SŽDC koncem roku vypíše tendr na uzel Pardubice, cestující čekají velké výluky

SŽDC chce koncem roku vypsat tendr na uzel Pardubice, cestující čekají velké výlukySŽDC chce koncem roku vypsat tendr na uzel Pardubice, cestující čekají velké výluky

Správa železniční dopravní cesty upřesnila termín vypsání jednoho z největších chystaných železničních tendrů. Soutěž na zhotovitele čtyřmiliardové přestavby uzlu Pardubice

Správa železniční dopravní cesty upřesnila termín vypsání jednoho z největších chystaných železničních tendrů. Soutěž na zhotovitele čtyřmiliardové přestavby uzlu Pardubice vypíše na přelomu letošního listopadu a prosince.

Stavět by se mělo začít během následujícího roku, práce potrvají tři roky. Cestující se přitom budou muset smířit s výlukami. „Práce v uzlu Pardubice omezí železniční provoz zásadním způsobem, a to především ve druhém roce výstavby,“ uvedl mluvčí SŽDC Tomáš Johánek.

Ve druhém roce stavby bude zcela vyloučen provoz v úsecích Pardubice-závodiště – Pardubice-Rosice nad Labem i Pardubice hl. n. – Pardubice-Rosice nad Labem, a to zhruba na pět měsíců. Předtím i potom bude omezen provoz i v mezistaničních úsecích Kostěnice – Pardubice hl. n. a Pardubice hl. n. – Přelouč. Rovněž kapacita samotné stanice Pardubice hl. n. bude omezena.

Celá přestavba se aktuálně projektuje. Zakázku získaly loni v květnu firmy Sudop Praha a Sudop EU s cenou 95 milionů. Na projektování mají 14 měsíců. Ještě před odevzdáním celého projektu by měl Sudop podle smlouvy dodat „Technický průkaz prokazující možnost následné realizace Ostřešanské spojky.“ To je léta plánovaná nová trať na Chrudim, její stavba je ale kvůli odporu obcí v nedohlednu; součástí modernizace pardubického uzlu není.

Dělníci v Pardubicích přestaví podstatnou část kolejiště, prodlouží podchod a vybudují nové ostrovní nástupiště číslo 5. Kompletní modernizací projdou také všechna stávající nástupiště tak, aby umožnila bezbariérový nástup do nízkopodlažních vlaků. Osazen bude nový informační a orientační systém a zvukové majáčky pro nevidomé. V podchodech budou nově pojízdné schody. Nově vznikne i lávka, která propojí severní a jižní části města a bude mít přístupy na perony. Průjezdná rychlost se zvýší ze 100 kilometrů v hodině na 160 kilometrů v hodině.

Tagy SŽDC Top uzel Pardubice výluky
46 komentářů