Stát chce utratit dvě miliardy za reklamu na dovolenou v Česku, nejvíce spolknou televize

Cykloturistika na vinařských stezkách. Foto: CzechTourismCykloturistika na vinařských stezkách. Foto: CzechTourism

Stát za rok utratí dvě miliardy korun za reklamu na dovolenou v Česku, peníze půjdou do televizí i billboardů.

Tuzemská média získají velkou finanční injekci v hodnotě dvou miliard korun. Ministerstvo pro místní rozvoj navrhuje utratit dvě miliardy korun za inzerci v tuzemských televizních a rozhlasových stanicích, tištěných titulech, na billboardech a na internetu. Stát tím chce podpořit, aby lidé cestovali po Česku.

Vyplývá to z materiálu, které MMR rozeslalo do meziresortního připomínkového řízení. V něm výdaje na inzerci vysvětluje velkými problémy celého oboru cestovního ruchu. V přepočtu jde o zhruba dvě stě korun na obyvatele. Peníze bude stát utrácet přes CzechTourism.

„Vzhledem k průběžnému monitoringu cestovatelských nálad nejen v ČR, ale také na zahraničních trzích jako nejvhodnější možnost eliminace dopadů vidíme podporu domácího cestovního ruchu mimo hlavní turistickou sezonu a zaměření se na okolní trhy, které pomohou vyrovnat propady v destinacích tradičně zaměřených především na zahraniční klientelu a kde není potenciál nalákat větší množství domácích hostů,“ uvedlo MMR ve zprávě.

Kampaň s dvoumiliardovým rozpočtem má začít v půlce srpna a trvat rok. Ministerstvo pro místní rozvoj při zadání kampaní využije zavedený dynamický nákupní systém (DNS). „Prostřednictvím tohoto systému může zacílit kampaň na podporu cestovního ruchu cíleně v daném čase oslovením již zavedených dodavatelů,“ uvedlo ministerstvo. Vysílací čas v médiích ale bude nakupovat na základě výjimky bez soutěže.

Podle ministerstva propagace míst České republiky a možností turismu představuje významnou motivaci k účasti na cestovním ruchu v ČR. „Pokles poptávky po službách cestovního ruchu může vést až k omezení nabídky služeb v cestovním ruchu s dopadem do navýšení nezaměstnanosti. (uzavírání zařízení, propouštění personálu). Tento jev bude mít negativní dopad na regiony ČR, rezidenty z pohledu omezení nabídky služeb poskytovaných v regionu, ale i na kvalitu života občanů ČR,“ uvedlo ministerstvo. Návratnost investice předpokládá ministerstvo několik let v podobě daňových a nedaňových příjmů veřejných rozpočtů.

Součástí materiálu je i chystané rozdělení peněz do jednotlivých typů médií. Nejvíce má jít do televizí, celkem 700 milionů korun. Tabulka v plném rozlišení je ke stažení zde.

Plánované výdaje státu na reklamu v tuzemských médiích.

Plánované výdaje státu na reklamu v tuzemských médiích.

Tagy CzechTourism domácí cestovní ruch ministerstvo pro místní rozvoj mmr Top
123 komentářů