Dopravci Železnice

Středočeský kraj otočil, omezí také některá železniční spojení. Zatím o zhruba 3,5 %

Elektrická jednotky 471 CityElefant v Cerhenicích. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Elektrická jednotky 471 CityElefant v Cerhenicích. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Krizový štáb Středočeského kraje ustoupil od svého plánu nerušit během stavu nouze provoz na železnici. Od pátku 3. dubna omezí provoz na některých tratích na víkendový rozsah. Redukce je zatím v řádu jednotek procent.

O omezení dnes informoval Středočeský kraj v tiskové zprávě. „K zavedení snížení spojů se Středočeský kraj rozhodl po zvážení všech aspektů, tedy obsazenosti jednotlivých spojů s ohledem na útlum výroby, zajištění dopravy do a ze zaměstnání, zajištění dostupnosti občanů Středočeského kraje k lékaři, do lékáren atd. Jedná se v podstatě o kombinaci víkendového provozu a provozu v pracovních dnech. Cílem je efektivita v zajištění železniční dopravy v této době a zároveň přiměřená dostupnost vlakové dopravy ve Středočeském kraji pro občany,“ říká radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011).

Ještě minulý týden přitom hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO 2011) odmítla výzvu Prahy, aby došlo k částečné redukci spojů, které spolufinancuje kraj a hlavní město. „Další omezení dopravy nyní nebudeme dělat. Nemůžeme obyvatele malých obcí, kteří nemají k dispozici automobil, odříznout od světa,“ uvedla.

Redukce se týká zhruba 1800 kilometrů denně, tedy přibližně 3,5 % denního výkonu. Nově budou na příměstských radiálních tratích do/z Prahy ve směrech Český Brod, Řevnice, Lysá nad Labem – Milovice (odpolední posily), ve špičkách pracovních dnů zrušeny vložené posilové vlaky (interval 15 minut je prodloužen na interval 30 minut). Na příměstských radiálních tratích do/z Prahy ve všech směrech bude omezen večerní provoz v zásadě na hodinový interval; rozjezdy z odpolední směny jsou nadále zachovány.

V regionu dochází ke zrušení jednotlivých vlaků, zejména vlaků sloužících primárně pro přepravu školní frekvence, příp. vložených vlaků v podvečerních a večerních hodinách (např. v úseku Kolín – Uhlířské Janovice na trati 014, Poříčany – Nymburk na trati 060, v úseku Rožďalovice – Nymburk na trati 061, Neratovice – Kralupy nad Vltavou na trati 092, v úseku Kolín – Kutná Hora na trati 230). Na dalších tratích dochází k minimálním změnám.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Je mi to fuk
Host
Je mi to fuk

A do Mochova vozit vzduch na věčné časy a nikdy jinak!

Štěpán
Host
Štěpán

Co pořád všichni máte s tím Mochovem? Tak tam prostě nejezděte, když se vám to nelíbí.
Ano, teď v současné době tam asi nemá smysl jezdit, ale za normálních podmínek ano.

fensterglaser
Host
fensterglaser

Mochov je dohozený nedotknutelný lukrativní kšeft pro pana Augustu a proto vadí. A jezdí se tam proto i teď, přestože to momentálně nemá žádný smysl.

Miloš
Host
Miloš

No pro Mochov by byly asi dobré přímé osobní vlaky Praha – Mochov a zpět a nasadit na ně 841, viz Lanškroun, který je počtem obyvatel srovnatelný s Mochovem

Rudolf 33
Host
Rudolf 33

Á, inteligent. Srovnává desetitisícové město s vesnicí, kde žije 1356 obyvatel.

miestny
Host
miestny

Tak to by ma veru zaujímalo, aké máte merítko zmyselnosti…
Práveže tam občas jazdím a zakaždým mám strach, aby som si sadol! Miestenky by mali predávať, aký je tam nával…

svojsin
Host
svojsin

Štěpán: Teď nejede nikdo a normálně kolem 3 lidí…. „Má smysl“ si u železniční dopravy představuju výrazně jinak.

Koro
Host
Koro

Tam se ale na tech 2 km musi spalit nafty

miestny
Host
miestny

1) Tej nafty sa spáli viac na každodennom návoze z/do Čakovic
2) Neplatí sa za naftu, ale za kilometer a aj tých kilometrov sa tiež za deň najazdí viac z/do Čakovic ako medzi Mochovom a Čelákovicami

Ať se rychleji šíří
Host
Ať se rychleji šíří

Sprrrrrávně! Některé (či něčí???) linky se nesmí omezit, byť se tam vozí vzduch, i když není nouzový stav.
——————-
Jinde zase platí. Hlavně, aby vše jezdilo řádně vytížený. Omezíme spoje a kapacitu spojů. Ušetříme!
Budeme to mít k sobě blíž. Budeme přátelštější. Vir to určitě ocení!
A odpovědní se budou opět divit, proč se lidé shlukují a virus se více šíří.
Jakoby v Praze a Středočeském kraji bylo málo případů.
Případů je dost, jen je málo testovacích míst, testů, kvalitních ochranných pomůcek a odpovědných ……

Tomas
Host
Tomas

No konečně, to to trvalo. Jsem zvědav na konkrétní změny.

abcd2020
Host
abcd2020

Prvním opatřením dávno mohlo (a mělo) být snížení kapacity souprav. Např. na hlavních S linkách jen 1 City Elefant místo dvou, u souprav se starými patrovými vozy ubrat klidně jeden vůz, u souprav na Mělník a Mladou Boleslav taktéž a dalo by se pokračovat.

PatriK
Host
PatriK

Zrušení posilových vlaků je efektivnější, jelikož se ušetří i na personálu a uvolní se trať. Patráky jezdily právě na posilách (Praha-Řevnice), takže teď zůstanou jen elefanty, možná jen single souprava (uvidíme až bude zpracováno).

Dáda
Host
Dáda

Zrušit zdvojené jednotky, zředit hustotu vlaků mimo špičky a pořád se zásadně neomezila dopravní obslužnost.

Anonym
Host
Anonym

Stačilo by zrušit doubleešusy…

XXXD
Host
XXXD

Asi už si i oni uvědomili, jaký nesmysl prosazovali.

HonzaX
Host
HonzaX

Chytrá horákyně rozum nakoupila.

Vbb
Host
Vbb

Chytrá (???) horákyně opět „změnila názor“. Ostatně, to je její oblíbená disciplína. Nejprve byla proti EET, ale pak, asi na „doporučení“ šéfa, změnila názor. Pak považovala ježdění svého manžela na fotbal jejím služebním autem za normální, a i zde změnila názor. Tak u těch vlaků to bylo taky celkem očekávatelné.