egoe-plus
Dopravci Infrastruktura Železnice

SŽDC s DB Netz chystají soutěž na tunel do Německa, zatím začne konzultacemi s projektanty

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Českých drah v Drážďanech. Foto: České dráhy
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Českých drah v Drážďanech. Foto: České dráhy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a DB Netz AG vypsaly takzvané předběžné tržní konzultace, které předcházejí vypsání prvních soutěží na projektanty přeshraničního tunelu pod Krušnými horami pro budoucí vysokorychlostní trať z Prahy do Drážďan.

Zakázku chce vypsat SŽDC společně s DB Netz AG, podíl financování zatím není jasný. Oznámení o tržních konzultacích zveřejnila SŽDC ve věstníku veřejných zakázek.  „V rámci tohoto projektu budou veřejné zakázky zadávány společně oběma zadavateli. Jelikož se jedná o jedinečný a specifický projekt, považují jeho zadavatelé za vhodné uskutečnit za účelem seznámení potenciálních dodavatelů se společným projektem a konceptem jeho realizace předběžnou tržní konzultaci,“ uvedla SŽDC v tiskové zprávě.

Konzultace se budou týkat projektování a projektového řízení, oba zadavatelé s možnými dodavateli chtějí řešit například koncept společné soutěže a specifika takového postupu. Půjde o jednu z největších projektových i stavebních zakázek v české železniční historii.

SŽDC má na začátku příštího roku představit studii proveditelnosti na celou trať Praha – Drážďany. Účelem společného projektu je rozšíření a zrychlení stávajícího železničního spojení mezi Drážďany a Prahou v oblasti úseku labského údolí, které v současné době nelze z důvodů ochrany životního prostředí a z topografického hlediska rozšířit ani zrychlit. Dopravním cílem opatření je dosažení výrazného zkrácení jízdní doby mezi Berlínem a Prahou.

88 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
dizgrafyq

Hlavně se prokousat tou byrokracií a plánování. Pak už to bude brnkačka. S penězi rozhodně nebude problém. Bureš na dopravu „našel“ osm bilionů takže to by mělo být pokryto…

MRC

Nebylo jich jen 6?😂

Alibaba

Tak doufám, že v podkrušnohoří (u Chlumce) nenajdou nějakého broučka v té uhelné džungli. Naštěstí tenhle kousek u nás bude mít délku cca 3km a pak trať zmizí v tunelu.
To Němci to maj na druhé straně složitější a více variant.

Arimatejsky

Co to melete o uhelné džungli, kdy jste tam naposledy byl?

Alibaba

Tak spousta hald (třeba ta výsypka nad Chabařovicemi u tratě) je rekultivováno, několik dolů zaplaveno. Nějaká zapomenutá důlní díla se určitě objeví, viz třeba ražba tunelu Droužkovice – Březno.

Kolemjdoucí

Jako člověk, který měl a má možnost (mimo státní správu ) nahlédnout do celého případu D8, se hořce usmívám nad argumenty, které zde padají. Já rozumím vzteku ochranářů, že v případě D8 došlo k vládní výjimce z ochrany přírody, protože to je předmětem toho největšího vzteku, rád bych ale řekl, že se stačí projet v mnoha zemích v západní Evropě a vidět, v kolika krajinářsky daleko cennějších územích (nebo přímo v národních rezervacích) vedou dálnice, protože to jinak nešlo. Rusko a Čínu prosím nedávejte za příklad, pokud o tom něco nevíte a to z obou úhlů pohledu. V obou zemích… Číst vice »

