lot
Rozhovory Železnice

Strojvedoucí Andy CZ: V noci se jezdí nádherně. Elektrika je splněný sen

Strojvedoucí Andy CZ a jeho splněný sen, elektrická lokomotiva. Archiv Andyho CZ
Strojvedoucí Andy CZ a jeho splněný sen, elektrická lokomotiva. Archiv Andyho CZ

Mladý strojvedoucí Andy CZ se v poslední době zařadil mezi nejznámější muže ve svém oboru. Ze svých šichet totiž točí osvětové (a zábavné) reportáže, které mají statisíce zhlédnutí. Jezdí dva roky a pro ČD Cargo za tu dobu udělal víc než kdejaká reklamní agentura. Nebojí se ale být i kritický. Je strojvedoucím leťákem a čiší z něj mladistvé nadšení i z věcí, ze kterých by jiní mohli být naopak otrávení. „Mě hrozně baví, že nevím, co budu mít za čtyři pět dní za směnu,“ říká v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz Andy CZ. Své jméno nechce uvádět v širokou známost (prosíme o respekt i v diskusi), redakce jej ale zná.

Upozornil mě na vás jeden starší strojvedoucí, který říkal, že umíte výborně vysvětlit i složité věci. Neměl jste být spíše učitel? Jak jste se dostal ke dráze?

Já jsem byl vždycky ukecaný a středem pozornosti, to mám asi už od střední školy. Právě na té škole jsme byli celkem zajímavá směs, studovali tam lidé, které železnice vůbec nezajímala, pak tam byli lidé, kteří naopak byli do železnice blázni, a pak nějaký nerozhodnutý střed.

Jaká to byla střední škola?

Střední škola elektrotechniky a strojírenství na Praze 10. Já jsem byl už tehdy rozhodnutý, že toho strojvedoucího chci dělat, ale šotouš jsem zpočátku rozhodně nebyl. Na to tam byly jiné případy. Naopak můj nejlepší kamarád byl přesný opak, šel tam jenom proto, že mu to řekl táta. Nevěděl o železnici nic. Postupem času jsme to ale od těch šotoušů, kteří znali přesně čísla mašin, chytli a stali se z nás taky magoři.

Na střední školu jste šel ale s tím, že chcete být strojvedoucí. Jak to přišlo?

Tuhle touhu jsem měl už od základní školy, když mě táta přihlásil na kroužek železničních modelářů. Tam začala ta láska. Jeden z vedoucích byl strojvedoucí a o své práci nám vyprávěl. Mě to učarovalo a střední škola pro mě byla jasná. Tam jsem začal dělat i první videa.

Po střední škole jste šel hned do kurzu?

Ano. Dva tři měsíce před maturitou přišlo to velké rozhodování. České dráhy byly jasná volba, pořád je to největší zaměstnavatel v oboru a my jsme vyrůstali ještě v době, kdy soukromníci neexistovali. Bardoty, brejlovce, to byla láska. Vzpomínám si, když jsem ve 14 letech viděl poprvé hlavní nádraží v Praze, to bylo neskutečný. Já jsem vyrůstal v Lounech a byl jsem zvyklý na malé nádražíčko s jednou banglí. Každý den jsem chodil tři kilometry pěšky se na to nádraží dívat, tak mi učarovalo. Ale zpět k tomu rozhodování. Dilema mé i spolužáků bylo, jestli cargo nebo osobka.

Proč jste zvolil cargo?

Byla to velká náhoda. Jeden ze spolužáků se kdysi ve vlaku seznámil s cargováckým dispečerem a stali se z nich kamarádi. A on jednou přišel s tím, že nám domluvil pohovor u ČD i u ČD Cargo. Samotnou volbu pak nechal na nás. To bylo na jaře 2016. V partě šesti lidí jsme šli nejdřív na Odstavné nádraží Jih, kde byl nějaký pan ředitel. Ten nás usadil do obrovské místnosti ke kulatému stolu div ne ve smokingu, bylo to velmi škrobené, my jsme se přitom chtěli jen dozvědět podmínky. Prostě se nám tam ta atmosféra nelíbila. A pak jsme šli do toho carga k panu Bohuslavu Dědečkovi, ten si s námi sedl v příjemné pohodě a okouzlil nás. ´Všechno, co vám řekli u ČD, zapomeňte, teď vám řeknu, jak to je doopravdy,‘ začal vyjmenovávat výhody carga.

Jaké má cargo výhody oproti osobní dopravě?

Třeba dlouhé nepřerušované směny. Většinou děláme deseti- až patnáctihodinové směny, což je super. Souhlasím s jedním kolegou, který říkal, že když už si dělá svačinu, tak chce být v práci víc než šest hodin, aby to mělo cenu. Nemáme přerušované směny, nepřespáváme někde na ubytovně. Ráno nastoupím v Libni a večer končím v Libni, žádný bláznoviny.

Ale na mašinu se musíte nějak dostat, tedy jedete někam osobním vlakem.

Určitě, úplně stejně jako kterýkoliv jiný člověk. Ale nástupní místo mám v té Libni, kde se dozvím od strojmistra, co a jak. Od té doby se mi počítá pracovní doba. Je v ní třeba režijní jízda Libeň – Nymburk a v Nymburku se mě ujme místní dispečer a řekne, s čím a kam mám jet.

Mě z těch vašich videí přišlo zajímavé, že třeba ani nevíte, jak ta vaše šichta dopadne. Tedy kde vás přesadí na jiný vlak a pošlou úplně někam jinam, než se původně zamýšlelo.

Je to svým způsobem dobrodružství, které samozřejmě může konzervativnějšímu člověku vadit. Proto máme i takříkajíc důchodcovské turnusy, které jsou pro lidi, kterým už vyloženě tahle nepředvídatelnost nesedí. Jezdí pak na zálohách a mají klid. Mám šedesátiletého kolegu, který si jezdí v klidu v Libni na žehličce, občas si vyjede třeba do Berouna a je spokojený. Tahle možnost je také výhodou nákladní dopravy. Já jsem kdysi dělal seznání také s šedesátiletým kolegou na elefantu a ten si stěžoval, že už toho má plný zuby. Noční, denní, spací šichta, úplně ho to ničilo a nikoho to nezajímalo.

Vy opravdu nemáte dělené směny?

Je jich úplné minimum, jsou to ty nejvíc dálkové šichty. U nás je to snad jediná směna a ta je s vectronem, kterého já ještě nemám, takže se mě to netýká. Těchto šichet je naprosté minimum hlavně proto, že tyhle vlaky se nedají přesně naplánovat, jezdí podle potřeby. Je proto lepší naplánovat třináctihodinovou směnu pro člověka, který za ten čas odveze, co se dá, a pak jde domů.

Strojvedoucí Andy CZ. Archiv Andyho CZ
Strojvedoucí Andy CZ. Archiv Andyho CZ

Nákladní vlaky jezdí kvůli kapacitě většinou v noci. To vám problém nedělá?

To je individuální. Jsou lidé, kteří vstanou ve tři ráno a jsou v pohodě. Ani mě to nevadí, teď jsem třeba měl tři noční za sebou, pak denní a pak zase noční. V noci se jezdí nádherně. Já bych řekl, že noční jsou více takové jezdící směny, ve dne je to většinou jen popojíždění s diesely na pracovních vlacích a podobně. Takže mě noční nevadí. Ale zase abyste mě špatně nepochopil: bohužel v posledních letech nám hlavně v PJ Praha nočních směn stále přibývá a když je jich už většina, začíná to být trošku otravné. Snažíme se bojovat za to, aby nám vrátili nějaké normální denní elektrické směny.

Nevadí vám, že když jdou ostatní na pivo, tak vy si balíte svačinu do práce?

Já po téhle pravidelnosti zatím netoužím. Mám o trochu více peněz, ale hlavní důvod je ten, že mě to baví a chci jezdit všechno. Mě hrozně baví, že nevím, co budu mít za čtyři pět dní za směnu.

Platí u vás rozdělení strojvedoucích na turnusové a letmo?

Ano, pořád se dělíme na turnusové a leťáky. Mladí kluci jsou obvykle leťáci. Já jsem leťák, takže se dozvím své směny jen na čtyři dny dopředu. Neznáme víkendy, neznáme svátky, prostě buď jdeme do práce, nebo ne.

Neznáte ani své služby na Vánoce?

Nevím, co budu dělat o Vánocích, nevím, co budu dělat na Silvestra, nevím nic. To kolegové v turnusech už to vědí. Leťáci jsou v plánování směn až na posledním místě, ale zase o svátcích není tolik práce a potřeba lidí také není taková jako obvykle. Výhodou leťáků je také možnost zavolat strojmistrovi a naplánovat si operativně volno na určitý den. Kdežto kolega v turnusu prostě musí jít, nebo si vzít dovolenou.

Každý si stěžuje na nedostatek strojvedoucích. Jak to máte s přesčasy?

Je jich hodně. U nás v Praze tedy ano. Zase kdybyste se jel zeptat do Budějovic, tak tam třeba přesčasy vůbec nedělají.

Čím to je?

Bohužel vedení, místo aby se zamyslelo nad tím, jak dostat kamiony na železnici, no nic…. Manažeři jsou pořád placení od hodiny, ale nikoliv od toho, kolik zakázek uzavřou. Kdyby nebylo na výplaty, tak rozřežou pár mašin, prodají nějaký barák a na prémie pro ně vždycky bude. Kdyby byli placení od zakázek, tak by se museli snažit. To je problém, který přetrvává desítky let. K tomu si rušíme nákladiště, vlečky, výpravčí. Zákazník si může snadno objednat kamiony a odvézt si to sám, než by čekal, až nějaký cargo přistaví pár vagonů na vlečku.

Můžeme tohle vůbec dát do rozhovoru?

Já myslím, že jo, je to můj osobní názor. Samozřejmě ČD Cargo se snaží, v posledních letech se hodně razí byznysový přístup k věci, ale rezerv je stále dost.

Třeba?

Železniční společnost nemůže vést kdejaký manažer, který dříve řídil třeba obchodní řetězec nebo automobilku. Máme třeba velký problém s lokomotivami. Je to furt stejné. Oni nevidí provozní a neprovozní lokomotivy. Jestliže dnes v depu stojí tři mašiny, protože jsou rozbité, dvě jsou na pravidelné údržbě a jedna nemá naftu, tak pro manažery jsou to pořád kusy, které jezdí. Což je nesmysl. Já když přijdu na směnu, tak mi strojmistr řekne: ´Máš tady bangli 179, ale prosímtě dávej pozor, je poslední, jinou už tady nemám´.

Není to i tím, že nejsou lidi v dílnách?

