SŽ chystá vylepšení tratě Cheb – Sokolov, úsek od Kynšperka na západ je v procesu EIA

Nádraží Citice. Autor: Lubor Ferenc – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65029188Nádraží Citice. Autor: Lubor Ferenc – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65029188

Proměnou projdou i stanice Citice a Dasnice, v jejichž obvodu vzniknou zastávky blíže centru obce.

Správa železnic pokračuje v přípravě rekonstrukce úseku tratě 140 mezi Chebem a Sokolovem. Aktuálně zahájila proces posouzení vlivu na okolí (EIA) u úseku Kynšperk na Ohří (mimo) – Sokolov (mimo). Ten měří téměř dvanáct kilometrů a je nejdelší ze tří staveb, na které jsou plány rozděleny. Na základě rozhodnutí ministerstva životního prostředí (MŽP) musí jako jediný projít důkladným posouzením EIA.

Náplní stavby bude především obnova železničního svršku a spodku, rekonstrukce propustků a mostů, výměna trakčního vedení a instalace nového zabezpečovacího zařízení. To se týká i tří přejezdů. Proměnou projdou i stanice Citice a Dasnice. U obou stanic dojde k přestavbě na výhybny se zastávkou v obvodu, „aby došlo k přiblížení nástupišť k centru obce,“ píše se v materiálech SŽ.

Stavba by měla probíhat od ledna 2026 do prosince 2028. „Hlavním cílem je dosáhnout takových
úprav, které povedou ke zvýšení rychlosti, bezpečnosti a celkového zlepšení komfortu a zvýšení
atraktivity železniční dopravy,“ uvádí SŽ.

Zhruba ve stejnou dobu by mělo dojít i na rekonstrukci zbylých dvou úseků, tedy devíti kilometrů Kynšperk na Ohří (včetně) – Tršnice (mimo) a šesti kilometrů Tršnice (včetně) – Cheb (mimo). U obou úseků to měla Správa železnic z hlediska posuzování vlivů na okolí snadnější, neboť MŽP došlo už ve zjišťovacím řízení k závěru, že stavby nebudou mít významný vliv a není potřeba je posílat do tzv. velkého procesu EIA.

Ve stanici Kynšperk nad Ohří bude mezi hlavními kolejemi vybudováno jedno ostrovní nástupiště přístupné šikmými chodníky a novým podchodem pod celou stanicí. Ve stanici Tršnice budou vybudována dvě nová nástupiště, jedno ostrovní mezi hlavními kolejemi a jedno vnější, obě přístupná novým podchodem s výtahy a šikmými rampami, který bude procházet pod celou stanicí.

Rekonstrukci celého úseku Cheb – Sokolov schválila centrální komise ministerstva dopravy v březnu 2020.

Tagy Cheb - Sokolov EIA Správa železnic trať 140
71 komentářů