Dopravci Železnice

Stovky vozů ČD procházejí díky menšímu provozu drobnými opravami

Vagon řady Bmz, interiér. Autor: České dráhy
Vagon řady Bmz, interiér. Autor: České dráhy

České dráhy využily současnou sníženou poptávku po cestování a omezení dopravy kvůli koronaviru k rozsáhlé mimořádné preventivní prohlídce svých souprav. Údržba se zaměřila na vady, které neohrožují bezpečnost, ale omezují funkčnost a komfort ve vozech. Dráhy to oznámily v tiskové zprávě.

Podle drah jsou možnosti odstraňování takových drobných vad v běžné přepravní špičce omezené. „Zaměřujeme se na kompletní prohlídky a odstranění závad u jednotlivých konstrukčních celků vozidel a vybavení. Současný stav nám umožňuje provést nadstandardní údržbu efektivně na mnoha vozech najednou,“ ředitel odboru kolejových vozidel Zdeněk Štěpánek.

Jde například o opravy poškozeného interiéru, kontroly a opravy osvětlení, funkčnost interiérových a čelních dveří, seřízení nástupních dveří nebo odstranění závad „vodního a sociálního hospodářství vozidla.“ Vedle prvků souvisejících s komfortem cestování se preventivní kontroly zaměřují i na pojezdy vozidel a brzdový systém.

Mezi nový preventivní výkon údržby je zařazeno čištění interiérů vozidel ozónovým generátorem. Každé vozidlo po větší údržbě je takto ošetřeno. Je to způsob odstraňování pachů, bakterií, virů a účinnost aplikace je podle drah násobně vyšší než při použití dezinfekčních prostředků.

„S programem preventivních prohlídek jsme začali přibližně před měsícem a do dnešního dne jí prošlo skoro 500 vozů,“ doplnil Štěpánek.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dáda

že by mi kolem baráku přestaly jezdit „obutý“ dvojkolí na osobích vozech nějak nepozoruju….

Přemek

Ozon by se měl používat k desinfekci všude, mikroorganismy jej mají jako existenciálně terminační prostředí. Dále chválím pružnost adaptace ČD na aktuální situaci a soustředění se na to, na co při plném provozu není a nemůže být čas.

Dáda

Blbý je že toto existenciálně terminační prostředí není jen pro „breberky“ ozon není nic dejchatelnýho….

Vašek011

Ono by to občas chtělo vyčistit i vagóny které jezdí. Taková průhlednost oken na rychlících R9 přes Havl. Brod je týden od týdne horší…Od té doby co soupravy přešly z Bohumína do Brna snad myčku ještě neviděly…

Mirec

Ale 💩 záloha to tahá do myčky furt

X 1

Ale to se ta myčka taky musí zapnout. 🙂

Kubrt

Aneb jak marketingově prodat, že normálně na údržbu dlabem. Jak by to asi vypadalo u nás doma, kdybychom s opravou záchodu a prasklou žárovkou čekali, až se toho nahromadi víc? Znal jsem jednu železničářskou rodinu, která bydlela v dost vybydlenem bytě s odůvodněním, že není jejich (bylo to na nádraží), tak co by se starali. Asi to jde s profesí.

Přemek

Zkuste neprve dělat při plné obratovosti vozů v ČD údržbáře a pochopíte, pro na nic jiného kromě základního úklidu čas není. Od klávesnice to zjevně nepochopíte.

Kubrt

Není to chyba údržbářů. Je to chyba firmy ČD, která prodává objednavatelům* své výkony – a nechá si zaplatit, ale nemá adekvátní vozový park, který pak jezdí na krev a není prostor nebo lidi na údržbu. Je fajn, že aktuální situace využili, ale dělat si na to PR mi přijde neadekvátní.

*ty mají taky máslo na hlavě, že to tolerujou.

M H

Ona je to chyba spíš objednatelů. Požadují určitý počet jednotek, vymyslí grafikon a oběhy a záložních souprav moc nepožadují, aby je nemuseli hradit. Zajímavé by bylo, kolik spuprav navíc by bylo potřeba, pokud by se chtělo, aby každá absolvovala jednou týdně „velkou očistu“.