Nejsou, vůbec nejsou. My jezdíme do vršovického depa Českých drah, kde musíme jako ČD Cargo za všechno platit a ty poplatky se nabalují. Musíme mít týden dopředu objednaný vjezd do depa, platíme za každou lokomotivu, kterou tam necháme na jejich koleji stát byť třeba jen hodinu, platíme za to, že tam jezdíme zbrojit naftu, kterou tam mimochodem vozíme, a nejsou tam lidi. Mají tam tedy dost práce s tím udržet v provozu své vlastní mašiny pro osobní vlaky. A my tam přivezeme dvě bangle na banální opravu, jako třeba vyměnit hadičku, zavařit trubku, vyměnit brzdový špalky, a oni nám řeknou, že to bude nejdřív za týden, jestli vůbec. Když se takové mašiny nahromadí, tak se pak radši udělá konvoj a odvezou se do našich velkých dílen do Budějovic. Takže ty mašiny cestují kvůli hloupostem zbytečné stovky a tisíce kilometrů, kdy nic nevydělávají. Kde to jsme?

V Budějovicích ale také nejsou v dílnách lidi.

Kdo by to taky za ty peníze dělal? Jiné firmy za stejnou činnost zaplatí dvojnásobek, ne-li víc. Zejména automobilky.

Vás jako strojvedoucího neláká třeba zahraničí, Rakousko, Německo?

My jsme v naší skupině všichni německý antitalenti, i když jsme se německy ve škole učili. Mluvíme anglicky, milujeme angličtinu a hrozně nás mrzí, že jí tady nevyužijeme. Ale na zkoušky v němčině si zatím netroufáme. A za druhé, neuvažuji o tom i proto, že zatím nejezdím ani celou Českou republiku, takže mám stále co poznávat tady.

Kterou mašinu máte nejradši?

To je hrozně častá otázka, na kterou se mi hrozně těžko odpovídá. Kdybyste se zeptal před pěti lety, tak vystřelim 749 Bardotka. Bylo by to nekompromisní, ta mašina nás všechny okouzlila. Ale od doby, co jsem čichnul k elektrikám a dostal jsem se na nich k samostatné práci … když v nich sedím, tak si někdy říkám: je možné, že jsem skutečně tady? Je to pro mě splněný sen. Zrovna nedávno jsem jel s esem do Ševětína s měřícím vozem SŽDC. To byl zážitek, 300 kilometrů za směnu jen s mašinou a jedním vozem, úplná paráda. Ta pestrost práce je na cargu nejlepší. Bude to znít blbě, ale já se těším, až někde něco chcípne a já pro to třeba pojedu. Že bych si zkusil i ten osobák.

Chtěl byste zkusit i vectron?

Určitě, já myslím, že se na něj dostanu. Zhruba před půl rokem, když jsem dodělával esa, tak nám říkali, že nás na ně ženou trochu dřív, abychom se rozjezdili a pak šup na toho vectrona. Tak uvidíme.

Je mezi lidmi na železnici rivalita podle firemního trička?

U nás, lidí v provozu, tuhle rivalitu nevidím. Ať jede proti mně kdokoliv, tak zvedá ruku a zdraví mě. Stejně tak jsou všichni výpravčí kolegiální. Potřebuji si odskočit, udělat si kafe, nebo umýt se, vždy mám u nich tu možnost.

To jste mě navedl na otázku, která se hodně řeší v diskusích, jak je to u strojvedoucího s malou (nebo i jakoukoliv jinou) potřebou. Je na to nějaký manuál?

Máme to v nějaké příručce. V případě akutní potřeby si můžeme i na trati zastavit. Rozumím ale i případům, když se někdo vyčurá do petflašky. Veze lidi, je to nějaký expres, a strojvedoucí je chce dovézt včas. Protože když zastavíte, tak vám volá dispečer, průvodčí se ptá, co se děje, musíte psát hlášení a do toho se celý vlak dívá z oken. U nákladní dopravy je to jednodušší, už proto, že zastavujeme mnohem častěji. A jsme chlapi, takže není problém sjet rychle z mašiny a vyčurat se někde na ranžíru. V případě akutní potřeby prostě zavolám výpravčímu a domluvím se s ním, jestli něco jede za mnou, nebo mám dojet do stanice, kde mě vezme bokem. Je to o lidech, výpravčí jsou ochotní a domluva je vždy možná.

Nemáte kvůli natáčení videí z práce problémy s nadřízenými? Já bych tam z jejich hlediska viděl dva možné problémy: jestli vás to neruší od práce a jestli neodhalujete zákulisí firmy příliš?

Ano, to byla na začátku moje největší obava. Hrozně jsem se bál, ale řekl jsem si, že to zkusím. Znal jsem své přímé nadřízené, což jsou úžasní lidé; především díky nim máme nějaké znalosti. Ve chvíli, kdy jsem vydal první video, jsem vůbec netušil, jestli to bude průšvih, nebo budu moci pokračovat. A naštěstí nebyl. Sám jsem si především říkal, že to dělám v dobré víře a neporušuju předpisy. Nikdy třeba nekoukám za jízdy do kamery, jen mluvím a pořád se věnuji řízení. Pokud už někdo takový videa dělal, tak to dělal anonymně a nemluvil. Já jsem si řekl, že to udělám úplně otevřeně.

Co se stalo, když jste vydal první video?

Začali se o tom se mnou bavit strojmistři, přišel cvičný strojvedoucí a říkal, že je to super, že se mu to líbí.

Neriskujete, že si natočíte vlastní chybu?

Už se mi to i stalo. Druhý cvičný strojvedoucí, který tomu zas tak úplně nefandí, ale říká, že když to chci dělat, ať to dělám, přišel a upozornil mě na něco. Já se z toho poučím. Ale zároveň mám výhodu postprodukce, na finální verzi videa velmi dlouho pracuji. Aby to bylo poučné i zábavné. A dělal jsem to především s pocitem, že dělám na cargo spíše reklamu, a jestli mi to budou chtít zatrhnout, tak je to spíš pro ně minus. I kvůli té nejistotě jsem měl po prvním videu asi rok pauzu a pak jsem udělal další asi před čtyřmi měsíci.

Nepochválili vás tedy nakonec za reklamu?

Ano, nakonec přišel i pan Dědeček a požádal mě, abych udělal video přímo pro ně. A dostal jsem i velmi příjemný e-mail z generálního ředitelství. Dokonce mi zařídili oficiální povolení k této činnosti na mašině.

Je z toho i zajímavý příjem finanční?

Řekl bych, že youtube si zhruba financuje sám sobě ta videa. Mohl jsem si koupit lepší výbavu, jinak bych se na novou kameru asi vykašlal.

My jsme vlastně úplně pominuli důvod, proč to děláte?

Snažím se dělat videa a informovat o tom, co jsem sám v mládí vyhledával. Já jsem neměl žádného známého na mašině, ani ve škole žádná taková praxe nebyla, tak jsem pořád hledal videa na internetu, chtěl jsem vidět, jak se řídí mašina, vidět do zákulisí. Sám sobě jsem slíbil, že jestli se jednou na tu mašinu dostanu, tak to ostatním zprostředkuju. A taky mě hrozně baví něco vysvětlovat, jsem ukecanej.

209 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stromca

Já mu fandím, když jsem před deseti lety začínal byl jsem taky takovej … , že mě to po pěti letech přešlo a dnes sem rád za D3 od devíti do devíti je už můj problém 😉

Honza

Za prvé, jsem 40 ti letý věkem a 20 let činný fíra. To jen na upřesnění. Andy Cz je parádní a mám moc rád jeho videa a rozhodně ty kecy zapšklých idiotů odsuzuji, co proti němu namítají. Rozhodně bude i přes natáčení veden jeho vlak bezpečněji než kdejakého soudruha vychlastaného z nádražek a prohuleného startkama. Jemu fandím a narozdíl od toho metrosexualního a debilního Kokoťára dělá naší profesi skvělou prezentaci!!!

Honza

Pardon, 19 let fíra, dvacatý nabíhá tak jako KOPka 🙂 P.S. Věk bohužel taktéž blíže k …. 🙂

Domovská stanice Bohumín

Tady se to strašně zvrhlo… Proč do kluka (Andyho) tak šijete? Je zatím mladý, má elán a baví ho to v práci. Pokud má kameru uchycenou napevno a nehraje si s ní při řízení, tak nemusí být takový problém. A časem ho to omrzí, bude se věnovat jiným věcem a na video nezbude čas. Pokud jeho nadřízení vyhodnotili, že zákon neporušuje, tak není co řešit. Řešíte tady záběry z kamery. A může se železnice vůbec fotit? V roce 2003 začala přestavba/optimalizace žst. Bohumín. Šel jsem si z mostu vyfotit prázdné koleje a ze stavědla 3 na mně začala hulákat paní,… Číst vice »

Bastard

Asi jste byl pro ně podezřelý terorista. Ono focení v prostorách, kde máte přísný vstup zakazán je nanejvýš na zavolání policie. Jsou objekty, které prostě fotit nesmíte. Ať už z teroristických důvodů, nebo braněbezpečnostních. A v tomto ohledu se budou utahovat šrouby. A hlavně železnice vám nedala autorská práva abyste pořizoval záběry. K veškerým fotodokumentacím musíte mít autorská práva a povolení. Jakýkoliv objekt fotíte musíte mít povolení. Je nepřípustné abyste fotil blízko trati, kde jezdí vlaky, kolik šotoušů už tragicky zahynulo střetem vlaku. V prostorách železnice nemáte co dělat, dodržujte předpisy. Nazdar !

Domovská stanice Bohumín

Vy jste srandista… Most https://en.mapy.cz/zakladni?x=18.3683661&y=49.9049697&z=17&source=foto&id=514981&gallery=1 není majetek železnice a pokud myslíte, že na nástupišti (Frýdlant n/O) nemá platící cestující co dělat, tak to můžou rovnou zavřít 😀

LWQ

Vite, zmente prasky ci osetrujiciho lekare, soucasny stav Vam a okoli nesvedci 😀

Tomáš Petrovický

Jak za komárů 😀

Majkl

I my kolegové od Carga fandíme Andymu. Nastupoval jsem k firmě až po něm a dost mi to pomohlo si udělat představu o tom jak vlastně ta práce na mašině vypadá i ta forma je zábavná. Ostatní videa o práci fíry na našich kolejích jsou převážně z osobky a většinou strohá nebo nic neříkající. Takže palec nahoru!

Bastard

Tyhle videa porušují bezpečnost

IGCT

Velký dík panu Sůrovi a Šindelářovi za zajímavé dopravní zpravodajství v roce 2019. Pánové, ať se vám daří i nadále a přeju vám oběma růst v profesním i osobním životě 😊

rušňovodič Peter

Ďakujem za ďalší zaujímavý rozhovor, nech i v budúcnosti môžme na tomto portáli prečítať podobné reportáže. Kolegovi Andymu prajem, nech mu elán v práci vydrží a nech sa tak skoro nerozhodne „s pokorou prijať“ ponuku od iného zamestnávateľa 🙂

PS: ak by sa redakcii už minul rozsah všetkých železničných profesií, s ktorými bol uskutočnený rozhovor, môžu urobiť rozhovor s nadšencom a cestovateľom po českej železnici 🙂

Filip V.

