Správa železnic poprvé hlídá opravu tratě s pomocí kamer

Železniční zastávka Lipka leží ve výšce 900 metrů nad mořem. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářŽelezniční zastávka Lipka leží ve výšce 900 metrů nad mořem. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železniční dopravní cesty využívá při opravě náspu na šumavské lokálce z Volar do Strakonic kamerový systém. Deníku Zdopravy.cz to

Správa železniční dopravní cesty využívá při opravě náspu na šumavské lokálce z Volar do Strakonic kamerový systém. Deníku Zdopravy.cz to potvrdila mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. „Po dohodě se zhotovitelem se při opravě vimperské trati instalovaly čtyři kamery, a to z důvodu dokumentace složitých technologických postupů,“ uvedla. Kamery nejsou on-line, záznam ukládají na pevný disk. Podle Pistoriusové jde zřejmě o vůbec první využití kamer k tomuto účelu na SŽDC.

Regio Sprinter GW Trainu a čerpací stanice ve Volarech. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Regio Sprinter GW Trainu a čerpací stanice ve Volarech.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Práce se uskutečňují v těžko přístupném terénu u zastávky Lipka, kde se koncem května po vydatných deštích ocitl násep v havarijním stavu. Řešení spočívá v zajištění náspu pomocí opěrných zdí, dojde rovněž k posunutí koleje na horní straně náspu směrem dovnitř oblouku. Z tohoto důvodu budou nahrazeny dřevěné pražce pražci tvaru Y a bude zde zřízena bezstyková kolej.

Kritické místo je uprostřed lesa a nejbližší přejezd, tedy přístupový bod, je vzdálen 1,5 kilometru. Práce provádějí společnosti Chládek & Tintěra (z Litoměřic) a AZ Sanace. Náklady přesahují podle smlouvy 117 milionů korun bez DPH. Výluka má skončit 30. listopadu, stavba ale potrvá až do dubna.

Tagy Lipka Správa železniční dopravní cesty SŽDC Vimperk
2 komentáře