Martin

Nesouhlasim s vami, povrchova varianta byla zamitnuta, doporucena tunelova, to MD? a RSD? odmitlo a zadalo si posudek znova, ten nakonec s vyjimkou doporucil povrchovou variantu,… Prvni posudek totiz varoval pres nestabilnim uzemim ohrozenem sesuvy pudy… Novy posudek jiz tytorizika nezminil… Diky sesuvu nakonec byla povrchova varianta drazsi nez tunelova, doslo k ovlivneni vodnich zdroju a zvoleny betonovy most nema takovou pruznost, aby pripadny sesuv v budoucnu prezil bez neopravitelneho poskozeni… Var. tunel, byla sice drazsi nez planovana povrchova, ale bezpecnejsi i pro budouci provoz,… pri povrchove variante se melo uvazovat s mosty ocelovymi, ktere jsou pruznejsi a lepe nahraditelne/opravitelne…… Číst vice »

Cestující

Pro místní diskutérské odborníky a že jich tu je – Až nebo moct do každé stavby velkého rozsahu každý pitomec, co najde žábu v kaluži, apod. a každý pazneht z úřadu v nějakém zapadákově, potom se bude stavět v normálních termínech.

Cestující

Až nebude moct kecat do každé…. (mobilní šotek).

Jiří Šrámek

Omluva zbytečná.

David

Souhlas. Blbej příspěvek ani omluva nezachrání.

Cestující

To jsou fakta. 😉

Ferenc Futurista

Tak mi vysvětlete, jak je možný, že v Německu, Rakousku, Holandsku a dalších zemích civilizovanějších o tisíce světelných let více než náš postkomunistický rybníček, je těch „pitomců, co najdou žábu v kaluži“ mnohem více, zákony jim jdou mnohem více na ruku a přestzo se tam staví o sto šest… Esli vono to nebude tím, že nejste schopen použít mozek a jen pepouškujete trapné a průhledné lži státních institucí, které dlouhé desítky let nejsou schoipny dělat svoji práci, tedy připravovat stavby….

Cestující

Vážený, s ohledem na vaši úroveň ve všech směrech, kterou jste projevil v jiných diskusích, nehodlám debatovat.
P.S. Zjistěte si legislativu v daných státech.

Radek Janata

V Německu se právě moc nestaví. Všechny VRT se hrozně táhnou a mají mnohaletá zpoždění, o mnohých úsecích, třeba Frankfurt-ulda se stále jen „tvrdě diskutuje“ s místními.

X 1

Diskuze o trase je v DE vždy zdlouhavá. 2,3 roky. Ale klidně i 25 roků (Dolnosaský Y apod.). Ale když už je o trase rozhodnuto samotná příprava do kopnutí, je mnohem kratší 5 maximálně 7 roků. U komplikovaných staveb.
U těch jednodušších jsou to obvykle 3 roky příprav. Pokud jde jen o Ausbau (přestavbu, modernizaci) tak se lze vyjímečně dostat i pod 2 roky.

M19

Pro ty co nechápou, že ten vzácný druh je nenahraditelný, zatímco tunel se dá postavit o sto metrů vedle. Až se projektanti a investoři naučí připravovat projekty tak, aby brali ohledy na jiné zájmy a hledali možné řešení místo tlačení silou a popírání významu i jiných hodnot než je hodnota té stavby co si tak krásně narýsovali… pak se budou stavby velkého rozsahu stavět mnohem rychleji. Omezovat práva jiných protože to co chci já je hodnodnější a hotovo jsou praktiky totalitního uvažování. Bohužel u mnohých stále zakořené, jen natřeno na povrchu řečmi o demokracii a její ochrany před vydíráním. Vlastní… Číst vice »

Cestující

Postavit tunel 100m vedle – pohled amatéra.

M19

Vy jste nepochopil pointu, viďte. 😉

Cestující

Pochopil.
Jenomže tyto ekobláboly jsou právě ten jeden z největších důvodů, proč to trvá dlouho a je to drahé.
Viz komentáře níže. Tam brečí nad dobou výstavby. Ta není dána neschopností stavitele, ale obstrukcemi nějakých zelených mozků.

Jakub

Buďte rád, že jsou lidé, kteří bojují za zachování přírody. Ale je pravda, že člověk musí mít trochu rozumu, aby pochopil její význam. Ten kdo ho nemá, tomu to je bohužel jedno.