JJ Bohouš Dědeček. Tak to si dovedu predstavit. To je zas můj spolužák.👍

Karel

Pokud si pamatuji,před rokem tady byl rozhovor s rychlokvašku,které se nelíbila práce u ČD a přestupova!l k lepšímu.Měla se z něho stát mediální tvář.Kde je?

K.S.

Si jej najděte na instragramu, nebo twitteru, nevím kde byl a sledujte ho, když to chcete vědět.

Kuba Čermák

Bodejď by se mu líbila. Zkuste si v Praze z tabulkového ČD platu zaplatit nájem… 😀 Jasně, může se odstěhovat třeba do Ústí, tam jsou nájmy levný 😀 Režijku má, dojíždění nic nebrání 😀

Krušnohorec

Na Jančurových náborových plakátech. Takže se mediální tváří stal.

barnye

Jooo to byl stejný boreček jako tento.

David Brzeźniak

Konečně po dlouhé době pozitivní člověk u železniční dopravy. U tohoto článku jsem relaxoval. V poslední době jen poslouchám jak to je všude všecko na pi…jak každý dává výpovědi apod. kraviny. Díky

Stanislav Fanta

Jako vždycky to zase skončilo hádkou…. Já nevím, pokud někdo chce dělat videa, ať je dělá, já jich taky na YT mám pět, ale nejsou z lokomotiv, ale o pracovních podmínkých strojvedoucích. Každý je odpovědný v tomto případě hlavně sám k sobě, pokud se ta videa někomu nelíbí, nemusí se na ně koukat. A pokud na těch videích je něco porušováno, jistě zdejší „boznácká klika“ už může žhavit telefony a maily na jeho nadřízené…:-) Víc k tomu nemám co dodat.

Ondra L.

Presne… Ja, co to tady ty diskuse sleduju, tak sem cim dal vic konsternovanej, co to sem chodi za lidi. Ale bohuzel, takova je doba, na internetu je hned z kazdyho posmevacek nebo ranař. Pritelkyne mi rikala, ze podobne se lidi chovaj i na diskusich chovatelu morčat.

súdružka Kolesárová

S tim trochu nesouhlasim, protoze kdyz si to tak projdu, tak je tady zahorkejch jen par lidi (rekneme 5) a ti tu prudi („Bez vesty,nedrżí se madel oběma rukama.Co na to bezpečák?“, atd…). Z jejich prispevku ta negativni energie primo sala a verim tomu, ze kdyby se Andymu stala (nedejboze) nejaka zavinena MU nebo uraz, tak si zamnou ruce a prohlasi: „patri mu to, to ma z toho, ze dela ty videa“. Blby je, ze kdyz se s temito lidmi clovek pusti do diskuze, tak pod tihou demagogicnosti argumentu („nevenuje se vedeni vlaku, protoze pri jizde povida, byt se ani… Číst vice »

Stanislav Fanta

„Jestliže se člověk hádá s blbcem víc, jak půl minuty, hádají se už dva blbci.“ (Jan Werich)

Hopa

Admin mi rikal, ze clovek s necim podobnym musi pocitat. Proste se nejde zalibit kazdemu. A prijde i kritika. Na druhou stranu, kdyz prevazuji pozitivni nazory a zacne to cloveka bavit, lze se nad nektere komentare povznest. Mnohdy muzou pramenit z nepochopeni-treba ze vyzneni urcite udalosti nebo ukonu muze pusobit jako chlubeni.
Kdyz clovek zna zakulisi, lecos si domysli.
Hrozne moc se mi libi vstupni pohovory na firu u nas, kde skolar zacne tim negativnim-aby si uchazec nemaloval jen ruzove oblacky a ciste pade v kapse, za to ze troubi na dorostenky na zastavkach. 🙂

ve straně

Soudružko, pod tíhou demagogie, povolte nám strojvedoucím úplně vše, povolte to i profesionálním řidičům nákladních a osobních aut včetně autobusů, zrušte zákazy na držení mobilních telefonů, ustanovte pak, ale také pohřby na státní útraty všech takto vzniklých mrtvol vše jenom proto, že hrstka šotoušů má potřebu proniknout do tajů bájných povolání. Vy budete první, která bude nadávat proč tři hodiny stojíte ve vlaku kvůli projetí návěstidla, nebo máte zlomeninu mozkové kosti v důsledku drcnutí vlaků do sebe. Je až komické, jak šotouši hodnotí právní nastavení legislativy, nedůležitost maximální pozornosti při řízení vlaku a další aspekty, když o odpovědnosti mají jen… Číst vice »

pzag

Je až komické, jak troska, která odtajněním přijde o důležitost a pocit nadřazenosti, kope kolem sebe, ale z odborného hlediska má naprosto nulové znalosti a myšlením je někde v 50. letech.

Panelák

Hele Pse, ty se hlavně drž těch skvělých „pracovních podmínek“ u ČD a moc nevystrkuj hlavu, nikdo jiný už tě nevezme ani omylem.

Stanislav Fanta

Příště se podepiš, pak se budeme bavit.

Karel

Hned úvodní fotografie.Dvakrát porušení bezpečnosti.Bez vesty,nedrżí se madel oběma rukama.Co na to bezpečák?

IGCT

Karel má schízu. Poradím tobě i zamindrákovaným lidem tvého ražení-nedívej se na oficiální profil SŽDC a nečti ani interní bulletin SŽDC, nebo ti z toho praskne cévka 😅😅😅

Karel

Neboj cévka mě po 30 letech na dráze nepraskne.Jen se smějí tomu,co ten mladík sám nadšeně bojuje.

Karel

Oprava. Sám na sebe bonzuje.

K.S.

To tu už potřetí musím psát že předpisy se píší tak aby se daná společnost kryla kdyby něco? Že se nedělají s tím že je budou lidé vždy a na 100% dodržovat? Zejména ty které řeší velmi drobné hovadiny? (e.g. (Ne)držení se oběma rukama)

Kuba Čermák

Porušení předpisů je dobrej důvod na škrt v kolonce prémie 😀 Zaměstnavatel vždy rád ušetří mzdové prostředky.

súdružka Kolesárová

Nebojte se tolik, firy ČDC potrebuje, proto skrtanim premii za banality by byli sami proti sobe.

Kuba Čermák

To je pouze naivní pohled zvenčí 😀

Andy

Stojím oběma nohama ve vnitřku stanoviště, k čemu konkrétně potřebuji vestu? Navíc jak si můžete všimnout, vlak stojí na krajní koleji, kde mi nehrozí žádné další nebezpečí od případné projíždějící soupravy. Nestojím na schůdcích ani na stupačce, proč bych se měl držet oběma rukama? Posunovač který se drží na čele vozu se má také držet oběma rukama? A ve které bude držet vysílačku? Ve třetí ruce? Nemotejte sem předpisy když jsem žádný neporušil 🙂 ale jestli si berete vestu i jen kvůli tomu že se podíváte ven z okénka tak prosím.

IGCT

Andy, netrap se názory zamindrákovaných jedinců typu Karla. Shlídnul jsem tvůj profil a velice ti fandím 😊. Svým zápalem a nadšením pro věc děláš pěknou reklamu dráze.

Honzíček

Kdo ví, jestli to nebylo foceno za jízdy v rychlosti 100 km/h 🙂 🙂 Tak jako ten týpek co přelezl za jízdy 140 km/h z kupéčka do kupéčka venkem přes okno. 🙂 🙂

Vokv

Myslím,že by každá lokomotiva měla být osazena kamerami pro zvýšení bezpečnosti.Neni to tak dlouho kdy fíra jezdil vědomě s VZ v POSTRKU,aby nemusel vybavovat tlačítky VZ.Nakonec z toho byly dvě zrušené lokomotivy.Alespoň by byl záznam technologie jízdy a i pro správkaře by bylo jednodušší hledat závady….

Leinad

Máte k tomu odkaz, cože se stalo a co na to vyšetřovací zpráva DI?
Nějak si to nedovedu představit – pokud je postrk zavěšený, tak mu přední fíra vypustí vzduch, kdyby měl druhý nápady jako pustit kompresor, tak bych považoval jedině za úmysl.
A když je svěšeno mašina+20 vagónu a za nima nezavěsená další mašina…. A předek začne brzdit, tak druhá mašina možná proklizuje až si zruší kolečka, ale nevidím důvod jak by to zrušilo dvě lokomotivy. Možná lokomotivu a pošlední vagón..

Hradlař

Já doufám, že v ČD Cargo se nenajdou takový trumbelové aby zákazali fírům natáčet videa jak to dělá Dopravní Podnik města Prahy, kdy novelizací pracovního řádu v podstatě zabraňuje točit videa a zveřejňovat na youtube pod pohrůžkou ze spáchání hrubého porušení pracovní kázně. Tím defacto znemožnili tramvajákům a autobusákům točit videa pouze u REZISTORA dojde k aktualizaci že bude teď točit speciální videa pro DOPRAVNÍ PODNIK v rámci domluvy ale už to nebude ono jako tomu bylo dříve 🙁 Dopravní podnik se vymlouvá a argumentuje zákony EU ohledně GDPR, ale je třeba upozornit na to, že videa ať už z… Číst vice »

K.S.

To nemá s GDPR nic společného, ono v zákoně bylo a nejspíš to tam zůstalo, že pokud vlezete někomu do záběru, nemusí si od Vás žádat povolení. Takže to je spíš nějaká paranoia DPMP, asi nemají úplně čisté svědomí.

AAA

nikdy tam nic takového nebylo. pouze ustanovení týkající se zpravodajství.

K.S.

Tak jsem se teď na to díval, nenašel jsem to přesně v zákonech, ale dva články o nich, podle toho z roku 2014 souhlas náhodného chodce není třeba a podle novějšího to pod GDPR nespadá. Otázka jestli se je dashcam a pak udělaný sestřih dá považovat, nebo nedá považovat, za systematické pořizování záznamu.

finance. cz/zpravy/finance/411985-fotografovat-bez-vyslovneho-souhlasu-od-roku-2014-zakazano/
epravo. cz/top/clanky/k-souhlasu-osob-s-porizovanim-fotografii-a-nahravek-na-spolecenskych-ci-marketingovych-akcich-108538. html

Jiří

Kanál Busdriver je taktéž točen řidičem autobusů DPhlmP, dodnes je aktivní.
https://www.youtube.com/channel/UCAPysVw_i6Ak_GiuPHD8pbg

K.S.

Buď na to kašle, nebo je mu to jedno. Celkem by bylo zajímavé jak by se k tomu podstavil soud. Jestli je zákaz pořizování AV záznamu, který nijak nenarušuje pracovní činnost, hrubým porušením pracovní kázně. Byť to může mít v některých podnicích význam, vývoj produktů, produkty podléhající zvláštním pravidlům vývozu…,

David S.

