Autobusy

Soud zamítl žalobu RegioJetu na FlixBus za údajné predátorské chování

Flixbus versus Regiojet. Kdo nakonec bude ten vzadu? Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Flixbus versus Regiojet. Kdo nakonec bude ten vzadu? Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Tuzemská skupina Student Agency, která provozuje autobusy pod značkou RegioJet, neuspěla u soudu se svou žalobou na konkurenční německý FlixBus. Česká firma vinila konkurenta z predátorského chování, které mělo spočívat v nasazení dumpingových cen a snaze vytlačit RegioJet z trhu. Student Agency vymáhala i náhradu škodu ve výši osm milionů korun. Soudkyně městského soudu v Praze ale žalobu zamítla. První na to upozornil server iHned.cz.

„Náš postup je v souladu s pravidly férové soutěže a není možné, aby jeden soutěžitel diktoval druhému, za jaké ceny má nabízet své služby. Je to příznivá zpráva pro celé odvětví dopravy a zejména pro zákazníky v Česku, kteří mají díky konkurenci na trhu výběr z širší nabídky služeb a lepších cen,“ uvedl ředitel FlixBusu pro Českou republiku Pavel Prouza.

Majitel RegioJetu Radim Jančura se podle něj během posledních dvou let pasoval do role „samozvaného cenového arbitra, který si vysvětluje pravidla hospodářské soutěže po svém.“ „Zvažujeme nyní žalobu na ochranu pověsti naší společnosti,“ dodal Prouza.

Student Agency ale trvá na svém. Podle jejího mluvčího Aleše Ondrůje neumí česká justice ochránit zákazníky před predátory. „Flixbus sledoval v České republice jediný cíl – buď se mu podaří podmanit si ostatní dopravce, nebo je z trhu vytlačí podnákladovými cenami stejně, jako to udělal v jiných evropských zemích. Toto otevřeně sdělil i během jednání se zástupci RegioJetu,“ tvrdí Ondrůj.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír

To je zajímavé že najednou regiojet se chtěl soudit s Flixbusem , přitom co si pamatuju když Regiojet začínal na lince Vary – Praha nasadil jízdné 50 kč a vytlačil tak dopravce Letušku, která jezdila na této lince první a to bylo v pořádku že regiojet vytlačil dopravce a díky tomu že řadu let regiojet neměl na této lince konkurenci nasadil pětinásobný ceny, jen díky Flixbususu musel zlevnit a ještě jedna věc dříve nestihl ani na této lince pobírat cestující hlavně že vykládají že jsou připraveni posílit spoje a do dnes se tak nestalo proto jsem rád, že má Regiojet… Číst vice »

Ivča

Až Radima to marné soudění se přestane bavit a rozhodne se jít do zaslouženého důchodu, prodá autobusy komukoliv a přestěhuje se na vlastní ostrov, budeme se ještě všichni divit. Měli bychom si připomínat, kdo se konkurencí ČD a dalším zasloužil o kulturu cestování, co tu teď máme a které bychom bez něj těžko dosáhli. V mnohém je to tvrďák, za šéfa bych ho nejspíš nechtěla, ale to, co mu dělá korporát Flixbus je mi už silně proti srsti. Takže s Flixem zásadně nejezdím a naopak podporuji RJ a SA (vlaky RJ děti milují). Fandím mu. 😉

Martin1

Tak hlavně, že v tom má Ondrůj jasno, další samozvanec na výklad českého práva.

Rýpal

Jenže kdyby ti Žluťáci přestali jezdit, on vám ten Flix ty dumpingy dá zpětně zaplatit, to bude žůžo….
Takže ve výsledku +20-30% před jeho vstupem. Ale část substrátu se vždycky na takovou blbost chytí. Bohužel. Naštěstí část substrátu používá i hlavu, na čemž si do jisté míry Flix naběhnul.

Vladimír

To nevěřím když regiojet vytlačil konkurenci na lince Vary Praha stál 179 kč a když začal jezdit flixbus najednou stáhl ceny na 119 kč prostě i Regiojet potřebuje konkurenci jinak by jsme se nedoplatili je to také vychovaný český podnikatel jako každý druhý u Nás

AAA

Ač se jistě jančurobijci uslintají blahem, bohužel působí to poněkud zvláštně a ne moc konzistentně, když on sám dostal za údajný dumping vůči Asianě flastr pět miliónů a dalších 12 mega jako náhradu škody

kakov

důležité je postavení aktérů na trhu a případně jejich velikost

AAA

No tak zrovna RJ je proti nadnárodnímu flixbusu lokální trpaslík

Martin z Moravy

Na Letnou! Nezávislá justice, to sotva.

Valtteri

Zapomněl Radim, jak jezdil za korunu nebo za kolik to bylo? 😉

MartinS.

Radim sice jezdil za korunu a prováděl podobné vylomeniny i jiným, ale nedělal to rok a déle. Je rozdíl, když vstupujete na linku a chcete si cenovými nabídkami urvat v prvních týdne (max. měsících) svůj díl, proti tomu, když tu linku dlouhodobě provozujete za podnákladové ceny.

Netris

Hlavní rozdíl je, jestli máte dominantní postavení nebo ne. Dominant jezdit za podnákladové ceny nemůže, protože by se jednalo o naplnění skutkové podstaty zneužití dominantního postavení. Student Agency byl na lince Praha – Brno tehdy dominant, zatímco FlixBus nikdy v ČR na žádné dálkové lince dominantního postavení nedosáhl, takže jezdit za podnákladové ceny patrně může.

Leinad

Kdy Praha – Brno autobusy dominovaly nad vlaky?

