Správa železnic hledá projektanty rekonstrukce lokálky do Slavonic

Motorové vozy řady 841 v Telči. Foto: České dráhyMotorové vozy řady 841 v Telči. Foto: České dráhy

Vylepšení 55 kilometrů dlouhé tratě má mimo jiné přinést zvýšení rychlosti ve vytipovaných úsecích ze stávajících 50 km/h až na 80 km/h.

Správa železnic udělala další krok v přípravě velké rekonstrukce trati 227 z Kostelce u Jihlavy přes Telč do Slavonic. Aktuálně vypsala tendr na projektanta, který připraví projektovou dokumentaci pro stavební řízení a provedení stavby. Odhadovaná cena je 45,8 milionu korun.

Příprava revitalizace trati se přitom neustále protahuje a samotná stavba odkládá. Podle letáku ke stavbě mělo být už letos v srpnu hotovo, interaktivní mapa Správy železnic nyní uvádí jako termíny výstavby léta 2026 až 2027. Ještě na jaře kladla zahájení do roku 2023. Stavba má od ledna 2021 razítko EIA a od letošního dubna i územní rozhodnutí. Celkové náklady odhaduje Správa železnic na zhruba dvě miliardy korun.

Vylepšení 55 kilometrů dlouhé tratě má mimo jiné přinést zvýšení rychlosti ve vytipovaných úsecích ze stávajících 50 km/h až na 80 km/h. Trať se dočká nového zabezpečovacího zařízení, což se týká i přejezdů. Plán zahrnuje stavební úpravy železničního svršku i spodku (především v úseku Dačice – Kostelec), opravy devíti propustků a stejného počtu mostů.

Bude rekonstruováno kolejiště stanice Telč, zřízeno vnější nástupiště ve stanici Třešť a postavena nová zastávka Slavonice škola, vznikne nová výhybna Slaviboř. Nových nástupišť 550 mm nad kolejnicí se dočkají i další stanice a zastávky.

O modernizaci tratě na pomezí kraje Vysočina a Jihočeského kraje se mluví už více než 13 let. „Cílem stavby je úprava stávající trati tak, aby mohl být zaveden výhledový koncept Kraje Vysočina na zavedení přímých vlaků Havlíčkův Brod – Jihlava – Dačice město v taktu 60 minut s prodloužením vlaků do Slavonic v taktu 120 minut,“ píše ve svých dokumentech Správa železnic.

Tagy Správa železnic trať 227 Kostelec u Jihlavy - Slavonice
217 komentářů