Nové nařízení platí až od 1. 1. 20

Kuba Čermák

Až si nějaký flákač od kolejí postěžuje, že jeho nicnedělání bylo na internetu zdokumentované a chudák přišel o prémie, tak zákaz následovat bude 😀

Hradlař

Přimlouval bych se za podobný rozhovor zde na webu ZDOPRAVY CZ i s tramvajákem REZISTOREM panem Josefem Chodounským. Díkec, palec 🙂

northys

Před Vánoci byl v dlouhém podcastu – https://youtu.be/rIqMs1atppM

Vánoce

Pozastavím se u okolostoičnosti: Jak může dopravce vydat povoleni k činnostem, které odporují legislativně nadřazenému předpisu provozovatele dráhy SŽDC, Dopravnímu řádu drah, vyhlášce č. 173/1995 Sb. a též zákonu o drahách č. 266/1994 Sb.? No zjevně může a ještě to skupinka oslavuje. Co také čekat, když stejný dopravce je schopný tvrdit, že za zákonný odpočinek mezi směnami lze považovat i dobu strávenou cestováním ve veřejné hromadné dopravě. Proč teda vůbec jezdit domů, stačí, když nám koupí permici do metra a po chvilce kroužení po linkách v tunelu můžem frčet dalších 12:45 k neumětelům. Ale jo, mimoděk to ukazuje, na co… Číst vice »

K.S.

Mohl byste nám, kteří ze spaní nerecitují zákony, vypsat ony činnosti?

Z praktického hlediska nejste jako zaměstnavatel schopen kontrolovat co zaměstnanec dělá po odchodu z práce.

Strojvedoucí

Třeba ježdění nad 13h u čd Carga…..🤫…. konkrétně? Vážně???? Tak : strojvedoucí Lysá n.Labem , strojvedoucí vlak z Kralup další strojvedoucí vlak z Lovosic…..chcete sem napsat i jména? To je za posledních 14dni co vím já na tzv požádání dispečerem ve Cargo….🤐asi by fakt měl někdo začít točit realitu😠

K.S.

Ale to je problém ČDC, ne pana strojvedoucího. Chtěl jsem čeho se dopustil pan strojvedoucí.

Vánoce

Pokud Vám nestači tak zásadní věci, jako nedodržování ustanovení pracovní smlouvy, náplně práce sjednaného druhu práce, vykonávání činností soukromého charakteru v pracovní době tak to jako sorry. Běžně to stačí, když se chce, jako výpovědní důvod schovaný pod méně závažné, ale opakované porušení pracovních povinností ….. netřeba si myslím rozvádět. Případně, stejně jako u výpravčích ve službě, nesmí se věnovat činnostem nesouvisejicim přímo s výkonem služby, to jest třeba ani poslouchat radio, nebo dokonce televizi schovanou ve skříni. Když přijde kontrola, vše se vypíná, schovává, zde se tím ještě chlubí na webu. Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu,… Číst vice »

K.S.

No tak jste popsal takových 85-95% zaměstnanců v republice, dále? Myslíte si že je to jinde ve světě jiné? Správně píšete, když se chce, otázka je, jestli krom Vás to vadí jeho nadřízenému, nebo komukoliv ještě výš. Asi ne. Reálně to nařízení tam je protože se ví že to lidé dělají a že je potřeba mít po ruce něco co pod co se dá schovat jakékoliv jiné vyhození, což je ještě možná horší, než samotné porušování. Jiný důvod k tomu není. Dohnáno ad absurdum, souvisí napuštění si vody s výkonem služby? Nesouvisí, tímto doslovným výkladem by se mohl napít jednou… Číst vice »

Vánoce

Diskutuvané ETSC propustnost naopak sníží.
Pití a nalévání vody, vaření kávy a čaje, jednak děláte ve stoje, za stání vlaku, z flašky i za jízdy. Vše ale musí zaměstnavatel naopak umožnit, tedy pití, čas na něj ….. točit videa ne!
Motáte jablka s hruškama, jen aby jste obhájil jednoho šoutouše zákon, nezákon.
Tak proč pak ty články o projetí stůj, třeba taky zrovna točil video, nedával pozor.

K.S.

Diskutované ETCS vrací kapacitu na tu navrhovanou, že se překračuje je problém infrastruktury (*looking on you, missing 3rd antd 4th track to Třebová) a snahy vyhovět všem.

Ano, dotahuji ty situace ad absurdum, abyste viděl že ty předpisy nejde aplikovat do písmene a vyhodnocovat je jako strojový kód. Najděte předpis ve kterém je zakázáno točit video, výslovně, ne obecně, a předpis, který zakazuje při řízení vlaku popisovat činnost, kterou člověk dělá. Jestli tam je kamera, pes, diktafon, nebo prázdní místo je jedno.

P.S. Psal jste o výpravčím před tím.

Vánoce

Při vzniku MU prosím setrvejte na svých argumentech. Povinností dopravce a správních orgánů je MU i z nepozornosti předcházet.
Právní předpis nevyjmenovává konkrétní činnosti, klidně si strojvedoucí tedy může za jízdy zasouložit 🙂 .
Pokud nerozumíte tomu, když jsou zapovězeny všechny činnosti které nesouvisí s činností při řízení drážního vozidla, tak bohužel 🙂

K.S.

V tom případě bude, podle vaší logiky, povinností dopravce nevyjíždět, protože tak předejde mimořádným událostem. E… tedy krom pádu meteoritu na Českou Třebovou.

Honzíček

Pane Vánoce asi na tom něco bude. Pamatuji si totiž dobu, že když někdo chtěl natočit v mašině fíry video reportáž musel mít hafo povolení až na ministerstvo dopravy. Proto mne překvapuje a zaráží ta uvolněnost, že si fírové ty videa natáčí a dávají je na youtube. Kdyby člověk ve firmě v nějaké továrně si točil video jak obsluhuje CNC stroj a dal to na youtube, tak jej vyhodí a obvini za špionáž a diverzní činnost vůči zaměstnavateli 🙂 Proto kdysi se železníčářům říkávala modrá armáda, měli tam takové přísné regule jako v klasické zelené armádě a proto třeba ještě… Číst vice »

Jan Sůra

Přesně tak, zlatá doba před 30 lety. To jste musel mít ještě vstupenku na nástupiště.

Honzíček

No ve Francii a ve Španělsku zavádějí turnikety na nástupiště. Tyhle země byly postiženy terorismem, tak se tomu nelze divit, ovšem pokud média budou nahrávat šílencům se zbraněmi, tak se obávám, že k tomu u nás taky dojde, viz jak chtěli zavést turnikety do FN Ostrava Poruba. Ale co se týče vstupenky na nástupiště, tak já bych to klidně uvítal. V nádražních prostorách se bez jízdenky nemá kdo okounět.

xyz

„No ve Francii a ve Španělsku zavádějí turnikety na nástupiště. Tyhle země byly postiženy terorismem“
A v Nizozemsku jsou obdobné turnikety taky po dlouhou dobu všude, přičemž tam terorismus… je/byl taky?

X 1

Pokud si vzpomeneš, tak o xx desítek roků dříve, byly turnikety i u nás.

K.S.

Byly to bezpečnostní rámy, pro upřesnění, a byli to nějací lidé na internetu.

Jinak turnikety nejsou ani tak protibombové opatření, jako spíš změna způsobu odbavení. Pokud budete mít prostor omezený turniketem, technicky vzato tam pořád někdo může vlézt přes koleje, tak můžete vyloučit postupně průvodčí.

Jirka V

Vstup do prostoru stanice, podchodů a na nástupiště je povolen pouze osobám s platným jízdním dokladem. Zhruba tak je to napsané v každé stanici.

František

Což je opět „kdyby něco“. Proboha, nejhorší, co může být, je sebrat lidem hravost a chuť něco dělat, svázat je do poslušného zástupu a k práci je nutit. Pak se divíte, že to někoho otráví natolik, až je z něj ve vašich očích vyvrhel. Ba dokonce to může někoho stísnit tak, že – nemaje východiska – sáhne po zbrani. A vy už jen odsoudíte…

K.S.

Tak tak. Přičemž žádné množství kontroly nezabrání spáchání útoku. Případ Unabombera znáte, ne?

pamětník

Jirka V: Ano – a právě to je jeden z hlavních (ne-li vůbec jediný hlavní = stejně jako v dobách „bolševika“) důvodů, proč už dávno není žádný podchod na pražském hlavním nádraží prodloužen až za kolejiště na jeho opačnou stranu, aby nebylo nutné nádraží dlouze obcházet …

Dalibor

ještě že v Brně se tak nebojíme. Podchod je průchozí z haly až na plac před Priorem.

Dalibor

plus spoustě dalším…

JarynJarin

A neměli náhodou součást směny RG jízdu? To by mohli směnu natáhnout na 15 hodin.

ondra

S ohledem na to,co se děje na přejezdech ze strany účastníků silničního provozu,bych na lokomotivě přes 13 hodin nezůstal ani minutu,snad možná ve stanici zajistit vlak a už tím bych porušil normy,ale v tomhle případě,když se třeba při odstavování zraním,jenom zůstanu doma zadarmo. Zatímco když sejmu auto v čase 13h a 5minut na HV,i začínající prokurátor si na mě smlsne.

Tomáš Petrovický

Na to ti hrdinové přijdou s prvním průserem… zkušenost je bohuzel nepřenositelná 😀 Předpisy zbytečný, jen to každýho obtěžuje a omezuje.

Vánoce

Jako zaměstnavatel a on jako zaměstnanec s licencí k řízení drážního vozidla udělenou DÚČR ví, jaké činnosti jsou při řízení drážního vozidla zapovězeny, ví jak důležitá je bezpečnost provozování drážní dopravy, z posledního řekněme roku, ví jak stoupá počet pochybení strojvedoucích, projetí návěstidel, nedodržení pokynů daných osobou řídící drážní dopravu. Přesto nejedná v zájmu bezpečnosti, naopak, nechává odvádět svoji pozornost od řízení drážního vozidla, činnostmi, které nesouvisejí s činností strojvedoucího. Drahá cena a risk za účelem reklamy a zviditelnění se. Zaměstnavatel díky videu vidí na co má jeho zaměstnanec čas, jak nedodržuje interní předpisy a směrnice, jak se věnuje činnosti,… Číst vice »

Dalibor

Zkuste být konkrétnější. Vyberte dsi video a jmenujte konkrétní porušení směrnic.

Vánoce

Mám si kvůli Vám udělat čas na audit videí. Máte-li odpovídající kvalifikaci pro řízení drážních vozidel u dopravce ČD a k němu navázaných společností, pak nedostatky spolehlivě odhalíte sám. Nemáte-li, pak se spokojte s tím, že máte natočeno video z kabinky a pohledem na nevšední věci.
Vybavuji si video z lokomotivy ř. 111 a jízdou přes Malešice, komunikaci RDST ….. jako tam jsem se i nasmál, když jsem byl na video upozorněn.

K.S.

Takže buď nemáte nic, nebo máte a máte strach že byste dostal od kolegů deku.