Cestující

Určitě zařízení, ze kterého jste napsal svůj komentář, vyrostlo na stromě.
Ale k věci. Níže diskutují hořekuje nad D8. Důvody zdržení jsou jasně popsané.

M19

A důvodem sesuvu tam je co? Návrhy odpůrců, podle kterých se měl stavět tunel a kdyby se postavil rovnou tak to vyšlo levněji. Asi jej způsobili ekoteroristi, protože kdyby se to postavilo o pár let dřív tak by k sesuvu nikdy nedošlo? Páni projektatni co to sveřepě protlačovali to věděli lépe, že se nic nestane i když je jiní upozorňovali? To ale byli ekoteroristi viďte. To jídlo co jíte a vzduch co dýcháte, to vám vyrobila chemička? Nebo dovezli vlakem z nějaké projekční kanceláře? Když nemáte argumenty, tak se nepokoušejte shazovat jiné. Moc důvěryhodně to nepůsobí. 😉

Cestující

Ty argumenty ovšem nemáte vy. Vy tady vytáhnete sesuv po povodních, kdy při dřívější výstavbě, kdyby ji nekdo nezdržoval, nemusel být, protože by si podloží po 10letech „sedlo“.
Takže ano, ekoteroristi v tom mají svůj díl viny.

M19

😉 Ten sesuv přišel kvůli nevhodnému trasování stavby, nevhodnému založení. Že zde významné riziko je, se vědělo předem. Je to jednoznačně vina projektantů, investorů a těch, co něco takového povolili. A nyní za nic nemohou, a je to částečně vina ekoteroristů, protože nestabilní podloží by si sedlo? ;-)Ta stavby vyvolala významné změny v hydrologickém režimu celé lokality a já nemá argumenty 😉 Neustálým opakováním téhož, lze možná někoho otrávit, ale rozhodně se to nezmění v pravdu. 😉

Cestující

Nikde ve vaší argumentaci nevidím nic z odborného hlediska, ale jen stále nějaké informace z internetu.
I na krásně, kdyby nastala projekční chyba s odvodněním, tak vaše tunelová teorie je tuplem nesmysl, jak technicky, tak ekonomicky.
Technickou dokumentaci stavby jsem nečetl, ale vy asi ano.

M19

Jiným slovy, nic o tom nevíte, za to určitě víte, že jiní také, ne a čerpají jen nesmysly z internetu. Za to projektanti nikdy chybu neudělají, odvodnění stačí na vše a za všech okolností… Kdepak jsou ty argumenty od vás, když je druzí údajně nemají. Dojmy a přesvědčení jak za to mohou druzí nejsou argumenty, i kdybyste měl tisíc lajků a stopadesát souhlasných komentářů. To jsou stále jen názory. Ale jednoduší, je prostě vše shazovat na druhé. 😉 Je vždy jednodušší napadat druhé. 😉 „Kdo nejde s námi, jde proti nám.“ Odkud jen to heslo pochází… 😉

Cestující

Nevím, co dělate vy, ale já jsem z „oboru“.
Takže poměrně vím, co jistí předvádí.
Odbihate od odborné části řešení k obecným frázím.
Mimochodem, z čistě ekonomického hlediska, řešení D8 i se sesuvem vyšlo mnohem levněji než ekovymysl s 13km tunelem a dalšími nesmyslnými variantami.

M19

Můžete mi ocitovat,kde jste použil fakt, nikoli pouhou domněnku či názor? Jen napadáte druhé, obviňujete je z nedostatku argumentů, sám žádné nepředkládáte. Můžete uvést relevantní zdroj, že řešení D8 i se sesuvem vyšlo levněji než údajný ekovýmysl s 13 km tunelem a dalšími vašeho názoru nesmyslnými variantami? Nemůžete, jen vyžadujete po ostatních, napadáte je. Žádné odborné argumenty tu odvás nezazněly a zjevně nezazní. Je to však jen a jen zpráva o vás, nikoli o těch co napadáte. 😉 Je to vaše vizitka. 😉

Cestující

Mohu. Ejpovicky tunel, délka 4150m za cenu 4 miliardy. Samozřejmě cena je odvyslá od podmínek.
Cena za sesuv 800 milionů.

