdenkami. Detailně jsme plány popisovali zde.

Konec příprav potvrdil radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký. „Ve stávajícím smluvním prostředí jsme nenašli cestu, jak se vyrovnat s tarifem TR10 Českých Drah. Nepodařilo se mi přesvědčit ostatní partnery na kraji o flat tarifu (roční jízdenka) okolo 12 tisíc ročně. A jakmile jsme šli pod 10 tisíc korun, tak nám modely oproti současnosti ukazovaly propady až kolem půl miliardy ročně proti současnému stavu. Všichni poukazují na ultralevnou Prahu a že bychom tím spáchali sebevraždu,“ vysvětlil Borecký.

Kraj ani plán představený loni na podzim vůbec neschvaloval. V případě jednorázových jízdenek chtěl kraj zcela opustit pásmový systém a nechat pouze časovou platnost jízdenek bez ohledu na to, jakým směrem cestující pojede. Šlo by o systém spravedlivější, neboť cestující, který dnes cestoval tangenciálním směrem uvnitř jednoho pásma, cestoval na stejnou vzdálenost výrazně levněji než ten, který překonával pásma napříč.

Podle Boreckého zůstává naopak v plánu i nadále zrušit povinnost nastupovat jen předními dveřmi. Nezavedení nového tarifu podle Boreckého nebude mít dopad na příjmy z jízdného.

Tagy IDSK Integrovaná doprava Středočeského kraje Středočeský kraj
182 komentářů