Vánoce

No tomu spíš čelí ti YouTubeři, díky kterým je přeci vše zalité sluníčkem a nadšením z profese. Pak se fakt dají zlepšovat podmínky pro výkon práce nebo její ohodnocení, když je čas točit videa, nebo ochota chodit do práce ve dne v noci i „grátis“, jen proto, že přeci jede…

K.S.

Od koho? Od Vás? Jestli Vás práce tak nebaví že to chcete jiným kazit, tak možná je to signál že potřebujete nějakou změnu v životě. Jestli v pracovním, nebo osobním, to nevím. Ale z toho jak se tu projevujete je cítit frustrace víc než cokoliv jiného.

K.S.

Konkrétně? Tak jak po Vás chce Dalibor, napište video, minutu porušený paragraf a ne tu pokřikovat bez příkladu. Jestli si pustí dash cam a mluví do toho, tak to je opravdu {sarcasm}vážné{/sarcasm} porušení. Jasně, vy jako zaměstnavatel… Nešermujte tu judikaturami, kdybyste roboticky dodržoval celé penzum předpisů, tak u Vás už nikdo nepracuje, víte to? A víte že to že něco zakládá důvod k výpovědi neznamená že ji automaticky musíte dát? A kde máte třeba důkaz že nemá věci splněné? Jaký je rozdíl mezi tím když si po dodělání dané činnosti za mašinou zapálí a tím když si tam bude natáčet… Číst vice »

Strojvedoucí

Rozdíl je v tom že s cigarou za mašinou nevypadá jako deb..l…. narozdíl od toho když vidíš jedoucí lokomotivu na ni v oranžové vestě Andyho CZ kterej si sám povídá😉😂😂….to přijde trochu děsivé i lidem na peřinu co to slečinku😨🤪🧐

K.S.

Tak pokud je ten rozdíl jenom v tom že někdo někomu připadá jako někdo, tak to je už věc soukromého názoru.

Autocorrect? i lidem na peřinu co to slečinku

Vánoce

Není ani tak důležité, co dodržuji já v soukromém či profesním životě, ale to co nedodržuje on, vystavujíc to na odiv na YouTubu. Chovat se tak neveřejně, není třeba to řešit. „Žalobcem“ je sám YouTube a tím „soudců“ může být bezpočet.

K.S.

Proč by mělo být to co nedodržuje on důležitější, pro Vás, než to co nedodržujete vy? Proč to není třeba u vás řešit? Protože to nikdo nevidí? Aha, takže pokud někdo něco nevidí, tak je naráz OK to porušovat? Nebo jak? Takže pro vás je horší než to že se něco stalo/děje, to že je to vidět?

Vánoce

Ne, je horší to vědět, záměrně to dávat na YouTube, potažmo web a jestě se tím chlubit, nedejbože dělat reklamu a náborovou akci.
O to hůř, že by měl vědět, z jeho odborné způsobilosti lze důvodně předpokládat, že to dělá špatně, respektive v rozporu s již dříve uvedenými normami, tedy v rozporu s prioritní zásadou, vše pro bezpečnost provozu!

K.S.

Proč je to horší? Proč je pro Vás horší že to dá na youtube, než že Vy něco porušujete?

Vy jste ale zatím neuvedl žádnou konkrétní drážní předpisy a jejich články, které porušuje, jenom jste tu byl schopen šermovat velmi velmi obecným ustanovením zákoníku práce, který je ale psán velmi obecně, které porušuje tak 85-95% zaměstnanců (A ono se to s přesunem do III-IV sektoru hospodářství bude zhoršovat, muhaha), protože ten zákoník je stavěný na jinou dobu a jiné obory.

Vánoce

Porušením, podle Vás obecného ZP, už stálo místo tisíce zaměstnanců, chápejte jako uznání správnosti právního jednání zaměstnavatele a dání výpovědi.
Sežeňte si pracovní smlouvu strojvedoucího Carga, k tomu pracovní náplň patřičného povolání. Pak posuďte, zda natáčení zájmového osobního videa v pracovní době je v souladu s oprávněným zájmem zaměstnavatele a zároveň zda se tolerancí tohoto nedopuští zaměstnavatel rozdílného přístupu k zaměstnancům a tedy nepřípustné libovůle 🙂

K.S.

Víte doufám, že jisté procento bude z toho že lidi raději podepíší výpověď, než aby šli do sporu, přestože reálně nemusí mít zaměstnavatel vůbec, ale vůbec nic, že? Asi nevíte jak se dá na člověka snadno zatlačit a donutit jej k podpisu. Lidi neradi chodí do konfliktu, totiž.

Jo co se tolerance týče, zadejte si do youtube cabview, více čí méně užvaněných videí tam je hodně.

Andy

Můžete mi prosím vysvětlit kde co nedodržuji a porušuji? Kde se nedržím interních norem atd? Veškeré stanovené činnosti, časy, dodržuji přesně tak, jak se mají, vše dělám poctivě, tak nevím o čem mluvíme. Natáčení mě nijak neodvádí od pozornosti.. kdyby jste se podíval na pár videí, vysvětluji to tam. Koukám snad za jízdy do kamery? Ne.. v čem se tedy liší to, když mám někde na stanovišti zapnutou kameru a občas do ní něco řeknu, například od situace, kdy mám strojvedoucího v zácviku a musím s ním komunikovat a ještě se plně věnovat všemu co dělá, sledovat trať atd atd..… Číst vice »

Strojvedoucí

No tak ještě koment…..to co děláš špatně na tom videu ti jistě už vysvetlil ten cvičnej jestli se nepletu …..to se všeobecně díky jemu ví…… At.2 : že ty nejezdíš nad 13h ani já a plno dalších to se taky vi,poptej se jak to chodí v provozu a budeš vědět i kdo a proč a na jaký příkaz jakého dispečera jezdi nad 13h v Cargu…. at3.: Jedna bába ti povídala jak to chodí u soukromníků jooooo? 😂😂😂😂Nenech se vysmát a komentuj jen to co znáš a s čím ty máš zkušenosti Debata se zvrhla z dobrého záměru….nalákat kluky na své… Číst vice »

K.S.

Prvně se píše Ad, ne At.
Druhak, místo toho abyste přinesl protiargument, jde do do něčeho na hranici klamu a ad hominem.
Za třetí, čeho že se to dopustil? Přesně, pokud možno.

Andy

Za žádné video, příspěvek na Instagramu a ani za tento článek jsem od nikoho nedostal zaplaceno, nojo asi nedokážete zkousnout že existují i lidi, které ta práce opravdu baví a že tohle dělám pro lidi, které to také zajímá. Nikomu necpu své názory a také nikde neříkám že se máme jak v pohádce, proč taky? Všude mluvím pravdu, tak jak to já cítím. Pokud nějaký dispečer nařídí jízdu přes 13 hodin, je to idiot a strojvedoucí který to udělá, také není moc chytrý. Osobní zkušenosti ze soukromého sektoru nemám, ale věřte že spousta mých kolegů tam dělá a rádi se… Číst vice »

Vánoce

Váš názor, Vaše video, težko očekávat jiný. I autor neúspěšného románu, uměleckého díla svúj počin obhajuje. Po shlédnutí části Vaší produkce musím zase já a zjevně nejen já setrvat na svém názoru, že bezpečnost porušujete, jste spíše soustředěn myšlenkou na výsledný záběr z kamery, než na jízdu a vedení vlaku a to je to nejmenší. Opakuji, obecně, řidič dopravního prostředku má řídit a věnovat se provozu, ne dělat hromadu bejkovin okolo ….. . Chápu tu zarputilost, lidem se všeobecně líbí záběry z neznáma, tak Vám dají palec nahoru, nevidí profesní stránku věci, nespojují si aktuálně, že nepozornost zabíjí. Vy jste… Číst vice »

K.S.

Po sto prvé, najděte kde je zakázáno komentovat co člověk dělá a najděte přesné chyby, které udělal. Najděte místo kde jeho konání reálně ohrozilo bezpečnost provozu. Zase máte jenom velmi obecné ustanovení.

Myslím že tu všichni čekáme,kdy konečně napíšete vide a minutu, kdy k porušení něčeho opravdu závažného došlo. Videí na to máte dost.

Vánoce

Všichni = Vy ?

K.S.

To nebudu jenom já kdo tu čeká až se vytasíte s tím co tak hrozného udělal. I když, vaše vytáčky a obecné řeči asi už nikoho, pravda, nebaví.

K.S.

Vánoca a Strojvedoucího si nevšímejte.
Osobně bych řekl že, no teď se asi dopustím toho co dole Strojvůdcovi vytýkám, za jejich jedovatými názory bude stát nějaký osobní problém, frustrace. Asi jim vadí vidět někoho kdo je v práci šťastný, práce jej baví a ještě tím baví ostatní lidi, tak se mu to snaží zkazit.

Nevšímejte si jich, dělejte co Vás baví a nenechte se nenávistnými komentáři rozhodit. Závistivců je na světě bohužel dost a dost a u nás snad ještě více než je běžné.

Roman G.

Milý Andy. to s tím soukromníkem jsi trochu přehnal. Ty si myslíš, že u Carga jste nejlepší? Tak se koukni kolem sebe. Jestli jsem dobře pichopil z článku, tak na to, abys takhle porovnával úroveň kolegů u jiných firem, jsi počůral ještě málo sněhu. Nejprve něco odjezdi a pak kritizuj. Aby se Ti to časem nevymstilo. A promiň mi to tykání, prostě to tak cítím. A ještě o dodržování předpisů. Jen se koukni na tzv. přerušení směn u Vaší firmy. 6 hod mezi směnami a v tom cesta na lůžko a z lůžka je podle Tebe bezpečnost na prvním místě?… Číst vice »

K.S.

Jak jsem tu už napsal, zaměstnavatel nemá jak kontrolovat co zaměstnanec dělá po ukončení pracovní činnosti. Stejně tak nemůže vědět jestli jede do postele hodinu, nebo ji má deset minut od nádraží v penzionu, nebo jestli si nafoukne lehátko na mašině (Smí se to? No nic, jenom příklad). Pokud se zdá vícero zaměstnancům ČDC že je to s přerušeními neslavné, tak od čeho máte odbory?

Andy

Co konkrétně jsem přehnal? Nic nepřeháním, zaprvé, nikdy neházím všechny soukromé firmy do jednoho pytle, ale bohužel ze zkušenosti mých kolegů nebo některých přátel kteří tam dělali nebo dělají a buď už se vrátili zpět ke drahám nebo to tam nějak přežívají, tak prostě vím že tam to růžové není už vůbec. Neexistují seznání tratí, autorizace na lokomotivy, nějaké dodržování technologických časů a odpočinků taktéž ne. To se to pak dobře konkuruje když se nemusí nic dodržovat že? Nevím proč se stále motáte to že nemám najezděno 20 let. To že jsem zaměstnancem teprve několik let (ale zajímám se mnohem… Číst vice »

Pavel

Ach, ta závist, ze je někdo schopný!

