SOB převzal poslední z 24 nových jednotek Traverso

Jednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOB

Dopravce nasazuje jednotky na vlaky, které označuje za nejkrásnější spojení jihu a severu země.

Švýcarský výrobce železničních vozidel Stadler Rail předal o víkendu dopravci Schweizerische Südostobahn (SOB) poslední z 24 objednaných elektrických jednotek Flirt 3, které jezdí u dopravce pod obchodním názvem Traverso.

Převzetí poslední jednotky oznámil SOB na sociálních sítích, současně na svých stránkách zveřejnil rozsáhlý materiál, jak přebírání jednotek probíhá.

Jednotky jsou další podobou řady vlaků Flirt (Fast Light Intercity- and Regional Train), mají úplně nový design čela. Dopravce zvolil netradiční nátěr v měděné barvě. Novou konstrukci mají například hnací podvozky, oproti původním jsou odlehčené. Jsou konstruovány tak, aby bylo snazší provádět vyvazovací opravy. Oproti stávajícím Flirtům má mít novinka o 7,5 % nižší spotřebu.

Dopravce je nasadil i na jednu z nejdelších tras v zemi. Pod názvem Treno Gottardo spojil SOB nově Basilej na severu země do Locarna u italské hranice. Pro SOB jde současně i o premiéru v oblasti dálkové dopravy.

Dopravce sám nazývá trasu jako „nejkrásnější spojení mezi severem a jihem Švýcarska“. Zatímco většina dálkových vlaků jezdí rychleji novým Gotthardským tunelem a nově otevřeným tunelem Ceneri, Treno Gottardo jede po původní trase. Ta je sice pomalejší, ale podstatně atraktivnější než jízda 57 kilometrů dlouhým tunelem pod Alpami.

Nové jednotky mají 359 sedaček, z toho 68 v první třídě. Všechna sedadla jsou vybavena zásuvkami, mají velká panoramatická okna. V jednotce jsou dvě bistro zóny s automaty na nápoje a občerstvení, nechybí ani oddíl pro rodiny s dětmi.

Jednotka Stadler Traverso. Foto: SOBOdJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBTrasa Tren Gottardo. Foto: SOBPodmínku 200 km/h může splňovat například jednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčNová jednotka Stadler Flirt Traverso. Foto: SOBInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj Kováč
Tagy Schweizerische Südostbahn Stadler Rail Stadler Traverso
19 komentářů