Automobilový průmysl Automobily

Škoda začne vyrábět Kushaq, bude jen pro indický trh

Koncept SUV pro Indii pod názvem Vision IN. Foto: Škoda Auto
Koncept SUV pro Indii pod názvem Vision IN. Foto: Škoda Auto
Škoda Auto chce nový model představit v létě, je součástí expanze koncernu Volkswagen v Indii.

Automobilka Škoda Auto rozšíří svoji modelovou nabídku o další vůz. Pod názvem Kushaq bude nabízet SUV pro indický trh. Škoda Auto z nového auta zatím ukázala jen obrys.

Firma tak pokračuje s názvoslovím svých SUV aut s písmenem K na začátku a Q na konci. Název „Kushak“ pochází ze staroindického jazyka sanskrt a označuje krále nebo vládce.

Půjde o první sériový model, který v koncernu Volkswagen vzniká v rámci projektu India 2.0, za který je Škoda Auto zodpovědná. K premiéře vozidla má dojít v létě.

Obrysy nové Škody Kushaq. Foto: Škoda Auto
Obrysy nové Škody Kushaq. Foto: Škoda Auto

Koncern Volkswagen zatím v Indii není příliš úspěšný, tržní podíl všech značek je minimální. Škoda pro indický trh chystá čtyři nové modely, Kushaq bude prvním. „Všechny nové modely vychází z modulární platformy MQB A0 IN, kterou vyvinula Škoda Auto speciálně pro potřeby indického trhu,“ uvedla firma v tiskové zprávě. Nový název podle automobilky dokazuje její ambiciózní cíle na tamějším trhu.

Kushaq podle prvního snímku vychází z konceptu Vision IN. Ten automobilka představila loni v únoru na autosalonu v Dillí. Podobný model bude i pod značkou Volkswagen: Taigun.

Škoda Auto má v Indii dva závody: v Aurangábádu a Púně. Roční prodeje se roky pohybují v řádu pouze tisíců vozů. Koncern ale věří, že doba velkého růstu indického trhu s osobními auty přijde, podobně jako se kdysi stala největším automobilovém trhem Čína.

Odebírat
Upozornit na
guest
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Já bych dal název QÍČALA. To jde alespoň vyslovit.

Martas

V Indii je podle slov mého řidiče pouze jediná dálnice a po té jsem jel, kvalita je prostě Indická. Kdo v Indii byl a nechytil nějaké rezistentní bakterie díky tomu, že polovina populace chodí na záchod na ulici, to musí být kyborg! Já bych tam ty německé manažery na půl roku poslal, ať si to zažijí a do měsíce by utekli. To jen Češi jsou takoví blbci, že tam jedou a zničí si tam zdraví za pár šupů. Mě už by tam nikdo nedostal ani za nic.

Qvido

No jsem zvědavý, jaký to bude mít úspěch.. Podle všech indicií by to mohl být opět další propadák..
například dělal se průzkum na jízdní styl klasického Inda.. Zjistilo se, že Ind nikdy nevytočí motor nad 2000 otáček, jezdí „pouze na volnoběh“ a okamžitě řadí další stupeň..
škoda si z toho vyvodila, že ideální tedy bude TSI motor, který potřebuje aspoň 4000 otáček, aby vůbec měl nějakou sílu na jízdu.. A druhá věc, že trvale podtočený nevydrží a bude se neustále sypat..

Marek Janík

Bubáq

Vyhlídka na věčnost

To vymyslel nějaký Boleslavaq ne?

MHD

Dá se vůbec vymyslet pěkné jméno na K, aby končilo na Q? Pochybuji.
Napadá mě jen:
Kokodaq
Kokoteq

Nějaké tipy?

Armin

Kocziczaq

Jiří Kocurek

Koniq

Toníček

Kodiq je OK jméno.
Karoq se dá přežít. Od té doby to, ale šlo do kytek..

Poudy

Karliq

Martin

Krteq

Jiří 3

Novým vozem, který bude nástupce vozu Octavia je vůz Škoda Kombiq

Meno

Pro indický trh spíš něco malého, mrštného, jednostopého, než velké SUV.

Kubrt

Jaké máš zkušenosti s indickými reáliemi?

Vojta

V roce 2007 mi přišlo, že do tamějších přecpaných ulic je rikša / tuc tuc ideální velikost vozidla, ale možná se časy mění.