Vánoce

Ale jděte, hlavně si vzpomeňte na svúj komentář, až se zase někde něco projede, nedejbože srazí, vykolejí. To zase bude 1000 a jeden důvod k tomu řešit, co tam ti strojvedoucí dělají! Hrají si !
Vzpomeňte na komentáře k průjezdu 471 pro šťávu na Masaryčce a balení batohů při vjezdu do stanice, navíc na koleje zakončené zarážedlem.
Z toho pohledu je mi jedno, zda se strojvedoucí věnuje batohu, nebo kameře a komentování, pro mě je zásadní, že se nevěnuje řízení!

K.S.

Tak jestli je pro Vás zárukou plného soustředění jenom to že strojvedoucí civí na trať a mačká živák a sedí tam jak mumie, tak Vás v tom asi nechám.

P.S. V některých zemích mají naopak strojvedoucí povinnost mluvit a komentovat, byť tedy v poněkud jiném formátu, právě jako bezpečnostní opatření.

Valtteri

Pro „Vánoce“ Váš komentář je naprosto irelevantní. Podle Vaší úvahy by nebylo možno udělat zácvik, seznání, ani komunikovat s výpravčím. Jelikož u všech těchto činností je potřeba určité komunikace mezi strojvedoucím a nějakou druhou stranou. Andy ve videu během vedení HV nedělá nic víc, než by dělal při komunikaci s výpravčím, dispečerem, nebo strojvedoucím v zácviku. Pro vás by bylo zřejmě porušením předpisů i sáhnutí pro láhev s vodou, jelikož u otevírání lahve je potřeba se soustředit, aby strojvedoucí točil víčkem ve správném směru. V Německu má člověk před sebou La a Fahrplan v Ebule, do kterých občas nakouknout musí… Číst vice »

Vánoce

Opět, zácvik, výcvik, poznání = věci ošetřené a v souladu s předpisem a vyšší právní legislativou. Točení videa, solo aktivita mimo rámec nutného zla!
Pití vody, tekutiny, v souladu s požadavky norem a pravidel BOZP, točení videa stylem Andy = opět solo aktivita mimo tolerovatelný rámec!

Valtteri

Oháníte se věcmi, které podle vás směřují jeho pozornost jinam, toť vše. Já jsem jen podotkl, že nijak víc než to, o je pro povolání strojvedoucího nejen normální, ale i nezbytné. Dneska má strojvedoucí kromě rozkazu ještě SJŘ v tabletu, mobilní telefon a radiostanici. Všechny tyhle věci můžou za určitých okolností upoutat pozornost strojvedoucího daleko víc, než je povídání nahlas do kamery při sledování tratě před sebou…

Vánoce

Všechny Vámi uváděné věci jsou v souladu, nebo dokonce nařizené s legislativou. Obsluha RDST má svá pravidla, jasně se všem vtlouká do hlavy, že před obsluhou RDST má přednost dopravní záležitost, řizení.
Prostě na to koukáte jako laici, ne jako účastníci železničního provozu, kteři se touto činností cítí být podle mne oprávněně ohroženi.

Pavel

A kdyz strojvedouci zacvicuje noveho kolegu, to je take ohrozeni bezpecnosti provozu? Tam s nim mluvite, vysvetlujete, sledujete jeho a jeste trat, takze podle vas by se novi strojvedouci nesmeli vubec zacvicovat. Jen Andymu zavidite uspech, tak hledate hnidy. Jak ubohe!

Honzíček

Je to zajímavé co říkáte, já mám tento zážitek, před 20 lety kdy ještě nebyly tak rozšířené kamery, foťáky, to bylo ještě v době, kdy frčely byly „in“ ty analogové fotoaparáty a pamatuji si, že mne jednou jeden člověk pozval na na jedno místo, kam má běžný smrtelník přísný vstup zakázán, a bylo mi jen umožněno abych se jen kochal a na nic nesahal. 😀 Pak jsem zkoušel svým stařičkým analogovým fotoaparátem udělat fotku z toho „tajemného “ místa a hned byl oheň na střeše, slyšel jsem důrazné varování, že si nepřejí aby někdo nebo něco bylo foceno protože by… Číst vice »

František

Protože dneska už se kvůli ořezání železnice na minimum a její přestavbě pouze pro 10 % dopravního trhu i armáda přesouvá po silnici. No a nakonec, silnice už nikdo natáčet nezakáže. Jen na dráze se u nás furt výhled na trať všemožně zabedňuje (srovnejte s autobusy). Tak se nedivte, že se lidi tak těší aspoň na video…

K.S.

To trochu blázníte, spíš to bude kvůli tomu že se změnily předpisy a vyházely se/odešli magoři (po této stránce zcela jistě), kteří považovali dráhu za součást armády. Což je pitomost absolutní pitomost.

Dráhu nikdo „neořezal“, ta se potopila trochu sama, ale to v celé Evropě, protože nezvládá přechod na Just In Time. máte tam zbytečně složité povolování vleček apod. Nedivte se že si ani fabriky u tratě ty vlečky nenechávají.

Kuba Čermák

Záclonky v 810 chtěli samotní strojvedoucí… aby je nedejbože nebylo vidět 😀

dopravák

Tam je problém spíše s tím, že se odrazem osvětlení ve voze odráží v čelním okně, když tu mezistěnu nezacloníte, takže je na cestu špatně vidět – i za řidičem autobusu či tramvaje je stěna neprůhledná a neprůsvitná, jinak by za jízdy musel ve voze zhasnout..

Vánoce

Asi Vám osobně vadíme. Takže ne jen zákaz neslušných slov, ale už i odlišný názor na věc a diskuze je problém v okamžiku, kdy se to nehodí redakci. Paráda, věru objektivní.
Hned je bezpečněji na kolejích, když vím že ho to baví, má na to povolení a nakonec, byť mu to nepřeji, něco díky tomu podělá. Jsem zvědav, zda by jste i nadále stáli za ním…. .

K.S.

Pane Vánoco,
je to jejich magazín, jejich pravidla. A zřejmě si nepřejí aby tu diskuse vypadal jako na novinkách.

Pan Šindelář Vám jasně a zřetelně nabídl možnost se k celé záležitosti vyjádřit vlastním dílem, to mimochodem jinde jen tak neumožňují, místo plevelení diskuse nenávistí a obecnými příspěvky. Buď to napíšete a pak se konečně dozvíme, co přesně Andy udělal špatně, pokud máte tedy něco jiného než že za řízení mluví, nebo se s vámi asi zdejší redakce popasuje po svém.

Jan Sůra

Dostal jste možnost sepsat, co Vám vadí, podepsat se a ne diskutovat jako anonym. To je vše.

David

To nejsou Vánoce ale spíš Halloween

K.S.

Na Halloweena dostanete alespoň cukroví, tenhle rozdává spíš kyanid draselný.

MiKi

„platíme za to, že tam jezdíme zbrojit naftu, kterou tam mimochodem vozíme“. Cargo ji tam nevozí zadarmo, ale za úplatu.

Ale na druhou stranu proč ne. Takové lidi by měli Cargo platit zlatem, že jim dělají náborovou reklamu.

Pavel Trefný

Krásná retro-lokomotiva na posledním videu! Moderní vozový park národního dopravce se skutečně nezapře 😀

Pikachu

Máte přesně pravdu. Moderní dopravci jako třeba DB jsou o tolik napřed před těmi fuj fuj Český Drahami.

Hrbatá ČDC = retro-lokomotiva. Arriva DB bobina = výkřik moderní technologie!!!

Georg

a arriva je nakladni dopravce? arriva pouziva tu bobinu v pravidelnych vykonech?

Valtteri

Tak vozový park větších firem v ČR je narozdíl od ČDC vyloženě moderna vedle moderny. Když pomineme Metrans tak…. exAWT krom Vectronů a pronajaté 189 od MRCE má lokomotivy 742, 753.7 (dobře to je reko od CZ Loko), dál nějaký Čmeláky zřejmě, stroj nebo stroje 121 a 130. IDS Cargo má stroje 365, Vectrony od ELL a pak stroje 742, 749, 121, a E499.0, taky mívali Hektor na Střekově tuším a z mašin AC trakce Plecháče. Unipetrol kromě Vectronů (3ks?) jezdí se stroji 753.7, 753.6 a 741 nebo 742 (kdyžtak opravte, nevím přesně) a pak mají loko 121. SD KD… Číst vice »

Strojvedoucí

Bouchat noční šichtu za šichtou, nevědět co budu dělat za 4dny protože volno mít jistě nebudu maximálně to zákonné a to vše u Carga za pouhých 176 kč na hodinu protože když vám nařídí dovolenou ještě vás oberou o prémie… takové lidi jako Anda potřebují nedivím se že pan Bednarik fandí těmto najivním dětem🤭mám pocit, že by měl někdo začít točit reálná videa….🤔??

Vánoce

Nejde tak ani o videa a jejich realitu, ale o to kdo a jak je točí. Dát stativ před odjezdem, pak se věnovat vedení vlaku bez komentářů, a doma namluvit, s tím nemám problém, to neodvádí pozornost. Řada takových videí na Youtubu je, a není s tím problém.

Další věcí je, když to točí reálný zaměstnanec, věcná, odborná a předpisová správnost, to je ale Andymu cizí.

On ať má elán, Vy z toho děláte reklamu na povolání strojvedoucího a z měj pomalu učitele ….

Andy

Kde přesně prosím není má odborná a předpisová správnost? Rád se nechám poučit.. vše dělám tak jak se má, v souladu s předpisy a vyhláškami. Video je sestříhané tak aby bylo zábavné a poučné, ne tak aby byl vidět každý můj technologický postup, to je mimochodem úmyslně. Právě proto že jsem reálný zaměstnanec, přináším reálný pohled na věc, většina lidí nemá ani ponětí o tom co naše profese obnáší a to se snažím změnit.

Dalibor

hmmm, a co vám brání?

Strojvedoucí

Manželka, děti,….nemám čas to stříhat…..peníze…nemám jako Andy neměl na kvalitní vybavení….a za reálná videa by mi asi Cargo neposkytlo podporu ani finanční ani morální jako……..🤷nebyla by to moc dobrá náborová videa🤐 jinak se tedy loučím….ať si každý dělá se svejma 1000ci chvilkama demokracie co chce👍

K.S.

Nevymlouvejte se, sestříhat video je jedno odpoledne (dřív jsem se tím bavíval), ucházející vybavení na to seženete, reálně je to jedna digitální kamera, což seženete kolem 5 tisíc. když se plácnete přes kapsu, tak můžete přidat mikrofon.

Martin V.

Fakt zajímavý rozhovor. Ještě než vyšel, tak tu někteří skeptici namítali, co že může říct nějaký začínající fíra? Docela dost, dokonce i pocity šedesátníků (byť zprostředkovaně) se tam objevily. Já si z rozhovoru odnesl jeden obecnější závěr – podstatnější než zákoník práce jsou mezilidské vztahy. Jak ve firmě, tak i mezi spolupracujícími firmami. A to, co kdysi pro popularizaci železnice u mládeže znamenal strojvedoucí – železniční modelář, to dnes může nahradit strojvedoucí – youtuber. Držím Andymu palce a železnici jako dopravnímu oboru taky!

