Horší dobu na start letecké společnosti si lze těžko představit. Přesto od včerejšího dne na seznam dopravců s pravidelnými linkami přibyla nová společnost. Japonské aerolinky Zipair začaly létat s Boeingem 787-8 Dreamliner z Tokia do Soulu.
Hned na prvním letu se cestující mohli cítit skutečně mimořádně. V letadle s 290 sedačkami byli podle Japan Times pouze dva cestující.
Zipair už létal s prvním dreamlinerem od června, ale pouze s nákladem. Své plány na vstup na vytíženou trasu mezi japonským a jihokorejským hlavním městem měl dávno před vypuknutím pandemie koronaviru, která výrazně snížila poptávku po létání. Ke startu došlo poté, co vlády opět povolily létání mezi oběma zeměmi.
Zipair zatím plánuje tři lety týdně. Firma má v plánu také lety z Tokia na Havajské ostrovy, oblíbený cíl japonských turistů.
Aerolinky jsou stoprocentní dcerou Japan Airlines, zatím mají dva Boeingy 787-8. Japonský dopravce ji založil kvůli nástupu nízkonákladových dopravců v Asii. Původní plány počítaly se zahájením provozu letos v květnu. Aerolinky chtěly stihnout i zvýšenou poptávku po cestování v souvislosti s olympiádou v Tokiu.
Vyhozene penize. A v cem se lisi od Japan Airlines? Ptakovina na entou vlastnit 2 aerolinky a tvrdit,ze kazda je jina…
jo, mely se te zeptat. udelali chybu, ze tak neucinili.
hlavni duvod zakladani techto low-cost dcerinek je nakladova slozka – jina kolektivni smlouva, jine podminky…
Ptakovina. Ten clovek stejne leta pro tu i tamtu aerolinku, podle potreby.
Jako třeba Eurowings se svými posádkami pracujcími za úplně jiných podmínek než u matky?
Tak pravda je, že ten model full service a low cost model v rámci jednoho dopravce se obecně moc neosvědčil… BA a Go, IB/BA a Level, KLM a Buzz… ostatně ani LH není moc úspěšná s projektem Eurowings/Germanwings… i když se letecká doprava v Asii od Evropy liší, asi nedává moc smysl nasazovat na stejné linky dva různé koncepty v rámci jednoho dopravce. Ty produkty se vzájemně kanibalizují. Ale třeba to mají vymyšlené….
Urcite nemaji. Smyslem bude nekde usetrit na danich atd, nikoli aby 2 aerolimky vydelavaly vice penez.
To ten jeden motor mohli klidně sundat. Dva lidi a posádku utáhne jeden. Úplně v klidu.
Tohle dálkové letadlo by šlo využít i na linku do Pardubic. Manažeři Toyoty by mohli linku využívat pro cesty do TPCA Kolín. Výhledově si dovedu představit, že v Pardubicích bude jen mezipřistání a letadlo bude pokračovat do Českých Budějovic, kde si vystoupí turisté směřující do Českého Krumlova.
To by mohli prodloužit a mohla by se z toho stát okružní svozová linka KLV – PED – OSR – BRQ s cilem v PRG. Jo, ještě ty Budějky, na ty jsem zapomněl. 😁
psssst… ta tetka z Prahy v PED je schopná to dát do business plánu letiště, stejně jako její slavnou a propagovanou Kalugu…. A pořád si tam sedí na židli a letiště v totálním kopru….
Tak zrovna lety do Kalugy si vybásnili společně politici kraje a města… Konkrétně hejtman Netolický, primátor Mazuch a pan Juchelka…
To snad ani nemůžeš myslet vážně….. Jestli je to sranda postrádám smajla…
Prosímtě, kolik těch manažerů tam lítá denně, týdně, měsíčně??? Najednou v jednom letadle???
Těch pár manažerů Toyoty co obvykle bydlí v Praze by takovou linku jistě uživilo. 😀
Jako téma ke snění pěkné, ale jinak nesmysl.
to je sranda, nebo to myslíš vážně. Takovou blbost by nevymyslel snad ani Babiš.
V tejto dobe je to odvážny počin. Lepšie s dvoma, ako s nikým. Držím palce, nech nové aerolinky naplno roztiahnu krídla v lepších časoch.
Ne, lepší vůbec než s dvouma. Špatně počítáš.
* se dvěma letadly
Na gramatiku si na špatných stránkách….