M19

Ejpovický tunel je na D8? Trochu mimo, ne? Zkuste to příště jinak lépe, když nemáte relevantní argumenty a fakta. 😉

Cestující

Ne, je to železniční. Jestliže víte o 13km dálničním tunelu u nás, tak sem s ním.
Ale technicky je to velice podobná stavba a ještě levnější, jelikož tubus nemusí pojmout dva pruhy a nepotřebuje odvětrání, jako silniční.
Jde o cenu infrastrukturní stavby a je fuk, zda silniční i železniční.
Takže se „necukejte“. 😉

M19

Jinými slovy, sice nevíte kolik by ten silniční tunel stál, ale protože je to podobná stavba, byť v zcela jiných geologických podmínkách, tak víte jak že je to srovnatelné. Vy nejste z oboru ani omylem, takové nesmysly už jsem dlouho neviděl. 😉 Zjevně o věci nemáte ani zdání, srovnáváte nesrovnatelné. Kromě nesmyslů, napadání jiných, ignorace a buranství se nikdo od vás zjevně nedočká. Co už.. Když na víc nemáte.. 😉 Mějte se hezky, věcně se s vámi diskutovat nedá, ale když vám to dělá takovou radost. 😉 jj 🙂

Cestující

Prosím vás, vy vůbec zjevně nevíte, kolik stojí povrchová stavba a kolik ražba tunelu.
Evidentně si myslíte, že cena tunelu je nižší nebo srovnatelná. 😆
Ale jeden tunel o 13km silniční jsem našel v Evropě. Frejus ve Francii. Zprovozněn 1980 a tehdy cena 2 miliardy švýcarských franků. A to je tunel silniční, nikoli dálniční.
Tak co tu pořád řešíte?

M19

😀 fakt mě bavíte, ale nemá na vás čas 😀 evidentě nejste schopne obstát v argumentech, tak volíte poněkud pokleslou techniku manipulace… pokud chcete srovnávat dva tunely jejich cenu, souvisí to s geologickými podmínkami, evidentně buď nechápete sdělení jiných nebo účelově manipulujete, jinak to prostě neumíte..:-D já nevím, proč pořád předkládáte nesmyslné argumenty, napadáte jiné a snažíte se vyvolat dojem čeho? 😀 už dlouho jsem se tak nepobavil, děkuji 😉 😀

Cestující

To jsou zcela relevantní příklady. Že vy absolutně neumíte posoudit celou problematiku, to je čistě váš problém.
Mě stačí, že dle vás je cena ražby podobná ceně povrchové stavby.
Tím jste ukázal, že nevíte ani zbla.
Další přídavná jména jsou jen vaše řešení, jak se z této situace vymotat.
Mimochodem, to, že to závisí na poměrech jsem uvedl, jen jsem použil „cena je odvyslá od podmínek“.
Taky nevíte, že ražba v tuhé celistvé hornině je levnější než v nestabilní.

M19

😀 No, odhalil jste se sám 😉 Nic z toho jsem netvrdil, nepochybně ale ve vaší hlavě tomu tak je… 😉 S vámi se opravdu věcně diskutovat nedá 😉 Neodoláte ještě odpovědět, abyste měl poslední slovo? 😉 Uvidíme 🙂

Cestující

Vy vůbec nemáte ponětí, o čem se tu píše. Když nevíte kudy kam, vytáhnete hromadu emotikonů, aby jste se s těch svých zmatků dostal.
Vůbec vám nedochází nesmyslnost 2x 13km tunelu a už vůbec nechápete, že technologicky je ražba silničního/železničního tunelu obdobná.
Neustále omíláte dokola potřebu faktů a když je napíši, dokonce si je můžete ověřit, tak hledáte záminku, jak se vykroutit. Nic víc, nic míň.