Anonym ze severu

Andy (a další youtubeři) našel způsob, jak ukázat „nerozhodným“ klukům, co vlastně profese fíry znamená a co obnáší (a že ta profese vlastně není zas až tak špatná, jak se traduje – viz. videa tramvajáka Rezistora). Andy někde říkal, že mu hodně kluků píše, že by chtěli řídit vlak. Tak snad jim ta videa pomůžou se k tomu dokopat a že se dočkáme mnoha mladých strojvůdců.

barnye

Ono ho to za pár let přejde. Ano, kdyby se mnozí manažeři nad sebou zamysleli, tak by tento chlapec nechodil na 12h směnu na záloze, kde najede 10km. Nebo na směnu v elektrické vozbě, kde z 12h jede třeba jen 6h.

Jiří 2

Ona ta záloha jednou za čas nikomu neuškodí. Samozřejmě nesmí to být každý týden, ale jednou za čas je to, myslím, příjemné zpestření. A sám zmiňuje to, že jej plánují na Vectrony.

periscop

super

Robil

Mládí :))))) všichni jsme byli mladí , miloval jsem noční směny , ale dneska už v noci raději spím.

súdružka Kolesárová

A proc vlastne? V noci je min lidi, min vlaku, jizda prijemne ubiha.Je pak nejak tezsi ten navrat do denniho rezimu, nebo pocitujete vetsi unavu po nocni?

Původní varák

Tak noční je fajn…jednou za čas….ale když jich je z měsíce 70 procent, tak už to taková sranda není. Mě taky bavily, byl klid, jak píšete, ale čím sem starší, tím se hůře vracím do denního režimu. No a když je těch nočních hodně (a na nákladu jich je opravdu hodně), tak pak je člověk takovej netopýr.
Andy je ještě mladej a tuším, že bez dětí, tak ať si to užije………

Stanislav Fanta

Pan Andy je celkem dobrodruh, líbí se mu, že neví, či bude dělat pozítří, je nadšený, když jede 300 km daleko, atd. No, taky jsem takový býval, ale už dávno ne.

dopravák

To je výhoda mládí a zaujatosti pro nějakého koníčka, kterému se navíc (naštěstí) může věnovat i „za peníze“ – v dobrém mu to závidím a přeji mu, aby mu ten zájem a přístup vydržel co nejdéle, protože snad chápu, co mu to přináší (i já sám jsem kdysi zažíval něco podobného). A překvapuje mě, kolik lidí (i tady v debatě) si neuvědomuje, že moci dělat svoji práci i jako koníčka je vlastně velkým štěstím, jemuž je nějaké „dodržování ustanovení ZP“ často spíše na překážku – nebýt „srdcařů“, leccos by se (nejen na dráze a v dopravě vůbec) hroutilo mnohem víc… Číst vice »

K.S.

Možná by někdy to zhroucení byl ku prospěchu věci…

Modré zábradlí

Mně taky chutnala krupicová kaše a dnes už mi nejede. No a co?

Radko

No hele „Andy“ vcelku dobrý, ale to jsou jen samý mašinky, co takhle, když už jsi exhibicionista profesionál, nějaká videa s krásnými nádražačkami?? …tohle už je silná nuda pro šotouše😜

HolyTrinity

Myslím, že jsme v době, kdy už i každý šotouš zná stránky typu pornhub či freevidea a s trochou šikovnosti narazíte na železniční tématiku i tam. A pokud máte zájem o reálnou akci, pak je v éteru mnoho seznamek. Takže není třeba tahat vaše fantazie sem. 🙂

K.S.

Mno… ano, některá točená za jízdy to dala až do večerních zpráv na primě před lety. A vzhledem k objemnosti české pornoprodukce se něco točeného v nějakém Béčku, nebo na schodkách mašiny určitě najde.

František

Ne každému jde jen o porno. I já mám rád na fotkách sem tam hezkou ženu. Ale zase, co pak s ní, při takto nepravidelném režimu? I když, asi se to dá vyvážit. 🙂

V.N.

Děkuji serveru i dnes , že uveřejňuje rozhovory se zajímavými lidmi. I tento rozhovor se mi velice líbil. Jinak zaujalo mne z toho to, že Andy neví , co bude mít za směnu za pár dnů. Vždyť přece dle zákoníku práce u nerovnoměrně rozložené pracovní doby musí zaměstnanec mít naplánované směny 2 týdny dopředu. Jak je možné , že u takového zaměstnavatele jako je ČD Cargo je praxe jiná ? Co na to silné odbory ? Co na to stát a kontroly ? Kdybych takto organizoval práci svým řidičům , už by naše firma pravděpodobně zkolabovala, protože by nám naši… Číst vice »

JarynJarin

Režim letmo je i u ČD. To, že jde proti zákoníku práce jaksi nikoho nezajímá. A kdybys na to upozornil a trval na tom, dostaneš směnář na 14 dní s těmi nejodpadnějšími směnami. A staneš se vyvrhelem. Takhle to funguje. Podniková smlouva připouští režim letmo, což je stejně k ničemu, pže PKS nesmí zpřísnit zák.práce. pouze ho může změkčit. Ale je to tak, že mnoha kolegům letmo vyhovuje.

V.N.

Pak je to o státu , který neměří všem stejným metrem. Když jsem jednou neměl na nástěnce šichťák na dva týdny dopředu a přišel jeden byrokrat na kontrolu , musel jsem jej tam do ukončení jeho kontroly vyvěsit. Jinak vyhrožoval pokutou…
Jeden můj kamarád podnikatel dostal pokutu 10.000 Kč za to , že neměl se svými zaměstnanci písemnou dohodu o tom, že mohou svůj firemní mobil používat i pro soukromé hovory s tím , že si je zaplatí (to bylo ještě před neomezenými tarify) . Nikdo ze zaměstnanců si nestěžoval , všichni s tím souhlasili. Ale soudruh byrokrat byl neoblomný.

K.S.

To je prostě asi až moc státu a možná rozhodování na základ pár případů, které někde byrokrat/odborář odhalil, někdo si stěžoval a s reálným stavem to nemá co dělat. Takových hurá opatření, která se dělají s horkou hlavou je až moc.

Rtep

Nevím, jak je to teď, ale několikrát jsem na dráze pracoval a byl jsem rád, pokud jsem znal směny tak na 5 dní dopředu. A to i v dobách, kdy jsme dělali tak 220 až 240 hodin měsíčně. Nikdy jsem tedy nečetl tu sci-fi literaturu, která se jmenuje Zákoník práce, tak netuším, co tam je kde psáno. Ale za těch asi 35 let, co pracuji, jsem se ještě nesetkal s firmou, která by se trápila Zákoníkem práce nebo nějakými dalšími předpisy. Nikdy mi to nevadilo, proč také. Když mne zaměstnavatel štve, tak si najdu jinou práci kdykoli. Pobavila mne zmínka… Číst vice »

V.N.

To u mého hlavního zákazníka firmy ŠKODA AUTO a.s. by si zaměstnavatel nedovolil nedodržet zákoník práce ve směru k zaměstnancům. Navíc jak jsem uvedl. Není to jen o odborech , ale i o státních kontrolách státních byrokratů , kteří když přijdou do nějaké malé/střední firmy tak jsou mistři světa. A u velkých firem radši řadu věcí nevidí.

Rtep

Ty státní kontroly nemohu samozřejmě posoudit. Ale tam všude, kde jsem pracoval, o každé kontrole každý zaměstnavatel věděl předem a měl dostatek času na těch pár hodin vše udělat tak, aby to prošlo.
To je stejné jako u různých certifikátů. Spousta firem je sice má, ale aby je získala, tak musí těch několik dnů vydržet a pak se zase vrátí vše do starých kolejí.

V.N.

Tak jasně, o kontrole každí dopředu ví. Nicméně , ten člověk, když Vám bude chtít něco dokázat , dokáže Vám to. Apropos , já jsem se setkal s tím , že chtěl třeba vidět výkazy docházky konkrétního zaměstnance za posledního půl roku a chtěl vidět i staré plány směn. Nafixlujte něco podobného na kontrolu, když těch zaměstnanců máte stovky. To nelze.

noerf

V.N.: obvykle stačí jeden, dva vzorové příklady mít připravené u sebe a nic dalšího se obvykle nezkoumá. Hlubší kontrola je totiž oboustranná ztráta času.

V.N.

On nechtěl vidět příklad. On si toho zaměstnance vybral ze seznamu.

K.S.

Tak i takový expert se najde.

koracino

…sorry jako,ale to je zase hlod…-„nekolikrat jsem na draze pracoval“…-240 hod.mesicne???…-a ve kterem to bylo stoleti??…-asi jsem stale zamestnan u carga,neb me dnes prisla prvni „sms“ka,kdy mam prijit,ale tolik hodin kvuli povinnym odpocinkum proste nemas sanci udelat…

Rtep

To stačí se zeptat svých starších kolegů, zažili to samozřejmě všichni, měsíčně 60 až 80 hodin přesčasů v osmdesátých letech nebylo nic zvláštního. I běžná pracovní doba byla samozřejmě delší, než dnes. Vzpomínám i na měsíce s 270 hodinami a neměl jsem žádnou možnost se tomu ubránit, tak jako za komoušů nikdo.

Lupens

A jak by jste to chtěl v praxi provádět ? To jako, když bude chtít zákazník neplánovaně odvést vlak, tak mu řeknete „OK, ale až za 14 dní, neboť dříve nemohu nařídit strojvedoucímu nástup na směnu.“

mirekk

Hned v první větě chyba

pozorovatel

Jaká, proboha? Není spíše vaší chybou, že jste smysl té věty (resp. souvětí) nepochopil

Glo

By jste

pozorovatel

No, to máte pravdu, to mi uniklo, i když v češtině jsem býval docela dobrý – tedy se kaji. Ale dnes už je to (bohužel) tak běžné, že i paní dr. Hlavsová, kdyby ještě fungovala pracovně, by to možná nakonec „odkývala“ jako možné s poukazem na tvrzení, že „jazyk se vyvíjí“ …

František

Tak v článku samotném jsou větší chyby a opakovaně. 🙂 A i tu v diskusi je občas problém se zájmeny. Pouhé rozdělení historicky spojeného slova bych snad i pominul, byť vypadá neohrabaně. 🙂

Jiří 2

Nezmínil naopak jednu celkem důležitou věc: vedení Carga za ty zakázky mnohdy ani nebojuje. Končí smlouva, není snaha o její prodloužení. Buď bude chtít zákazník sám, nebo si na to najme konkurenci, vždyť je to jedno, zakázky přichází, odchází… Nemyslím si, že v dnešní době si může jakákoliv firma, tím spíše ČD Cargo, dovolit pustit zakázku jen tak.