AAA

tak hlavně za korunu jezdil asi 14 dní když mu liberecké ČSAD protiprávně bránilo vjezdu na nádraží, za což samo posléze dostalo dva milióny pokutu

patology_chef

Tak do veřejnosti asi nějaký mediální poradce poslal tu historku o protiprávním vjezdu do stanoviště ČSAD Liberec. Ve skutečnosti to byla hádka, jestli SA má nárok zadarmo vjíždět na pozemek ČSAD Liberec, na kterém to stanoviště bylo. Takže ne právo, ale škudlení. Drobný rozdíl.

Jan Sůra

Víte, že v této věci existuje pravomocné rozhodnutí ÚOHS?

A.R.

Tohle neokecáš.

Leoš Konečný

Tohle je proste fakt a ze jste hlupak, ktery to nedokaze pochopit, za to RJ nemuze

Kylchap

Jančurovi jeho vlastní meducína očividně nechutná.

Leoš Konečný

Dej si medicinu hlavne ty

provokatér

Bude-li se nazývat třeba „Jančura na dně“, tak si ji dám i já docela s chutí, a klidně i několikrát denně-

Leinad

Existuje rozsudek podle kterého cena ČD 35Kč Praha-Brno byla naprosto v pořádku 🙂

Jan

Máte spisovku, prosím?

Radek Janata

Pokud takových jízdenek bylo v prodeji pár procent, tak to klidně v pořádku být může. S Ryanairem taky může pár nejrychlejších letět za 5 EUR přes půl Evropy. Co se nesmí, je jezdit CELKOVĚ pod náklady za účelem likvidace protivníka.

Gajda

Což Flix pravděpodobně dělá, protože často jsou i poslední dvě tři místa v autobuse a cena z Varů do Prahy pod stovku, to ekonomicky nevyjde ani od stolu s kreativní tabulkou v excelu. Ale jelikož nedělají to, že by prodali celej autobus za 1 – 25 korun za sedačku, tak jim nikdo nic nedokáže a nikdo je nikdy nepostihne. A pro mě je třeba Flix pohodlnější ne jen kvůli ceně, ale primárně pro víc místa na nohy a vysunovatelný sedačce do uličky.

Pikachu

zloděj křičí : „chyťě zlodějě! „.

Ale nějak to z článku vypadlo. To právě Steudent Agency se docela dost vyšvihla dumpingovými cenami. Což ovšem Flixbus nijak neobhajuje.

noerf

Pikachu: Jenže autobusová doprava Student agency je dlouhodobě zisková, kdežto Flixbus je dlouhodobě ve ztrátě.

Petr

Za flixbusem stojí banda ojebávek . Nám tu ještě asi ukážou

Pavel Steiner

Vazeny pane diky za komentar, ale muzete prosim Vas verohodne dolozit to co tvrdite a i pisete ??? Ja jen ze pokud to nemuzete dolozit, tak bych na Vasem miste drzel radeji ústa…. Ale kazdopadne Vam preji krasny a pohodovy vecer. Zdravi Vas Pavel Steiner, clovek ktery muze dolozit ze placate nesmysly – ze jen prachsproste lzete !!

Pikachu

použijte google Pavle.. 🙂

mgr.pavel

Tak pokud vy něco tvrdíte, vy ro to máte dodat argumenty – a ne požádat protistranu, ať si argumenty pro váš názor najde sama 😉

Pikachu

Tady to máte pane „Magistře“ 😉

http://letmegooglethat.com/?q=student+agency+dumping

Je to tak těžké? 🙂

Petr

Umbrella s.r.o, Umbrella GmbH, KDE Reisen, Patří jedné osobě – Pavel Steiner.
Mnoho německých partnerů Flixbusu o vás má špatný názor. Většina vašich autobusů je zaregistrována v Německu, všichni řidiči mají české smlouvy. Ano, vím Nižší náklady na údržbu. Je to však zcela v souladu s německým právem? Ve Flixbusu říkají, Umbrella je mafie. Myslím, že je jen otázkou času, než se někdo obrátí na příslušné služby v Německu. Takže sedět tiše a držet jazyk za zuby. Přeji vám klidný a pohodový večer.
Zdravím. Petr – člověk, který ti dokáže, že jsi lhář

mgr.Petr

Umbrella s.r.o, Umbrella GmbH, KDE Reisen, Patří jedné osobě – Pavel Steiner.
Mnoho německých partnerů Flixbusu o vás má špatný názor. Většina vašich autobusů je zaregistrována v Německu, všichni řidiči mají české smlouvy. Ano, vím Nižší náklady na údržbu. Je to však zcela v souladu s německým právem? Ve Flixbusu říkají, Umbrella je mafie. Myslím, že je jen otázkou času, než se někdo obrátí na příslušné služby v Německu. Takže sedět tiše a držet jazyk za zuby. Přeji vám klidný a pohodový večer.
Zdravím. Peter – člověk, který ti dokáže, že jsi lhář

Pikachu

Tady mi asi ušel nějaký důležitý detail.
Pavla Steinera jsem považoval jen za běžného internetového „joudu“. Takže jsem se k němu i tak choval. Pokud je něco víc, tak to samozřejmě mění lecos.

Za tím co jsem napsal nahoře si ale stojím. Dříve SA a dnes i Flixbus se dopouští dosti nečisté hry a nemělo by jim to procházet.

Raději ne

Mohu se připojit s osobní zkušeností s Pavlem Steinerem z minulosti. Osobně jsem většího gaunera a hajzla asi nepotkal. Je to člověk naprosto bez páteře, který se neštítí ničeho a nebojí nikoho. Tolik leváren, u kolika jsem ho viděl a o kolika slyšel jsem skoro nebyl schopen absorbovat. Když jsem zjistil, že „jeho“ Umbrella jezdí pro Flix, zařekl jsem se, že to je poslední důvod proč Flix ne. Tomu člověku nesmíte věřit ani ň.