Jakub

Ale to vy chápete špatně. Jen je potřeba hledat varianty, které poškodí přírodu co nejméně. Nelze ji prostě jen donekonečna ničit, s tím, že to nevadí. A je dobře, že si to dost lidí uvědomuje.

M19

Pokud pochopil, tak zbývá jediné vysvětlení, že pro nedostatek argumentů, zbývá jen urážka a shazování. Inu lepší být amatér, než diletant. Když něčemu neumím věcně diskutovat nazvu toekoblábolem – až na to že mnohdy uspěly u soudu. 😉 Je to jednoznačně dáno neschopností ba přímo ignoranstvím investorů, projektantů. Naštěstí ne všech. Je to prostě projev diletantismu, shazovat to na ostatní. 😉 Omezovat práva jiných (či potom volat) protože nedokáži připravit stavbu tak, abych se řádně vypořádal se všemi dotčenými zájmy (nebo se na to vykašlat) a ještě nazývat ty co na jejich chyby upozorní a dožadují se jejich nápravy ekoteroristy… Číst vice »

Cestující

Brát ohled na vše a všechny znamená nepostavit nic, ať se vám to líbí nebo ne.

M19

Nebrat ohledy na nic a zdůvodňovat to, že jinak nepostavíte nic, je projevem neschopnosti, buranství a ignoranství. Bohužel stále dosti zakořeněném. To ovšem dotyčným nevysvětlíte. Ono to jde, protože existují stavby, projektanti a investoři, kde to funguje výborně. A pak jsou takový, co si něco narýsují a kdo je proti je ekoterorista. Přitom terorizují zbytek společnosti sami, prostě totalitní mentalita.

Cestující

Naštěstí úprava legislativy je běhu. Po schválení se to zrychlí.

M19

Jj, když nejsme ochotni brát ohledy na jiné, tak si upravíme zákon. Jak demokratické… Stále totéž totalitní myšlení. 😉 Taky to může zrušit Ústavní soud. 😉 A když se to nezrychlí, tak za to také budou moci ekoteroristé? 😉

Cestující

Možné je cokoliv. Třeba, když neuspěji s žábami, zkusím to dřevinami. Podpis: Děti Země. Akce: D1 Přerov

Takže asi tak. 😆

M19

Prostě lepší je na ostatní svalovat vinu, než si přiznat vlastní chyby. 😉 A i když upravíme legislativu, tak zase za to bude moci někdo jiný… 😉 Jj, hlavně že za to vždy mohou ti druzí… 😉

Cestující

Mohu vám jen doporučit nastudovat, jak to funguje tam, kde to funguje.
Potom zjistite, proč jen zde jsou potíže. 🙂

M19

Opravdu potíže nejsou jen zde 😉 Pokud tedy neberete za vzor Čínu či Rusko. A za druhé, takovou míru ignorace zájmu jiných jako zde, jen tak v civilizovaném světě neuvídíte. 😉 Ani nahrazování faktů drzostí a arogancí 😉

Cestující

V tom případě nejste z oboru.

M19

Jinými slovy, vždy máte pravdu vy a nikdo jiný. Váš názor stojí nad ostatní a argumenty se nezdržujete. Odborníci mají vždy pravdu a i když nemají, tak to popřeme. 😉 Drzost a arogance, napadání jiných, účelové vybírání faktů, manipulace není znakem příslušnosti k oboru, ale zcela něčeho jiného. 😉

Cestující

Zatím jste neuvedl nic pragmaticky a ekonomicky smysluplného. Nicméně dopravovat se z místa A do B chcete a logicky, co nejrychleji a nejpohodlněji.
Fakta jsou taková, že velké stavby se řídí geomorfologickými a ekonomickými ukazately. Jestliže je, například, nejekologičtější varianta tou nejlepší, třeba tunel po Českým Středohořím, v oné nestabilní hornině, skutečně je jakoli diskuse zbytečná. Mohu vás ujistit, že s podobnými fantastickými představami se setkávám a z úst lidí, co nemají žádnou technickou fundovanost, aby hrubě posoudili racionalitu a realizovatelnost jimi prezentované úvahy.