Teď už se, pravda, trochu zmátořili, ale před lety je to málem přivedlo ke krachu, kdy se ve velkém propouštělo.

dopravák

To ale není úplně jen záležitost vedení firmy, protože k tomu má obchodníky – takže záleží i na jejich schopnostech a zájmu o věc.

Nahlížitel

Pracuji letmo u ČD a směny znám cca týden dopředu. Směnář na 14 dnů pro leťáka je holý nesmysl, protože takový leťák je pro strojmistra platný jako mrtvému zimník. A nestrkejte nos na náš dvorek. Někde se cpou peníze třeba těm řidičům bokem, aby firma ušetřila na odvodech, jinde zase máme směny na méně, než plácá ZP. Co je horší, co je lepší? To už nechám na vás.

Fascinace

„Strojvedoucí Andy CZ“ 😅 Já jako nevím, ale cpát všude to „CZ“, jak kdyby to bylo jeho příjmení, je fakt komické. Takový nešvar provázející odjakživa každého Youtubera, který si umístí do názvu kanálu „CZ“ nebo „TV“. Co je tak složitého na tom napsat čistě „Andy“?

aldik

Asi už nebyla volná přezdívka bez toho CZ 😀

Fascinace

O nějaké volnosti přezdívek vůbec nebyla řeč, kanál at se klidně jmenuje „Andy CZ“, to je v pořádku. Mně vadí to slepé přepisování do článku, kde by přeci stačilo napsat Andy bez nějakých dodatků. Vzhledem k negativnímu ohlasů na můj komentář a pozitivnímu na váš, který na ten můj vůbec nereaguje logicky, soudím, že mnoho lidí vůbec nepochopilo, co jsem se snažil sdělit. Bylo by milé, kdyby autor mohl článek přepracovat a všechna ta CZ zmizet, ale to se asi nestane 😅

Maličkost

Uznávám, že řeším maličkosti, ovšem ty na první pohled trkající do očí a vadí mi, že je ostatní zcela ignorují. Zajímavé, že ani vám konkrétně to nepřipadá nepřirozené a zvláštní, užité takto v psaném textu. Nezlobte se, užívat jako jméno někoho zkratku „CZ“, který dotyčný užil jen v rámci pojmenování kanálu, opravdu nedává smysl. V mluveném projevu byste asi také dotyčného neoslovoval „Milý Andy cézet“.. 🙂

K.S.

Nešvar, možná, pamatuji si zase dobu kdy hrůza mailů i nicků začínala na i. Ale asi by to vydalo na zajímavou sociologickou studii. Myslím že to je nějak podvědomé, v USA máte třeba skoro všechny stránky .com, ne .us a o .tx a pod jsem snad ani neslyšel, byť musí existovat. U nás zase nemáte skoro žádné .com, ale hrůzu .cz. Na to jak je internet rychlý a dynamický jej nikdo snad nikdy ani nestudoval pořádně jako fenomén.

Rtep

Zajímavý rozhovor, držím palce, ať se daří.
Jen s jediným názorem Andyho CZ moc nesouhlasím. Nedostatek lidí na dílnách není až tak moc způsoben malými penězi, je to náročná a špinavá, ale poměrně pestrá práce, sám jsem to kdysi dělal. A mzdy v té profesi tak špatné nejsou. Jen je hodně lidí, kterým se moc dělat nechce a to by se nezměnilo, ani kdyby platy vzrostly třeba dvojnásobně.

V.N.

Souhlas, vidím to i v jiných oborech. Strašlivým způsobem ubývá lidí v profesích, kde je buď velká zodpovědnost anebo je třeba opravdu něco umět a znát. A tento úbytek peníze navíc nezachrání. Prostě trend ve společnosti je takový , že je pro většinu lidí příjatelnější pohodovější práce za méně peněz , než náročnější za více peněz. Dobře je to vidět i na Arrivě. Pokud se nepletu , slibovala mzdy až 50.000 Kč, což jsou dle mého názoru pro středoškoláka vysoce sympatické peníze. Má za tyto peníze optimální zaměstnance co se týče struktury, kvalifikace a praxe ?

patology_chef

Domnívám se, že problém je v systému samotném a jmenuje se jednotné platové tabulky. V Praze prostě nové lidi nenabereme, mají vždy lepší nabídku, podobně jako určité regiony v blízkosti automobilek. Chápu, že PKS (odkazu na tento kánon jsem si tu zatím nevšiml) dodržuje něco jako rovnost zaměstnanců, ale ceny v Praze jsou úplně jinde než jinde.

Rtep

Ceny nájmů se sice vyšší, zato v Praze podstatně levněji koupíte třeba potraviny, než někde na malém městě. Mám pocit, že ve výsledku je to tak nastejno.

czhunter

Pokud se jako o „malém městě“ bavíme o něčem +- 10K obyvatel, tak tam už je snad všude Lidl/Penny a ty mají všude stejné ceny potravin (jako v Praze).

Rtep

U nás ve čtyřtisícovém městě naštěstí zatím žádný Lidl ani Penny není a doufám, že ani nikdy nebude. Nakupuji v Jednotě a nemám proč si naříkat. Je to dražší, dost často nekvalitní, ale stále lepší než ta zoufalost Penny.

František

Jo, ale často tam na to „musíte“ mít auto, protože není použitelná MHD, což vše zase prodraží. Navíc místo oprav starých, dnes nevyužitých továrních hal postaví hned vedle anebo přímo na jejich troskách své normované plechové stany, ale to už je zase jiná protihodnota. 🙂

K.S.

Záleží na tom kde to je, jak je to město stavěné, jak jste zvyklí chodit…

Proč byste opravoval starou halu, která má dost svých problémů, začněme třeba jenom ekologickou zátěží, nízkou energetickou hospodárností pláště, když vyjde levněji ji strhnout a postavit novou? Samozřejmě něco jiného budou relativně hodnotné haly z 19. století, ale těch moc není ve stavu aby se vyplatilo je opravovat pro tento účel.

Rtep

Tady u nás dojdu do 5 minut asi do 5 obchodů s potravinami. Je to tu dražší. Ale stále si to jeví jako lepší možnost, než třeba situace ve starých pražských čvrtích (mohu posuzovat starou Pankrác, Podolí, Nusle, Vinohrady), kde už staré smoobsluhy vymizely téměř úplně a pokud si chcete nakoupit, tak to máte třeba 30 minut pěšky nebo autem nebo metrem. Na sídlištích jsou ale samozřejmě nákupy blízké, velmi levné a pohodlné. I proto doufám, že u nás nikdy žádný supermarket nevznikne. Znamenalo by to jediné, kromě několika Vietnamců by to všichni ostatní museli zavřít a většina lidí to… Číst vice »

Rtep

Koukám podle těch mínusů, že si Pražáci nechtějí připustit, že je u nich levně. Háček je v tom, že v Praze levně je.

František

Pokud nebydlíte v centru anebo v novém, pak do jisté míry ano. I v malých městech už bydlení zdražilo. Rozhodně Vás ovšem jako mimopražského natáhnou už jen na jízdném MHD. 😉

K.S.

Záleží o kolik to v malém městě jde nahoru, jestli chcete vlastní, nebo nájemní… Ceny nebudou statické a za pár let to nahoru potáhne inflace, otázka je jestli ceny jdou nahoru s, nad, nebo pod ní. A pak co hledáte.

V.N.

V době, kdy jsem jako študák pracoval u ČD (90-tá léta) to fungovalo tak , že sice byly jednotné tabulky , ale šéfové v Praze a dalších regionech , kde byl problém s lidmi dostávali více peněz k rozdělení na odměnách , než jejich kolegové z chudých regionů. Dnes už to tak není ? Jinak proč tedy ČD(C) nefunguje podobným systémem jako např. Tesco – mzdové mapy a každý dostane mzdu na základě toho ,v jakém pracuje regionu ?

dopravák

Pokud si vzpomínám, v Praze býval vždy nějaký příplatek „za Prahu“.

K.S.

Ale to už pak driftujete od té tabulky, což je dnes, řekl bych, snad i přežitek. Můžete samozřejmě mít interním předpisem pozice XY, XX-YY tisíc korun, ale ne aby to dávalo přesně odpověď na to kolik si řeknete do smlouvy jen na základě let a pozice.

Tomáš

Viděl jsem spoustu trapných, zbytečných a neprofesionálních reklam v TV nebo na na netu.
Ale vidím 15sec spot, chlapa v monterkách který vyleze zpod lokomotivy. Neusměje se, jen řekne: Jsem v práci, co má být?
Jestli to taky umíš tak nám to ukaž.

1a1=11

Žádné video nemůže nahradit skutečný pocit, když si mašina zatančí na výměnách pod zadkem, nebo když si těžký náklad naučeným grifem nabrzdíš přesně tak, aby ti povolil ve správný okamžik na požadované rychlosti, či zastavil s patřičnou elegancí na metr přesně. Hodně aktivních fírů to bohužel nepochopí.

Hdje

Kdyby nevyšel článek, tak o něm vůbec nevím.

sledovatel webu

Já také ne, protože videa běžně nesleduji – ale tento rozhovor mě vyhecoval i k tomu, abych se příležitostně na něco podíval.

Hopa

Díky, super rozhovor. Cítím z něj lásku k profesi a k práci samotné. Držím palce Andy.

Roman G.

Super! Držím palec, Ať to Andymu vydrží. Dělá opravdu dobrou reklamu profesi, o které si někteří myslí, že je to jen ježdění s vláčkem, ale ono to z daleka není tak jednoduché.

Lovosičan

Andy je v pohodě. Hlavně ne Zdenda K. CZ, nebo snad nedejbože pejan CZ.

JarynJarin

😀

KFL

Proc ne pejan? Videl jsem par kousku jeho videi a vetsinou nemluvi a jen jede masinou.. nebo ma nekde nejaky skryty poklad?
Muj oblibenec je jinak Lookfromlok :), Andy je na muj vkus az moc ukecanej :).

Zabakovec

Ajajaj Makrlík Jarda a jeho lookfromlok 🙂

Tomáš

Velice zajímavý a přínosný článek. Laik se dozví spoustu věcí, které vůbec nevěděl nebo jen tušil. Určitě bych uvítal rozhovory s dalšími profesemi, např. vlakvedoucí, dispečer nebo i s někým z DI.
Oceňuji dobře zvolené otázky, u kterých se pak Andy upřímně rozpovídal. Držím palce ať ustojí tu kritiku managmentu, někteří lidé jsou silně urážliví, zlí a pomstychtiví.

Ivan Bednárik

Verte ze nie su, fandim mu.

dopravák

Pokud to u ČDC tak skutečně platí, tak má Andy docela kliku – o tom, že by to snad mělo platit obecně všude, rozhodně přesvědčen nejsem.

Jiří 2

Za tu drážní inspekci bych se u redakce také přimluvil; pánové Sůro a Šindeláři, to je dobrý tip na příští rok 😉

Jan Sůra

Píšeme si:-)

Jerry

Velice zajímavý rozhovor na který sem se těšil.videa od andyho ..bomba.