Stavbaři dokončují nový podchod na vlakovém nádraží v Benešově

Prodloužený podchod pod benešovským nádražím. Pramen: Správa železnicProdloužený podchod pod benešovským nádražím. Pramen: Správa železnic

Česká železnice aktuálně zažívá dobu prodlužování podchodů.

Stavbaři dokončují nový podchod na vlakovém nádraží v Benešově, hotový by měl být do konce června. Cílem akce za 47,3 milionu korun je zvýšit bezpečnost a komfort cestujících a zlepšit napojení západní části města na železniční stanici a autobusové nádraží. Informoval o tom mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Dělníci prodlužují podchod, který původně sloužil jen pro přístup od výpravní budovy a autobusového nádraží na ostrovní nástupiště. Nově povede pod celým kolejištěm a propojí západní předměstí včetně přístupu k zámku Konopiště s východní částí města. Podmínkou bylo to, že město vybuduje novou přístupovou komunikaci pro pěší do ulice Jana Nohy.

Podle místostarosty Benešova Romana Tichovského (ODS) vyjde část financovaná městem na 17 milionů korun. Dělníci nyní dokončují podkladní vrstvy komunikace a 9. června začnou asfaltovat. V polovině měsíce by měli být hotovi. „Termín do konce června je reálný,“ dodal Tichovský.

Práce na prodloužení podchodu začaly před rokem a podle původních informací měly skončit loni v listopadu. Nakonec se ale podle Gavendy zprovoznění podchodu přeložilo na letošek, protože bylo potřeba akci koordinovat s městem. „Delšího času Správa železnic využila k plošnému sjednocení tubusu podchodu a jeho celkovému zvelebení nad rámec původní projektové dokumentace,“ dodal mluvčí.

Nová část podchodu bude dlouhá 45,5 metru a široká čtyři metry, součástí bude schodiště a výtah pro bezbariérový přístup. Dělníci by měli na nádraží také doplnit hmatové prvky a akustické majáčky pro nevidomé a osadit nové tabule informačního systému s LED displeji.

Město v minulosti u nádraží vybudovalo nový dopravní terminál za 195 milionů korun, který lidem zjednodušil přestupování mezi vlaky a autobusy. Součástí prací byla rekonstrukce autobusového nádraží. Na místě bývalého skladiště Českých drah město postavilo parkovací dům za téměř 170 milionů korun.

Česká železnice aktuálně zažívá dobu prodlužování podchodů. Na pražském hlavním nádraží byl loni dokončen průchod na Žižkov, otevřel se také prodloužený podchod na nádraží Vršovice (nově vede až do Nuslí), podobné prodloužení se chystá například i v Holešovicích, Vsetíně, Havířově či Českých Budějovicích.

Tagy podchod Benešov podchody Správa železnic
20 komentářů