M19

Něco konkrétního by nebylo? Kromě rádoby odborných obecných řečí. 😉 Prostě jeden zájem převyšuje všechny ostatní a diskuzi vůbec nepřipustíme. Fakta uvádět nebudeme, protože co řeknou ostatní lze snadno shodit ze stolu. A za vše mohou ostatní, protože my jsme neomylní. 😀 ;.-) Takových už tady bylo, naštěstí nemají obvykle dostatek rozhodovacích pravomocí i když se tak rádi sami prezentují. 😉 Napadáte druhé jak neuvádí fakta a za fakta vydáváte obecné řeči o tom, jak se v projektové přípravě hodnotí jednotlivé varianty. Ovšem, že by za zdržování staveb mohly jen jiní a ne projektanti a investoři, jste žádný reálný fakt… Číst vice »

Arimatejsky

Cestující je typický příklad fachidiota – odvislý píše s tvrdým y, legislativě nerozumí i když s ní žongluje, ostatní účastníky peskuje, že nejsou z jeho oboru, ale jiné obory ho nezajímají. Na tyto zaslepence je třeba dávat pozor.

M19

Je mi to jasné… Názory a domněnky vydává za fakta.. Vkládá do úst jiným co vůbec neřekli… Souvislosti popírá, vytváří je naopak tam, kde nejsou… Je otázka z jakého oboru vlastně je. Jen obecné pravdy, fráze zabalené do řečí o tom jak jiní tomu nerozumí ani za mák. A celé je to jen o urážení jiných, aroganci – to vždy svědčí o dotyčném. Frustrace je potvora, ta dokáže zahýbat i vcelku inteligentními lidmi. 🙂 Co už, třeba má nějaký vnitřní problém, těžko soudit – spíše soucítit, i když někdy je to velmi těžké a člověk podléhá spíše dojmu jistého nepatřičného… Číst vice »

Cestující

D8 povrchovým řešením cena: 14.7 miliardy, včetně sanace.
Tunel 2x 13km bude levnější.
Gratuluji k vašemu progresu. 😉

M19

Náhle jste objevil i věcná fakta? Jen s nimi opět žonglujete? Ta cena včetně sanace zahranuje jen část sanačních prací (např. nezahrnuje další práce na zabezpečení u Prackovic a Litochovic, je to částka z konce roku 2016. Další práce v ní nejsou zahrnuty. A pak máme škody na cizím majetku způsobené tímto dílem (změna vodního režimu v krajině, vysychání půd na poměrně vzdálených místech, poškozování cizích staveb), ty se ovšem běžně nezapočítávají, i když jsou dílem způsobené. Ty nese někdo jiný, tak to papírově vychází stále dobře. To ale neznamená, že ty náklady neexistují. Dále tu máme náklady na zvýšený… Číst vice »

Cestující

Když se někdo chce bavit věcně, tak tyto věci zná, tím myslím obecnou cenu díla pozemního a podzemního a nečeká, že mu je někdo bude pitvat.
Cena 14.7 miliardy je konečná. To si dohledejte.
Vaše hypotézy o důsledcích za x desítek let jsou mimo mísu, protože jsou to jen hypotézy. A těch věcná debata není.

M19

Cena konečná rozhodně není, to vyplývá i z veřejných zdrojů, kdybyste byl obeznámen více, věděl byste to. Nezahrnuje ani všechny práce. Nejedná se o žádné hypotézy, jedná se o fakta. Stále vám ta věcná diskuze nejde. Žádné věcné argumetny jste nepřednesl, jen konstatování, které je nepravdivé. Opět pokud nevíte jaký je rozdíl mezi nepravdou, manipulací, hypotézou, teorií a pravdou není věcná diskuze s vámi možná, bez ohledu na to, jak arogantně budete tvrdit opak.

