Stavba D35 nečekaně zastavila provoz na koridoru z Prahy do České Třebové. Omezení skončilo večer

Stavba dálničního mostu na D35 u Uherska. Foto: ŘSDStavba dálničního mostu na D35 u Uherska. Foto: ŘSD

Dálkové vlaky jezdí přes Týniště nad Orlicí, čeká se na statika.

(aktualizováno 20:40) Hlavní tuzemská železniční tepna se dnes ocitla nečekaně mimo provoz. Důvodem je stavba dálničního mostu pro D35 u Uherska. Od 13:00 je provoz s velkým omezením obnoven, v 18:30 došlo k plnému obnovení provozu.

„Požádali jsme Správu železnic o dočasné přerušení provozu na železničním koridoru. Při betonáži mostu došlo k poklesu konstrukce. Betonáž přitom neprobíhá přímo nad tratí páteřního koridoru. Opatření má preventivní bezpečnostní důvod,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Podle Rýdla po expertním průzkumu stavu stavby a statickém přepočtu umožní do 13.00 hod. obnovení provozu na 2 vzdálenějších kolejích pro průjezd vlaků rychlostí 10km/hod. „Čtyři koleje v dosahu stavby budou z bezpečnostních důvodů stále v zastaveném režimu,“ dodal. „Zastavení provozu je preventivní krok, dálkové vlaky jsou vedeny odklonem, regionální jsou nahrazeny autobusy,“ podotkla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Dálkové vlaky tak musely na jednokolejnou trať přes Hradec Králové a Týniště nad Orlicí do Chocně. Vlaky nabraly velká zpoždění.

Nadjezd u Uherska je nejsložitější částí stavby nové dálnice D35 v úseku Časy – Ostrov. Most se staví na každé straně koridoru z jedné strany, na jaře má dojít k pootočení konstrukcí a vzájemnému propojení obou částí.

Stavbu za 3,2 miliardy korun staví sdružení firem Eurovia CS, Metrostav a Swietelsky stavební. Hotová má být příští rok.

Úsek D35 Časy - Ostrov

Úsek D35 Časy – Ostrov

Tagy D35 D35 Časy - Ostrov I. koridor Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Správa železnic trať 010
71 komentářů