Loni na jaře byla třeba typická situace, že víkendový ranní rychlík směr Břeclav a Hodonín měl na odjezdu z Brna (výchozí stanice) pravidělně okolo 40 minut zpoždění (obrat výlukou zpožděné soupravy po příjezdu z Hodonína). Důvod, proč v dobu pravidelného odjezdu nejela záložní souprava byl ten, že pro takovéto případy objednatel záložní soupravu neplatí…

Kubrt

Objednavatelo něco chce a dodavatel podpisem smlouvy akceptuje, že mu to dodá za X peněz. Když pak bude dodavatel tvrdit, že X je málo a že by chtěl víc, tak čí je to chyba? Je to jeden z důsledků přímého zadávání osvědčenému dodavateli. Kdyby všechny výkony procházely standardní soutěží, jejímž výsledkem by byla dlouhodobá smlouva definující finanční podmínky, kvalitu služeb, sankce, tak bysme to nemuseli řešit.

PatriK

Taky by mohli opláchnout zvenčí vagony, které právě jezdí a hlavně okna, mnohdy skrz špínu není pořádně vidět!

Ikarus

zrovna u ČD jsem zažil vlak vždy z venčí čistý (vyjma občasného posprejování, ale tomu se nikdo nevyhne; Vždy to brzo mizí). U RGJ jsem zase často viděl úplně černou střechu. Né že by to vadilo (moc). Ale přeci jen, člověk si toho všimne…

David

Já zase znám dopravce, co má úplně černou vozovou skříň. Má takových pět jednotek po pěti vozech.

Jiří 24

Ale ony ty střechy jsou šedo černý 😂

Jiří 24

RJ toho nevyužívá?

noerf

Jiří: Toho využívají všichni dopravci, kteří mají volnou techniku.

Přemek

Pokud mají i volné kapacity údržby.

Pezos

RJ (zatím) kolem toho nedělá PR tanečky 😉

Kkarel

Asi využívá, ale tohle byla tisková zpráva ČD.

Jirka

Dnes jsem po dlouhe dobe jel elefantem z Prahy. A slo pekne videt, jak ho drahy vevnitr rekonstruovaly – treba ty nove modre sedacky. Je to jeden z tech prvnich elefantu v Praze. Ale co jsem koukal, poniceny byl od lidi azaz, grafit DESITKY, skrabance, fixama popsane stolecky, ponicene WC atd. Az mi bylo trochu smutno z toho…

Bohuzel nejvetsim nicitelem jsou fakt cestujici. Hlavne ze sispousta z nich stezovala, jak stare pantografy jsou nedustojne pro cestovani ve 21. stoleti…

Jaroslav

Lidé jsou lidé. Díky za pragmatický pohled a ne „modrý“ hejt.

ViliamS

mnohí ľudia sú žiaľ čuňata

ViliamS

A pre takých je aj dobytčiak z Ex do Auschwitszu luxus

Pitrys

Ještě že u nás na Ešusech vidíme něco takového jenom vyjímečně. Ani nepamatuju, kdy jsem viděl naposledy nějakou čmáranici.

TomikV

Já dnes ráno …

Pitrys

Kde to bylo?

David

Napsat na internetu „u nás“ je hodně podnětná informace. Všichni totiž hned víme kde to je. Asi u Pitysů v kuchyni.

Pitrys

Spíše se očekávala informace jestli šlo o středočeské nebo severomoravské Ešusy. Já to totiž taky nenapsal

Jiří Kocurek

Neházel bych to na koronavirus. 21.1.2020 přinesl Železničář informaci: V Přerově předali stý opravený CityElephant.

PetrM

Jak se pozná stý elefant když jejich nebylo vyrobeno ani devadesát? 🙂

Původní Pražák

Tipl bych, ze tím myslí počet oprav, a ty se můžou opakovat.

Zbyněk

Není tím myšleno počet vozů? Tzn. jeden ešus tři vozy, to by odhadem vycházelo na počet přečalouněných.

Dáda

co třeba že některý se opravovaly víckrát nežý jednou?

Kubrt

Průnik množin vandalové a „nechci jezdit pantakem“ je prázdný, to jsou úplně odlišné skupiny cestujících.

Xaver

To dělají většinou puberťáci, kteří prochází fázi zvýšeného egocentrismu a mají tam potřebu zanechat za sebou nějakou stopu, klidně v podobě vandalismu.

Maršál

Super, tak to má být a i jsem doufal, že toho ČD takto využijí. Palec nahoru 🙂

Partneři


Czechtoll

pst
podcast