Původní Pražák

A co vy si vlastně představujete pod pojmem demokracie? Já tady zatím vidím to, že omezený počet kverulantů proti všemu má neomezené možnosti stavby zdržovat, zatímco násobně větší počty těch, co se dusí v Přerově i jinde, žádné právo, jak tyhle stavby naopak prosadit, nemají. Kdyby byli pánové Patrik a spol aspoň trochu soudní, tak by si uměli spočítat, že čím víc budou zneužívat práva, která mají dnes, tím větší omezení těchto práv časem přijde. To je univerzální zákon akce a reakce.

Cestující

Zelený mozek je i termín pro figurky, co pobíhají od ničeho k ničemu a zdržují.
Apropo. Zrovna je na tomto serveru informace o dalším zdržení dostavby D1, skrz tyto zoufalce. Poslední úsek, čili se nic vymyslet prakticky nedá.

Ferenc Futurista

Kdybyste nebyl tragicky tupé bolševické hovado nebo čtenář D-Fense, asi by vám došlo, že pokud někdo využívá svého zákonem daného práva rozporovat chyby při přípravě, není rozhodně problém na straně toho, kdo využívá možností daných zákonem, ale u toho, kdo není schopen dělat svoji práci a dodržet zákonné postupy. Pokud by ŘSD dokázalo připravovat stavby tak, jak mu ukládá legislativa, Děti země by si ani neškrtly. Jenže je to bohužel spolek bolševickej jako to, co ráčíte mít vy nablito v makovici, a tak mu to ani za 30 let existence nedošlo a furt se snaží protláčet věci na sílu. Kdybychom… Číst vice »

Cestující

Až se dáte psychicky dohromady (mentálně to je nemožné), potom to zkuste znovu.

M19

Jen urážky… Jak typické… 😉

Cestující

Bohužel komentující, kterému je to určeno je „jednoduchý“ a labilní, což vyustilo ve smazání jeho komentu jinde pro vulgaritu.
Čili tím je to dané.

Ferenc Futurista

Ehm. Že zrova vy, který melete takové kraviny, že by vás argumentačně během 30 vteřin sestřeleli pětileté dítě, komentujete něčí jednoduchost. A že vás za vaší stupiditu a lhaní posílám do prdelí? Snad si nemyslíte, že ty nehorázné kraviny, kterými tu šermujete, stojí za diskusi?

Cestující

Zjevně stojí, když tu stále exhibujete se svými emočními výlevy.

M19

No, vždy se dá něco vymyslet a vyjít vstříc, ale když ono je jednoduší prostě říct že to nejde a jiné nazvat ekoteroristy. -) „Jak primitivní! Ale jak účinné!“ 😉

Martin

nejvetsi zdrzeni je vzdy na strane chyb v projektech, v pripravach i povolenich, jsou snadno napadnutelne a souvisi to prave s neochotou uredniku diskutovat se starosty, kraji, obcany,… nekdy jsou chyby i procesni…

Elb

A pa to dopadne, že trasa VRT je nesmyslně zanesena do Kolína, v deseti milionové zemi minout sídla dohromady půl milionů lidí s mezinárodním spojením chce fakt hlavu.

K.S.

Hradubice-Pardec? Taky mi to přijde trochu divné. Ale než se s VRT vůbec začne, to ještě uteče vody a 6x se to změní. Otázka jestli to pak ale neskončí jedním 300km/h výjezdem z Prahy a pak 200 rovných až do Chocně, tak prostřílení se 80-100km/h do Ústí a pak 160-230 přes Třebovou po Hradec nad Svitavou, na druhé trati po Krasíkov. Možná by se dalo mezi Kolínem a Chocní místy i na současné trati více než 230km/h. Pak bychom se mohli dostávat do jízdních dob Praha-Brno pod dvě hodiny. Pak by se ale možná už ale objevila nutnost spojování tratí… Číst vice »

K.S.

