SŽDC vypsala tendr na projekt modernizace kladenských nádraží a spojovací trati

Nádraží Kladno. Autor: Dezidor – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16239783Nádraží Kladno. Autor: Dezidor – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16239783

Správa železniční dopravní cesty učinila zásadní krok k modernizaci železnice na území Kladna, když vypsala tendr na zpracování projektu pro

Správa železniční dopravní cesty učinila zásadní krok k modernizaci železnice na území Kladna, když vypsala tendr na zpracování projektu pro vydání stavebního povolení. Součástí zakázky v předpokládané hodnotě přes 90 milionů korun je i autorský dozor během výstavby.

Konkrétně jde o úsek od stanice Kladno po Kladno-Ostrovec, a to včetně přestavby nádraží. Ta by se měla dočkat například nových nástupišť, podchodů či zabezpečovacích a informačních systémů. Jde o součást chystané modernizace celé trati Praha – Kladno s odbočkami na letiště.

Výstavba v úseku Kladno – Kladno-Ostrovec by měla být zahájena dle dřívějších informací v roce 2021, hotovo by mohlo být za další dva roky. „Vše připravujeme koordinovaně s městem, … , zapracovali jsme dva nové prostupy, které umožní vybudovat nové podchody pro chodce a cyklisty,“ uvedl v únoru náměstek ředitele Stavební správy západ SŽDC Pavel Paidar.

„Chtěli bychom zlepšit prostupnost trati hlavně směrem ze Sítné a Kročehlav na Sletiště, navrhovaná schodiště nahradit bezbariérovým a bezkolizním podchodem. Chceme, aby stavby vznikající v návaznosti na trať odpovídaly charakteru města, byly jednoduché a funkční. Zároveň řešíme výšku protihlukových stěn, prosazujeme nižší variantu,“ doplnil ve stejné době radní pro územní plánování a rozvoj statutárního města Kladno Lukáš Hanes.

Trať zůstane po modernizaci ve stávající stopě, bude dvoukolejná; v konečné fázi modernizace dojde i na elektrifikaci, zatím SŽDC hovoří o přípravě na ni. Podrobnější informace jsou na speciálních stránkách SŽDC.

Kladno přitom zasáhlo do plánů celé tratě na letiště. Prosazuje napojení přes Jeneček, což nedávno podpořila i SŽDC. Ta počítá s tratí, která povede k letištním terminálům ze stanice Praha-Ruzyně přes oblast zvanou Dlouhá Míle. V kombinaci s napojením na Jeneček, což je odbočka v Hostivici, by vznikla velká smyčka, která by umožnila i přímé napojení Kladna na letiště.

Tagy Kladno Kladno-Ostrovec projekt SŽDC
21 komentářů