Kubrt

Hlavně jsem chtěl naznačit, že Indie nejsou jen přecpané ulice měst, ale i „dálnice“ a meziměstské silnice a zejména, že i v Indii je rostoucí množství lidí, kteří chtějí a mohou mít normální auto. Takže nemá smysl vidět indický automobilový trh jen jako odbytiště malých motorek, jak naznačil Meno. Ostatně osobní auta se v Indii vyrábějí už dlouhá léta a vyrábějí se tam i SUV samozřejmě.

Démon

… myslíte bratra VW T-Roc 🙂

Aleš K.

No kdyt je to pro Indii a ma to zacinat na K a koncit na Q tak by to mel byt spis Kromaq 😉

Mr.Bzuk

V poslední době mám takový pocit, že čím blbější název, tím víc Škoda ….

Petr

Pane Bzuku, ten název je cílený na indický trh, protože je to auto určené na indický trh. Myslíte, že Indům by se třeba Škoda Pepík nebo Škoda Praha líbila víc?

yxc

Tak tady to vyjímečně něco znamená a část indů, co ovládá sanskrt si ten název dokáže zařadit . Ale názvy Kamiq nebo Karoq ani nevycházejí z ničeho aspoň trochu známeho k čemu by si to běžný zákazník dokázal přiřadit. Jsou to jen slovní hříčky marketérů, začínající na K a končící na Q. Toho kdo tuhle blbost vymyslel, by měli na hodinu vyhodit a používat něco normálního. Takového Yeti si každý dokázal přiřadit a i odhadnout, že to bude „něco do hor“. Tyhle stejné /podobné názvy slouží jen k matení zákazníku. Za pár let ti samí lidé, co to vymysleli přijdou… Číst vice »

yxc

Kvůli té nezařaditelnosti si pak lidí vymýšlí názvy jako „Komik“ a „Karotka“, protože to jim aspoň něco připomíná.
Zajímavé, že třeba u Fabie nebo Yetiho se nic takového neděje (minimálně ne v takové míře).

Kubrt

Co znamená Fabia? Kodiaq nic neznamená?

Jan Sova

Kodiaq = Kardiak
Fabia = Fóbie

yxc

Fabia je latinské jmeno fabius/fabia.
Když ji představili, tak to navazovalo na Octavii.
Kodiaqa si většina lidí asociuje s medvědem, tudíž jim ten název něco připomíná, ale Kamiq a Karoq nepřipomíná nic.

Rob

Právě ta prvotní asociace Kodiaqa s medvědem napoví, že jde o „větší“ auto. Podobnost názvů Kamiq a Karoq u stejné automobily dává tušit, že to i u nich bude podobné, když má dnes tolik modelů.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

No u těch názvů K…Q to mělo začít a končit Kodiaqem, i když medvěd je Kodiak. Karoq a Kamiq jsou opravdu hovadiny

MHD

Kamiq je přece Kamýk, ne? 🙂

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Slovo kamiq je původem z inuktitutštiny, jazyka Inuitů, a do češtiny lze dle automobilky přeložit jako výraz pro něco, co „padne jako ulité“.

Démon

Takže Octavia, Fabia, Rapid a Scala něco znamenají?

Nekdo

„Scala“ na moravě znamená, že žena močila.

Roman

latinsky řečeno Chcala

Démon

… a po kolika je to slívkách 🙂

Zdeněk

Po žádných… vyscat se tu říká úplně normálně, ale to prážáci nepoberou ani s těma slivkama ani bez nich 🙂 Proto se ta škodovka jmenuje tak jak se jmenuje…

Jiří Kocurek

Oktáva – od číslovky 8
Fabia – tady nevím, nebyl něajký Fabius císařem?
Rapid – rychle. Mimochodem Škoda 135 Rapid bylo kupé.
Scala – je to podobné s českým škála.

Jestli pak víte KDO byl Sekvoyah?

Démon

Kodiak je medvěd. Takže prašť jak uhoď.
Karoq znamená název složený z jazyka Aleuťanů, kmene původních obyvatel žijících na ostrově u jižního pobřeží Aljašky, a je kombinací slov je „KAA’RAQ“ (auto) a „RUQ“ (šíp).

Jackub

To by bylo, aby se to nedalo na něco napasovat! 😁

nedulezite

Není to dáno náhodou záměrnou resuscitací názvů opravdu starých úspěšných modelových řad ve své době? Kspartaq by pak mohl být pěkný svorník obou marketingových trendů;)

Jan Sova

Škoda push-up, já se picnu…. Ty mbéčka nepřestávají bavit.

Schäfer

Kušuj s tím…

Nekdo

si dejte patentovat. to by byl název, „Kushuyeq“ 😀

milan

simply debil

Partneři

Škoda transportation