Dopravci Infrastruktura Stavebnictví Železnice

SŽDC opět odkládá výluky. Nejprve nebyly autobusy, teď se na opravu nikdo nepřihlásil

Regionova na příjezdu do Mladé Boleslavi. Foto: Jan Sůra
Regionova ze Mšena na příjezdu do Mladé Boleslavi. Foto: Jan Sůra

Nedostatek kapacit stavebních firem se začíná projevovat už i na železnici.  Po problémech s nedostatkem řidičů pro náhradní autobusovou dopravu musí Správa železniční dopravní cesty rušit výluky i kvůli nezájmu stavebních firem.

Příkladem je naplánovaná výluka mezi Mšenem a Katusicemi, která měla začít 1. listopadu a skončit na začátku prosince. Nakonec nezačne.  Důvod? Nikdo o zakázku na opravu tratě neměl zájem. „Opravné práce na trati neproběhnou v původním plánovaném termínu, protože se nikdo nepřihlásil do veřejného výběrového řízení,“ potvrdila mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

Jde o opravu trati, která měla navázat na první část končící ve středu. Plynule na ni měla navázat další etapa, během které mělo dojít k odstranění pomalých jízd.

Zdali byl pravý důvod nedostatek kapacit, lze jen spekulovat. Vzhledem k tomu, že se jedná o odstranění pomalé jízdy, bude tato akce vypsána znovu v termínu realizace prosinec 2018,“ dodala Pistoriusová.

Nejde o první případ, kdy SŽDC musela zrušit plánovanou výluku. Letos řadu výluk museli správci železnic zrušit kvůli tomu, že České dráhy nenašly žádného autobusové dopravce na náhradní dopravu.

9 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Nj, to se dalo očekávat. Dělníci nejsou ale hlavně že je to u SŽDC samý mistr a nepotřebný důchodce kteří pobírají zbytečné platy. Kdyby to převedli na dělníky tak by jich bylo více ale to by se v Ústeckém kraji museli zbavit komunistického vedení. Praktikují tu píchačky a jiné vymoženosti jako za komárů, tím také odcházejí lidi.

  • Čemu se divíte?

    Někdo rozdělit železnici na víc částeček.

    Někdo některé částečky zprivatizoval a chce zisk.

    Někdo znetvořil zákony.

    A současný vlastníci balancují na hraně.

    A všichni dopravci si bláhově myslí, že je možno na dráze jezdit už 2 den.

    A že zpoždění jde za SŽDC?

    Kdo jim zakazuje pokácet stromy u tratě ?

    Můžou za to, že někteří řidiči neumí jezdit přes železniční přejezdy?

    Můžou za to, že při opravě tratě musí vysoutěžit firmu, která to neumí?

    Chcete nejnižší cenu, tak to máte…………

  • Tak zrovna u trati Mšeno-Boleslav by spíš měla vyvstat otázka, jestli do ní vůbec něco investovat. Jízdní doba v porovnání se silnicí je naprosto katastrofální.

    • Jasne, mame 2. nejhustsi zeleznicni sit na svete, ale misto relativne levneho udrzovani provozuschopneho stavu ci dokonce optimalizace trati vsechnon zbourame a nechame jen koridory na ktere se uz ted nic nevejde a zbytek odjezdi busy, pro ktere uz ted nejsou ridici ci misto na silnici. Skvely napad pane, doporucuji ho tlacit nekam dal, treba se ujme!

  • To je přesně ono. Kde jsou ty časy, kdy dnešní TSS patřila pod ČD. Nebyla žádná SŽDC. Správce infrastruktury tak měl vlastní mechanizaci i lidi na výluky.

  • A co si tak udělat opravu sice o týden delší, ale ve své režii? Jo aha, není technika ale hlavně nejsou lidi. Aby to nedopadlo jako u Vyškova…

Newsletter

Partneři