Až začnou dělat pořádně nejenom geologické, ale i biologické průzkumy oblastí, kterými chtějí dopravní stavby vést a následně podle toho upraví projekty a záměry, tak pak jim do toho nikdo kafrat nebude. Pokud si ale udělají čáru na mapě a pak se snaží ji protlačit silou, tak to budou lidi blokovat. Přístupem „státní zájem nade vše“ se tu nadělalo tolik zla a škody že se to bude ještě sto roků opravovat a něco z toho ani nenapravíte. Jediné řešení je aby od samotného prvotního záměru stavby bylo přizváno co nejvíce potenciálně dotčených subjektů a odborníků a na základě soustavného projednávání… Číst vice »

Cestující

To sice máte částečně pravdu, ale bez toho jasného projektu se neobejdete. Lze diskutovat nad tím kdy a kde, ale nikoliv zda. Není možné brát v úvahu fantaskní představy o desítkách kilometrů dlouhých tunelů a tak dále.
Každý účastník řízení v jakékoliv trase má nějaké požadavky a jednoduše se nedá vyhovět všem.

K.S.

Tak holt když si řeknete že stavíte železnici z Brna do Prahy, tak si uděláte první několik náčrtků a pak jdete jednat s místními a pak už to nějak uděláte a najdete tu trasu která má neméně konfliktů, nebo zkusíte najít taková řešení, která se dotknou co nejméně lidí či krajiny. A ano, někdy z toho mohou vyjít i dlouhé tunely, bohužel. Tady víme že se má stavět tunel, víme to dost dopředu a je to nová stavba, takže se nedá vymlouvat na „ale je to v plánu 30 let“, takže po podepsání smlouvy bych čekal že se z geologického… Číst vice »

Anonym ze severu

Musíme doufat, že Němci budou na SŽDC pořádně tlačit -> že se to postaví na české poměry nevídaně rychle. Snad.

David

Němci tlačit můžou. Kdy se dostavěla A17 a kdy D8? Škoda mluvit.

Xaver

To je stejně hezký, jak ta lokomotiva ČD krásně ladí barvou i stylem s maďarskými vagóny. Nechtěli by si ČD místo Najbrta pronajmout „licenci“ od MÁV? 😉

bkp

Jako ironie dobrý

Xaver

No koukám dle mínusů, že to tu zřejmě každý vzal vážně.

Martin K.

Nechte to DB i postavit. Bude to v konečném účtování levnější a vydrží to x let více. Děkuji

Ferenc Futurista

Přesně. A hlavně k tomu nepouště Sudop ani Metroprojekt, tolik betonárek a továren na modrý zábradlí na světě neni.

Panda

V tunelu bude spoustu modrého zábradlí:) A DB jaksi není stavební ani projektantská firma, takže jí to asi nenechají postavit:) Uvidíme, kdo se vysoutěží, Sudop/Metroprojekt to asi nedají, spíš by to asi chtělo někoho se zkušenostmi s dlouhými tunely (Rakousko, Švýcarsko, Itálie…?).

Octupus

To si piste ze to daji, staci vzit nejezchleba a sosnu zamichat, okorenit ckaity a zadavacka pro „ceskou cestu“ bude na svete…

Martin K.

Ale klidně ať tam jsou, stojí tam někde bokem s notesem a propiskou a dělají si poznámky. Když něco pochytí, bude jen dobře.

Ferenc Futurista

Klidně by tam mohli i nosit svačiny.

Xaver

No naštěstí zrovna v tom tunelu moc zábradlí nebude.

Kubrt

Nicméně bez betonu se to skutečně neobejde.

Ferenc Futurista

Sudop dokáže narvat zábradlí na takový místa, že bych si nebyl tímto tvrzením úplně jistej.

Modré zábradlí

Nechte si toho, nebo vám tatínek vyhlásí válku!